Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Alja schreef:Hey Floortje
Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord
Aangezien jij natuurlijk wel de in en outs kent van deze case snap jij miss wel dat ik gewoon verbaasd ben dat ik een rekening heb ontvangen aangezien de dierenarts een heel ander pad wou bewandelen.
mavantos schreef:Ik heb zelf een keer een soortgelijke (maar wel enigzins andere) situatie gehad. Het kwam er in ieder geval op neer dat ik extra kosten heb gehad door nalatigheid van de veearts.
Ik heb toen de veearts zelf gebeld en aangegeven dat ik veel kosten heb gehad door zijn fout/nalatigheid. Laten weten dat ik best wat wilde betalen voor zijn werk, maar wel vond dat ze me iets tegemoet konden komen. Dierenarts gaf direct aan het te begrijpen, ermee eens te zijn en een creditfactuur toe te sturen. Super snel en netjes opgelost.
Ik zou persoonlijk het aansprakelijk stellen teveel gedoe vinden (en risico dat je er niet uitkomt, je zit natuurlijk ook wel een beetje in grijs gebied), maar gewoon even bellen als het een kleine kliniek is of een e-mail sturen met erin dat je graag telefonisch contact zou hebben over de factuur met de dierenarts.
Uiteindelijk vang je met stroop meer vliegen dan met azijn. Zou dus gewoon vriendelijk even contact zoeken. Hoogst waarschijnlijk komen ze je wel tegemoet.
Anomien schreef:Fijn dat een kundig persoon even een reactie gaf. Dank Floortje.
En iedereen maar roepen dat je betaald voor de dienst en niet de uitkomst. Vond het al van de zotte.
Dreamboy schreef:karrij schreef:Eerste wat bij mij opkomt is, dat je niet gelijk na afloop van de keuring bij de balie medewerkster moest betalen. Wij moeten altijd gelijk de nota betalen bij dierenartsen, gelijk bij de balie. Wat ik overigens ook heel normaal vind.
Tja wat ik van de rest vind, het wordt allemaal erg onduidelijk hoe het gegaan is!
Heeft de dierenarts zelf aan jouw toe gegeven dat hij/zij het over het hoofd heeft gezien?
Heb jij expliciet aan de DA gevraagd om hier op te letten.
Je verteld dat je al jaren in de Ijslanders zit, had je dit dan zelf niet al opgemerkt?
Was je zelf Uberhaupt bij de keuring aanwezig?
Heb je ze al gebeld en dit voorgelegd.
Ik zou betaald hebben, de dienst is geleverd!
Dat is wat lastig als een dierenarts op locatie komt keuren.
Alja schreef:Popstra schreef:Is wat er met het gebit was een risico bij Ijslanders en had je dit aan de keurend arts vermeld?
Ik heb zelf nog nooit mee gemaakt een keurend arts een klem in een paard zn mond doet en het hele gebit gaat na lopen namelijk.
Enkel de voorkant er van en of de leeftijd kan kloppen.
Hij hoeft niet eens met een klem te kijken
Als hij goed naar de voortanden / tandvlees had gekeken was het wel al duidelijk geweest
Alja schreef:Ik weet niet beter dat dierenartsen facturen op de eerste van de maand
Spenk schreef:Dat is wel heel ouderwets gedacht
Dat is allang niet meer zo. De meesten factureren gewoon meteen. Ik heb bij mijn vaste kliniek vaak dezelfde of volgende dag al de factuur in de mail.
Maar steeds meer dierenartsen vragen om direct afrekenen bij weggaan.
Alja schreef:Popstra schreef:Is wat er met het gebit was een risico bij Ijslanders en had je dit aan de keurend arts vermeld?
Ik heb zelf nog nooit mee gemaakt een keurend arts een klem in een paard zn mond doet en het hele gebit gaat na lopen namelijk.
Enkel de voorkant er van en of de leeftijd kan kloppen.
Hij hoeft niet eens met een klem te kijken
Als hij goed naar de voortanden / tandvlees had gekeken was het wel al duidelijk geweest
janderegelaa schreef:Dan had jij met jouw 35 jaar ervaring die bovenlip dus ook gewoon even omhoog kunnen doen toen je het paard ging kijken.
karrij schreef:Dreamboy schreef:
Eerste wat bij mij opkomt is, dat je niet gelijk na afloop van de keuring bij de balie medewerkster moest betalen. Wij moeten altijd gelijk de nota betalen bij dierenartsen, gelijk bij de balie. Wat ik overigens ook heel normaal vind.
Tja wat ik van de rest vind, het wordt allemaal erg onduidelijk hoe het gegaan is!
Heeft de dierenarts zelf aan jouw toe gegeven dat hij/zij het over het hoofd heeft gezien?
Heb jij expliciet aan de DA gevraagd om hier op te letten.
Je verteld dat je al jaren in de Ijslanders zit, had je dit dan zelf niet al opgemerkt?
Was je zelf Uberhaupt bij de keuring aanwezig?
Heb je ze al gebeld en dit voorgelegd.
Ik zou betaald hebben, de dienst is geleverd!
Dat is wat lastig als een dierenarts op locatie komt keuren.