[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:48

Pieneappel schreef:
Vraagje, heb al rondgezocht op bokt maar kon er vrij weinig over vinden.
Ik zoek een andere auto, beetje ruimer als dat ik nu heb en ik zou er eigenlijk wel een trailer mee willen trekken zodat ik geval van nood gewoon mn eigen auto kan pakken en niet halsoverkop een auto moet lenen.(is al eens gebeurd namelijk).

Ik heb gezocht naar auto’s die 1300 kg mogen trekken en zonder trailer nog wel zuinig in verbruik zijn. Minimaal 1 op 15. Ik kwam op de Kia Venga uit.
Is deze geschikt om in geval van nood voor een een trailer (ik ga uit van 1,5 paards) te zetten? Het zou voor de komende jaren gaan om een fjord van zo’n 500 kg.
Verder rijd ik zo’n 15.000-17.000km per jaar en mijn budget is ongeveer 6000 euro. Kwam dan op Kia venga’s van ongeveer 2010/2011 uit.

Ik kom ook veel Peugeot en Citroëns tegen die dat mogen trekken maar ik heb niet zo’n goed gevoel bij die Franse auto’s..


Ik heb een trailer van 700 en een pony van 430 ik heb een trekgewicht van 1500 met een wat nieuwere golf 7 zuinig blue motion en extra krachtige motor tsi. Rijdt als een huis zelfs met een trailer zeer stabiel. Je voelt het nauwelijks. Raad aan om een auto te nemen die minimaal 1500 trekt.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:51

Elin_ schreef:
Ik ben benieuwd naar een auto welke niet te duur is in de wegenbelasting en zuinig rijdt. Ik rijd nu een diesel, maar dat kan niet meer uit (300 euro per kwartaal). Wil mijn citroen c3 uit 2012 erop inruilen en dan natuurlijk nog wat bijleggen. Deze auto is wel giga zuinig, vandaar.


Golf 7 tsi(krachtige motor 140pk) blue motion(zeer zuinig) compacte zeer stabiele en sterke auto. Maar €50 aan wegenbelasting per maand.

ikke

Berichten: 37699
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 22:12

Heb jij belangen in VW ofzo? Dat het drie posts over hetzelfde gaat?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 22:36

Zeker niet maar als je een beetje kan lezen lees je dat er verschillende mensen gelijke zoekopdrachten hebben: kleine zuinige auto's met genoeg trekkracht. Ik zocht precies hetzelfde en ik ben zeer tevreden over mijn combinatie en iedereen die mijn combinatie rijdt vind het mega fijn rijden. Dus ik beantwoord ze stuk voor stuk zodat ze ook terug vinden dat er op hun stuk is gereageerd. Erg flauwe opmerking van je!

Dees

Berichten: 18968
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:04

Popcorn momentje :D

Volgens mij heeft XRuby een VW Golf :D

Spenk
Berichten: 21870
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:25

ikke schreef:
Heb jij belangen in VW ofzo? Dat het drie posts over hetzelfde gaat?

En jij in oude Volvo's :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:54

Dees schreef:
Popcorn momentje :D

Volgens mij heeft XRuby een VW Golf :D


Zeker dan moet je wel opletten welke golf versie je neemt want ze kunnen niet allemaal 1500 trekken en ik vind wel dat dat minimaal nodig is voor 1.5 paards en 2.000 voor een 2 paards. Ik ben zelf een type die auto's voorbij zie gaan tijdens het rijden en waarbij ik even op kentekencheck ga kijken. Er zijn dan meerdere dingen waar ik op let:

- nieuwwaarde
- daarbij de leeftijd
- geïmporteerd of niet
- hoeveel pk's en optrek snelheid, ik ben een pittige rijder dus wil wel wat onder mijn kont hebben
- trekgewicht
- soms ook hoe zuinig de auto is

Ik ben zelf een fan van mpv's en suv's en heb ook tijdelijk een chevrolet Tacuma gehad. Vaak zuipen die als een gek. Heb 1 pony dus geen reden voor zo een zware auto. Met regelmaat verbaast het me ook wel dat er ook weer genoeg suv's en mpv's zijn die maar 1200 mogen trekken en vele electrische autos vallen mij op trekgewicht geremd al helemaal tegen. Of ik een golf 7 mooi vind? Mwa kwa uiterlijk niet echt maar wel voldoet ie geheel aan mijn totaalplaatje van wat ie moest hebben kwa opties en functioneren. Ik was ook op grote zoektocht en zag door de bomen het bos niet meer naast dat je erg goed moet kijken waar je je auto vandaan plukt voor eventuele achterliggende gebreken want er zijn genoeg auto handelaars die een goede auto verkopen waar toch wat mis is en vooral met een levend dier wil je dat uiteraard niet hebben. Ik had geluk aan de auto te kunnen komen via een officiële dealer met een jaar garantie en 90.000 op de teller uit 2014. Bij mij zeiden er ook best wat dat het een betrouwbare auto is een VW in het algemeen. Ik had nog geen trailer gereden. Toen ik mijn 1.5 paards trailer kocht leeg 80km mee gereden en het leek alsof er niks achter zat. Met paard eerste rit ik vond het zo ontzettend spannend. 116 rit naar trainingskamp en weer terug. 2 verschillende routes 1 snelweg vooral en 2 vooral 80 wegen veel rotondes. Ik vroeg mij af of er wel een paard en trailer achter zat. Met zoveel gemak over de baan heen met trailer en paard. Ik kon echt genieten van de ritten. Voelde mij zo zeker in deze combinatie. Het is alleen een tip om ook die auto in gedachte te nemen klein, comfort, krachtig, soepel, goede baanligging en zuinig. Ieder moet verder doen wat die wilt maar ik wou dus alleen zeggen dat ik ook in hetzelfde schuitje zat toen ik hiernaar zocht en mega veel stress had zoveel auto's maar wat is nou de juiste.

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 04:21

VW staat juist de afgelopen jaren niet bekend als betrouwbare auto.. ze hebben echt heel veel gedoe gehad motorisch. Ik zou als betrouwbaar een eis is voor een Japanner oid daar uit de regio gaan. Kia, Mazda, …

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:24

MarjanB schreef:
VW staat juist de afgelopen jaren niet bekend als betrouwbare auto.. ze hebben echt heel veel gedoe gehad motorisch. Ik zou als betrouwbaar een eis is voor een Japanner oid daar uit de regio gaan. Kia, Mazda, …


Je moet ook weten uit welk jaartal je hem haalt en je moet gewoon geluk hebben. Het is zo wisselend maar goed ik zal er over ophouden

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 08:27

Ja en 2014 is nou net een jaar waarin ze problemen hadden..

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:36

MarjanB schreef:
Ja en 2014 is nou net een jaar waarin ze problemen hadden..


Ligt aan het type hoor mijne rijdt als een tierelier iig

Dees

Berichten: 18968
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:53

Tja, een vriendin van me is ook tevreden over haar Golf waarmee ze af en toe ook een trailer trekt.
Ik ben niet aan de Golf gegaan omdat ik ze kwa laadruimte echt te klein vind. Kwa uiterlijk vind ik ze ook niet zo interessant, maar er zijn natuurlijk hele volksstammen die er wel in willen rijden.

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:23

Ik ben blij met de aanbeveling want ik zat al naar een Golf te kijken om onze fjord te vervoeren.
Wij rijden nu 4.3 /100km met onze hybride yaris dus veel opties zijn gelijk heel veel minder zuinig + meer wegenbelasting. De golf lijkt me een goede optie, wij hoeven geen enorme laadruimte. De yaris is groot genoeg voor ons.
Je kunt nooit 100% zeker zijn van de auto die je koopt. Kennis dacht een goede deal te hebben door zijn auto in te ruilen voor een Volvo v50, hij had een Volvokenner meegenomen en nu gaat alsnog het ene na het andere grote ding kapot.
Het is altijd gokken tenzij je zelf automonteur bent en goed in de toekomst kunt kijken. Onze demper is er ook een maand na de keuring en grote beurt onder uit gevallen (in het buitenland :') ).

Denk alleen wel dat ik de komende keren auto's ga huren en nog niet ga inruilen, daarvoor gaan we te weinig op pad. Grote kans dat ik de komende keren weg ga met een trailer van 1000kg + fjord en shire. Dus daar moet wel iets stevigs voor. Wel kleine tripjes nog. Iemand een tip waar je het beste kan huren en welke auto?

MyChoice

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:49

Ik heb afgelopen 3 jaar met een Golf GTE uit 2015 gereden. Laag qua kosten in de wegenbelasting ivm Plug in hybride. Betaalde 37 per maand in de provincie Utrecht. Hij mag 1500 trekken en deed dat met gemak. Ook mijn tweepaards erachter omdat mijn jonge merrie daarin fijner reist dan een 1,5 paards. Ding heeft nooit problemen gehad en kwam op zn goedkoopst de APK door altijd. En het reed prima, maar merk nu met de Volvo XC40 wel dat ik een grote auto echt wel gemist heb voor de trailer. Jaren Hyundai Santa Fé gereden. Van Diesel tot benzine, schakel tot automaat. En ook die trokken het prima, maar miste wel wat vermogen tov de Volvo die mijn inmiddels ex destijds had. Maar voor een lichte trailer met klein paard of pony is zo'n Golf heel best! Ik durfde het prima aan omdat de GTE inclusief de accu's een hoog eigen gewicht heeft. Eerder wel met lichtere golfjes en een trailer gereden, maar dan moet je wel een paard of pony hebben dat rustig op de trailer staat anders wordt het wel onstabiel.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1095
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:27

Dees schreef:
Tja, een vriendin van me is ook tevreden over haar Golf waarmee ze af en toe ook een trailer trekt.
Ik ben niet aan de Golf gegaan omdat ik ze kwa laadruimte echt te klein vind. Kwa uiterlijk vind ik ze ook niet zo interessant, maar er zijn natuurlijk hele volksstammen die er wel in willen rijden.


Klopt daarom voor een trailer met zadelkamer gegaan

Ghostattack

Berichten: 11270
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 11:29

Hier ook een Golf voor de trailer staan, maar wel een Golf Variant uit 2023. Dus stationwagen met onwijs veel laadruimte. Nou heb ik ook een kleine trailer en kleine pony, dus ik hoef geen enorme gewichten te verplaatsen.

ikke

Berichten: 37699
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:37

Spenk schreef:
ikke schreef:
Heb jij belangen in VW ofzo? Dat het drie posts over hetzelfde gaat?

En jij in oude Volvo's :D

Jij let erg slecht op......

Spenk
Berichten: 21870
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:27

Iemand reageert een paar keer van goh ik heb een golf en je sneert meteen.

Ja jij noemt ook andere auto's maar opvallend vaak volvo voor en volvo na. Prima! Maar laat een ander ook in zijn waarde. Ze gaf zelf aan ze even op die mensen persoonlijk reageerde.

On topic. Hier geen golf maar het seat 'broertje' van de golf. Seat leon 1.4 tsi met 150 pk die 1400 trekken mag. Hebben hem nu 1,5 jaar en bevalt ontzettend goed. Trekt de 1,5 paards trailer echt met gemak.

Hilli

Berichten: 22954
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:27

@Macs: ik huurde een bus (meestal Toyota Proace, soms Peugeot Boxer of Mercedes Sprinter). Bus kon in elk geval 2000 kg trekken, ruim voldoende voor m'n 1.5 paardstrailer. Bedrijf uitgezocht op service en bereikbaarheid en geen minuut spijt gehad.

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:17

Hilli schreef:
@Macs: ik huurde een bus (meestal Toyota Proace, soms Peugeot Boxer of Mercedes Sprinter). Bus kon in elk geval 2000 kg trekken, ruim voldoende voor m'n 1.5 paardstrailer. Bedrijf uitgezocht op service en bereikbaarheid en geen minuut spijt gehad.

Dankjewel voor je suggesties!

Hilli

Berichten: 22954
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:35

En oja: kijk van te voren even welke stekker je trailer heeft en haal alvast een verloopstukje. Dat scheelt je op zaterdagochtend heel veel stress kan ik je vertellen.

ikke

Berichten: 37699
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 22:54

Hilli schreef:
En oja: kijk van te voren even welke stekker je trailer heeft en haal alvast een verloopstukje. Dat scheelt je op zaterdagochtend heel veel stress kan ik je vertellen.

En een rit naar de Praxis/Gamma/automaterialenzaak.......

Myca

Berichten: 6267
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 12:38

Ik mag binnenkort een nieuwe lease-auto uitoeken voor de zaak.
Op dit moment heb ik een Skoda Kodiaq die me prima bevalt, maar ik sta zeker open voor weer wat anders.

Het liefst zit ik wat hoger, het moet een automaat zijn.
Ik wil geen elektrische auto, de auto mag max 160g CO2/km uitstoten.
Hij moet minsterns 1700kg kunnen trekken, maar liever wat meer.
Max leasebedrag is 925 Euro/mnd op basis van 40.000km/jr en een leasecontract van 54 mnd.

Hebben jullie misschien tips waar ik naar zou moeten kijken, eigen ervaringen of een aanrader?
Ik ben benieuwd!

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:10

Sta je open voor hybride? Ik heb nu een Mazda CX-60 plug in hybrid voor de trailer. Trekgewicht 2500 kg en automaat. Ik heb alleen geen enkel verstand van leaseprijzen dus ik weet niet of ‘ie voldoet qua prijs.

Myca

Berichten: 6267
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 15:52

Dank voor je suggestie Tarico. Hybride behoort zeker tot de mogelijkheden.
Ik rijd veel en ik heb geen zin om ‘s nachts ergens elektrisch bij te moeten gaan laden.
Die laadstations staan vaak zo achteraf, daar voel ik me gewoon niet lekker bij.
Met en hybride heb je nog een ‘escape’ als de accu leeg is.

Ik vind die Mazda overigens erg mooi, maar liefst zoek ik iets wat qua nieuwwaarde lager is ivm de bijtelling (tss de 47 & 40k).