Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Ibbel schreef:MelissaV schreef:Makkelijkste oplossing is dan denk ik om je BE te gaan halen
En dan wel je trailer weer op laten keuren, anders ben je nog steeds overbeladen.
TMM van je auto laten terugzetten kan ook (of een lichtere auto huren), maar dan wel ook weer de TMM van je trailer aanpassen.
Ibbel schreef:Overigens is nu je probleem niet dat je niet met B mag rijden (want teruggekeurd klopt het verhaal nog steeds). Je probleem is nu het daadwerkelijk overgebleven laadvermogen, dat nu minder zal zijn dan die 500 kg van je paard, neem ik aan.
Als paard plus daadwerkelijk gewicht van de trailer samen nog steeds binnen de teruggekeurde TMM valt is er geen probleem.
komone schreef:Wat ik mij afvroeg hè, hoe werkt het bij dat terugkeuren? Wegen ze dan de trailer niet? Nu zit je dus met een trailer waar maar 330 kg paard op mag. Als je van te voren wist dat hij 860 kg woog had je hem natuurlijk niet zover terug laten keuren.
EllyC schreef:1,5 paards trailer standaard zeker 100 kg bij optrekken, 2 paard 150/200 kg.
Ik heb zelfs wel eens gehoord dat ze zelfs zonder vloer lieten keuren om het gewicht op papier laag te houden.
Maar denk aan rubber mat, stangen, kussens, zadelkamer etc. Dit wordt meestal allemaal niet meegewogen.
Maar los daarvan, heeft auto voldoende power om te trekken?