Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Luap schreef:Het probleem is dat ons wordt verzocht het veulen en merrie niet te verplaatsen mits deze goed loopt in de groep. Het veulen is vandaag geboren en wij zijn er de gehele dag bij geweest en geen enkel probleem kunnen ondervinden met de huidige kudde. Nu wordt ons verplicht merrie en veulen naar een wei te plaatsen waar geen toezicht is. Pensionhouder verteld zich te moeten houden aan wetten die te maken hebben met milieu gemeente en omgeving. In mij geval klinkt het als erg uit de hoogte doen en uiteindelijke dreiging met verbreken overeenkomst kortom merrie en veulen staan vanavond op straat. Wilt dat wij antwoorden voor 19:00
karuna schreef:Mm rot situatie.
Was bekend dat de merrie drachtig was? Ik weet dat sommige gemeentes heel strict zijn in het maximum aantal dieren per perceel. Misschien is dat hier het geval?
Maar een pasgeboren veulen over die afstand verplaatsen en daarna zonder toezicht lijkt me niet echt een verstandige oplossing.
Hebje meer dan die zakelijk opgestelde mededeling?
shampy schreef:Misschien is de verplaatsing juist wat moeder en veulen wel nodig hebben.
Het kan zijn dat het op de paddock paradise niet werkt met een merrie met veulen tussen de rest van de groep.
En dat het schering en inslag is voor paarden eigenaren zonder eigen accomodatie gebeurd meestal.bij dezelfde personen, keer op keer op een andere stal.
Slecht hoor, al die staleigenaren.....er is gewoon nergens een goede stal te vinden..toch?
Luap schreef:@Anjali Ja, het gaat hier om paard van mijn vrouw die in tranen is door dit gebeuren. Wat je dus als man heel erg boos kan maken. Ik denk dat het beste is @Brainless. Er wordt mij al verzocht om niet meer met deze man in zee te gaan.