Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Lindsey_99 schreef:En als je maar 5 minuten verderop haar uitlaadt, stukje rijdt, en weer inlaadt? Dan ben je in geval van niet -laden ook zo weer thuis.
Blijven oefenen, desnoods dagelijks of om de dag even. En leg wat lekkers in de voerbak of stop wat wortels tussen het hooi.
elineAbby123 schreef:Probleem is dat de bus 30 euro kost om te huren, wat onwijs meevalt, maar voor dagelijks oefenen wordt dat pittig... Hier op terrein kan ik wel zo vaak oefenen maar zodra je gaat rijden huur je hem wel (logisch ook wel).
Ze krijgt banaan in de bus, haar favoriet.
Terug vind ze niks van die snacks goed genoeg om te komen, appels wortels banaan, slobber, biks, niks doet haar verleiden erop te gaan.
Longeerlijnen zou kunnen maar ze wil niet echt weg via zijkanten, ze blijft gewoon stokstijf staan.
Longeerzweep heb ik tot nu toe vermeden, wilde eerst kijken naar andere oplossingen
larissa96 schreef:Hoelang ben je meestal aan het wandelen/rijden? Heb je het ook wel eens geprobeerd zonder het wandelen/rijden? Gewoon even 100 meter heen en weer, 5 min grazen en er weer op, doet ze het dan ook?
Die van mij laadt op de terugweg niet meer als z'n koppie te vol is..
Met wandelen e.d. heb ik er nog nooit last van gehad, maar met een clinic grondwerk bijv. wel.
Daarnaast zou ik in het algemeen een trailer laad les volgen, dat je ook een beetje hoe of wat als ze een keer niet willen. Heb ik zelf ook gedaan en nu staat hij er eigenlijk altijd met max 5 minuten op en meestal loopt hij gewoon netjes in 1x door:)
Daancha schreef:Vooral niet maar gewoon blijven oefenen zoals wordt getipt. Dan wordt het als je pech hebt niet beter maar erger. Ten minste, dat is mijn ervaring met paardengedrag. Herhaling kan juist ook schaden.
larissa96 schreef:Hoelang ben je meestal aan het wandelen/rijden? Heb je het ook wel eens geprobeerd zonder het wandelen/rijden? Gewoon even 100 meter heen en weer, 5 min grazen en er weer op, doet ze het dan ook?
Die van mij laadt op de terugweg niet meer als z'n koppie te vol is..
Met wandelen e.d. heb ik er nog nooit last van gehad, maar met een clinic grondwerk bijv. wel.
Daarnaast zou ik in het algemeen een trailer laad les volgen, dat je ook een beetje hoe of wat als ze een keer niet willen. Heb ik zelf ook gedaan en nu staat hij er eigenlijk altijd met max 5 minuten op en meestal loopt hij gewoon netjes in 1x door:)