Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Judith68 schreef:Ik denk dat er wel meer paarden te koop zullen komen en dat er ook wel mensen zullen zijn die uit nood, hun paard voor wat goedkoper gaan verkopen. Maar wanneer dat zal zijn? De meeste paarden eigenaren zullen eerst proberen te besparen op andere dingen
pol013 schreef:Je kunt hier eigenlijk bijna niet op speculeren (als particulier). Niet met het kopen van een huis, niet met het kopen van een paard.
Tijdens de corona periode kochten veel mensen een paard. Toen werd er al geroepen: die mensen gaan straks allemaal weer naar het werk en op vakantie en dan komen al die paarden weer te koop, de markt gaat instorten..... Inmiddels zijn we weer een meer dan een jaar verder en zijn de prijzen gewoon nog even hoog. Dus als je een paard wilde kopen en op de daling zat te wachten, wacht je nu nog. Dat kán een strategie zijn. Maar dan moet je wel een geduldige aard hebben.
De voorspelling was op zich niet zo gek. En er kwamen zelfs nog flinke prijsstijgingen achter aan. Nog een reden om te verwachten dat er paarden te koop zouden komen. Maar zowel huizen als paarden zijn nog duur en gewild. Weet je meteen hoe moeilijk het is om te voorspellen.
Padoertje schreef:Paarden in het hogere segment verwacht ik niet. Mensen die een paard in het middensegment of zelfs daaronder hebben, die wel. Zijn veel mensen met paarden die nu al amper rond kunnen komen, en met de constant stijgende prijzen verwacht ik dat dit een doelgroep is, die straks de hobby moeten neerleggen.
Dus afhankelijk wat voor paard je zoekt. Maar verwacht niet dat je straks een paard van 30k kunt kopen voor 10k of minder.
Pumpkinbroes schreef:De prijzen zijn wel al wat gezakt de afgelopen maanden.
Maar ik was nog steeds een flink bedrag kwijt voor een htk recreatie paard met wat dingetjes hier en daar.
Er worden ook niet heel veel paarden aangeboden per dag, in de cirkel van 70 km vanaf mijn huis kwamen er een maand geleden gemiddeld 8 paarden per 24 uur op mp bij. En dat waren dan echt alle paarden van shetlandveulen tot sportpaard.
Het aanbod is gewoon erg weinig nu.
Luckystory schreef:Het is trouwens niet zo dat de huizen nu plots goedkoper zijn qua prijs
De prijzen stijgen alleen minder snel en doordat de lonen wel doostijgen omwille van de inflatie worden ze in verhouding goedkoper. (In België hebben we daar onze fameuze 'index' voor waardoor de lonen automatisch gekoppeld zijn aan de levenskost) Maw. Je gaat iets meer verdienen om te compenseren voor de inflatie en de huizen volgen die stijging iets minder snel.
Als je die redenatie doortrekt naar de paarden, verwacht ik niet snel een 'echte' daling.