Nu vraag ik me een beetje af, kan ik de kosten van de dierenarts op de hoefsmid verhalen? Hij heeft twee paarden bekapt bij ons en mijnes is dus echt stokkreupel en staat de komende week op pijnstillers (metacam, 1x daags) en de andere is da niet voor geweest geloof ik maar loopt ook erg kreupel. Ze kan er bijna niet op staan en ligt de meeste tijd, de pony is nooit kreupel en is nooit iets mee aan de hand en heeft keiharde, sterke hoeven.
Nu bel ik vandaag de smid op om verhaal te halen, maar ik wil eigenlijk sowieso het geld van het bekappen terug. Maar de rekening van de dierenarts was ook €160,- dus ook niet niks, daarnaast is mijn pony een week uit de running omdat ze zoveel pijn heeft en kan dus niet normaal functioneren (ligt normaal gesproken nooit).
Heb ik een poot om op te staan of moet ik me gewoon vasthouden aan het feit dat deze man niet meer bij mijn pony komt en dat er dus de volgende keer een andere smid komt?
Conclusie van de dierenarts was ook dat ze te kort bekapt was, gelukkig niet hoefbevangen, dit staat ook op de rekening.