Te laat geretourneerd volgens webshop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:34

Ik wil nu ook wel graag weten welke webshop zo idioot doet...

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:36

Jelleee schreef:
En dit krijg ik terug:

We hebben uw order buiten het retour termijn ontvangen. We hebben al
een uitzondering gemaakt door het aankoopbedrag terug te storten. De
kosten worden gerekend als administratiekosten.

Zijn ze nu zo dom of doen ze alsof? Ten eerste heb ik ruim binnen 14 dagen retour gezonden en ten tweede zijn ze verplicht om het terug te betalen.

Misschien moet je gewoon eens een mail terug sturen met de qoutes hierin van de artikels?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:38

Wat een trieste zaak. Ik ben ook wel benieuwd welke zaak. Kan niet anders dan een bekende zijn.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:39

Ik was net aan het denken, misschien kan je klacht neerleggen bij zo'n nederlands forum dat niet anders doet als zo online winkel klachten behandelen? ik ben even de naam kwijt maar het is redelijk bekend

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:45

De webshop zal ik tot nu toe even in pb sturen. Ik wil ze nog graag de kans geven het netjes op te lossen. Als ze zich zo blijven gedragen maak ik hem uiteraard gewoon bekend.

Ik heb ze in eerste instantie gewoon netjes gewezen op het feit dat zij verplicht zijn om de verzendkosten terug te betalen. Daarop kreeg ik dus dat l.ullige mailtje van ze. Mijn volgende stap is dus uiteraard de wetsartikelen erbij vermelden.

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:45

Als ik jou was zou ik mijn mailtje even pakken en wat aanpassen, kijken hoe ze daarop reageren

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:46

Ik ben nu ook wel benieuwd welke shop dit is, wat een slecht verhaal is dit.

En vooral (als je niets meer te verliezen hebt) even fijntjes laten weten dat ze met naam en toenaam genoemd worden op het grootste paardenforum in NL. Zijn ze helemaal betoetert.

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:47

ik vraag me idd ook af welke shop dit is,
Wat belachelijk, en idd je staat volledig in je recht, maar snap ook goed dat je er niet op zit te wachten op dit moment.
Het jammere is dat vaak mensen niet of weinig mekkeren en ze er dan mee wegkomen.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:48

Kan je niet de quotes uit het wetboek van de eerste pagina mee sturen? O:) En dan ook zeggen dat je er werk van gaat maken...

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:25

Jelleee schreef:
En dit krijg ik terug:

We hebben uw order buiten het retour termijn ontvangen. We hebben al
een uitzondering gemaakt door het aankoopbedrag terug te storten. De
kosten worden gerekend als administratiekosten.

Zijn ze nu zo dom of doen ze alsof? Ten eerste heb ik ruim binnen 14 dagen retour gezonden en ten tweede zijn ze verplicht om het terug te betalen.


Gewoon netjes terug mailen dat ze het inderdaad wel buiten de retourtermijn hebben ontvangen, maar het op tijd is gemeld en dat dat wettelijk gezien geldt. En dan een bron erbij.
Ben ook wel benieuwd welke webshop het is.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 17:40

Naar aanleiding van het berichtje van Lizzyy hierboven, heb ik een fout gemaakt denk ik. Ik heb namelijk niet schriftelijk aangegeven dat ik het retour wilde sturen. Ik wist dit oprecht niet (anders had ik wel het gedaan, natuurlijk. Ik koop mijn spullen meestal gewoon in een fysieke winkel) en omdat ik het ruim binnen de tijd heb verstuurd ging ik er van uit dat het gewoon goed was.

Ik heb dus iets fout gedaan. Zij ook. Is het verstandig om het er dan nu maar bij te laten? Mijn hoofd staat er nog steeds niet naar (ik probeer het verdriet een plekje te geven) en ik heb weinig zin in een discussie die waarschijnlijk nergens toe gaat leiden.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:13

Oef, ik heb eigenlijk nooit ergens gemeld dat ik iets wilde terug sturen, ik stuurde het terug en ik kreeg mijn geld terug :=

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:18

Ik koop niet zoveel via internet en als ik het doe, en terugstuur, zeg ik het meestal wel van te voren maar meer uit fatsoen, ik wist niet dat het verplicht was eigenlijk. Maar met een zieke pony zit je met je gedachten toch ergens anders ofzo.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:40

Jelleee schreef:
En dit krijg ik terug:

We hebben uw order buiten het retour termijn ontvangen. We hebben al
een uitzondering gemaakt door het aankoopbedrag terug te storten. De
kosten worden gerekend als administratiekosten.

Zijn ze nu zo dom of doen ze alsof? Ten eerste heb ik ruim binnen 14 dagen retour gezonden en ten tweede zijn ze verplicht om het terug te betalen.

Plaatje van een kalender en een telraam bij je mail voegen?


Overigens staat dit: "of een andere daartoe strekkende ondubbelzinnige verklaring te doen aan de handelaar." ook in het artikel. Uit de reactie van de webshop is wel duidelijk dat zij het retourzenden van het pakketje als ondubbelzinnige verklaring tot retourneren hebben opgevat.

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:41

In dat geval ga je het niet redden ben ik bang nee. Je kan dit even lezen.

Twee quotes die hierin van belang zijn:

Citaat:
Het is belangrijk te weten dat het herroepingsrecht duidelijk op de website moet staan, bijvoorbeeld onder een kopje veelgestelde vragen. Doet men dit niet, dan wordt de termijn van rechtswege verlengd naar maar liefst 12 maanden. De informatie alleen in de algemene voorwaarden weergeven is dus onvoldoende.


Citaat:
Mocht de consument besluiten zonder aanmelding vooraf iets te retourneren, dan heeft hij voor dat directe retourneren ook 14 dagen.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:44

Je hebt het 1 week na ontvangst retour gedaan, dan moet het toch wel binnen 1 week weer bij hun binnen geweest zijn lijkt me. En zit je dus gewoon binnen de 14 dagen. Weet je wanneer het bij hun binnen was en wanneer dat volgens hen had moeten zijn? De precieze datum bedoel ik dan.
Laatst bijgewerkt door SpeechLess op 13-01-17 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:50

Exitium schreef:
In dat geval ga je het niet redden ben ik bang nee. Je kan dit even lezen.

Twee quotes die hierin van belang zijn:

Citaat:
Het is belangrijk te weten dat het herroepingsrecht duidelijk op de website moet staan, bijvoorbeeld onder een kopje veelgestelde vragen. Doet men dit niet, dan wordt de termijn van rechtswege verlengd naar maar liefst 12 maanden. De informatie alleen in de algemene voorwaarden weergeven is dus onvoldoende.


Citaat:
Mocht de consument besluiten zonder aanmelding vooraf iets te retourneren, dan heeft hij voor dat directe retourneren ook 14 dagen.

Waarom redt ze het dan niet denk jij Exitium? Ze zit dan toch gewoon nog binnen die 14 dagen?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 18:51

SpeechLess, Ik heb het 6 januari teruggestuurd. Volgens hun was het pas de woensdag daarna binnen, 11 januari dus. Wat ik erg laat vind (de kerstdrukte is inmiddels wel voorbij). Het had dus uiterlijk vandaag binnen mogen komen als je uit gaat van 14 dagen na ontvangt op 30 december.

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:13

GDG schreef:
Waarom redt ze het dan niet denk jij Exitium? Ze zit dan toch gewoon nog binnen die 14 dagen?

Excuus, verkeerde datum gelezen! Je hebt gelijk. :) En aangezien je terug mag sturen zonder het aan te geven (ik zou het overigens altijd vooraf aangeven via mail of iets dergelijks, tip voor de toekomst) en ze het ontvangen hebben, hebben ze ook de verzendkosten terug te betalen. Administratiekosten mogen ze al helemaal niet in rekening brengen hiervoor.

FrYso
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:31

De 14 dagen van retournering gaan in op de datum dat je het product hebt ontvangen. Als het artikel binnen deze 14 dagen retour is gezonden is de winkel verplicht om het volledige aankoopbedrag terug te geven (dus ook verzendkosten en administratiekosten).

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:04

FrYso schreef:
De 14 dagen van retournering gaan in op de datum dat je het product hebt ontvangen. Als het artikel binnen deze 14 dagen retour is gezonden is de winkel verplicht om het volledige aankoopbedrag terug te geven (dus ook verzendkosten en administratiekosten).


Even uit interesse, hoezo de verzendkosten ook? De klant kiest er toch zelf voor om het pakketje terug te sturen?

FrYso
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:38

Lizzyy schreef:
FrYso schreef:
De 14 dagen van retournering gaan in op de datum dat je het product hebt ontvangen. Als het artikel binnen deze 14 dagen retour is gezonden is de winkel verplicht om het volledige aankoopbedrag terug te geven (dus ook verzendkosten en administratiekosten).


Even uit interesse, hoezo de verzendkosten ook? De klant kiest er toch zelf voor om het pakketje terug te sturen?


Ik bedoel de verzendkosten die de webshop aan de koper rekent, niet de kosten die de koper betaalt om het artikel retour te sturen.

Stel:
Je koopt een product voor €10, je moet hier nog €5 verzendkosten over betalen dus het totaal bedrag is €15. Als je dan het product wilt retourneren kan dit binnen 14 dagen na ontvangst, als ik dan €7 moet betalen aan bijvoorbeeld PostNL is die €7 in de meeste gevallen voor de koper. Als het product dan is ontvangen door de webshop moet de webshop €15 terugbetalen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 10:37

TS is er nog nieuws?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 11:42

Nope, ze reageert gewoon niet meer.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:07

Dan mag je wel de naam van de webshop noemen... ze gaat het zeker niet meer oplossen en ik denk dat je er anderen voor kunt behoeden.