Te laat geretourneerd volgens webshop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 21:34

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik heb op 26 december jl. iets besteld en betaald bij een online ruitersportzaak. Ik ontving het pakje de 30ste. Met oud&nieuw was ik een weekendje weg dus in de week daarna, het nieuwe jaar, gepast maar het product paste niet bij mijn pony. Ingepakt en afgelopen zaterdag de 7de retour gezonden.

Nu krijg ik vandaag een email dat ze het ontvangen hebben maar terugsturen omdat het buiten de retourtermijn is. Volgens de website is dat 14 dagen zonder opgaaf van reden (en volgens de wet is dat ook zo).

Dit geldt toch vanaf wanneer je het pakket ontvangt? Niet vanaf de besteldatum? Het was brievenbuspakje en de post heeft het hartstikke druk rond die tijd, dus dat mijn pakje er iets langer over deed is begrijpelijk, maar kan ik verder weinig aan doen. Die 14 dagen zijn zichttermijn toch, het product moet niet binnen zijn binnen die termijn?

Ik heb het in ieder geval ruim binnen de 14 dagen terug gestuurd zelfs al zouden ze vanaf besteldatum rekenen.

Ik vind dit erg vervelend. Wie heeft zoiets ook meegemaakt en heb je uiteindelijk gelijk gekregen?


Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 21:51

Ik heb inderdaad een screenshot gemaakt en een mail gestuurd, maar ik heb gister mijn pony verloren (ingeslapen) en mijn hoofd staat hier echt niet naar op dit moment :x

Ze zeggen dat ze het weer teruggestuurd hebben, moet ik dan nog een keer verzendkosten oid gaan betalen?

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 22:01

heidy_wilco schreef:
Sterkte met het verlies van je pony :(:)

Heb je het bewijspapiertje nog van wanneer je je pakket hebt opgevangen? Je bent gewoon netjes op tijd dan hoor.


Het was een brievenbusenvelop/pakje dus ik heb alleen bewijs dat ik gepind heb, geen track en trace ofzo. Ik zie net dat het trouwens nog een dag eerder was zelfs, dat ik het terug heb geduurd. Vrijdag dus. Precies een week na ontvangst.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-17 10:41

Dank voor de tips! Ik werd er toch wel heel onzeker van maar dat was dus nergens voor nodig.

Vanmorgen weer contact met ze gehad en ze gaan nu een 'uitzondering' voor me maken en dan krijg ik als het goed is het aankoopbedrag terug. Welke uitzondering dat is, geen idee, want ik heb het ruim op tijd netjes geretourneerd :+

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 12:36

Ik heb inmiddels het aankoopbedrag terug gezien op mijn rekening, de verzendkosten niet. Gedoe zeg.

Volgens mij hebben ze het niet retour gestuurd, heb nog niks gezien in ieder geval.


Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 13:50

Exitium, dankjewel! Ik bedoel idd de verzendkosten van de gewone zending naar mij toe.

Ik ga er mee aan de slag.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 14:27

En dit krijg ik terug:

We hebben uw order buiten het retour termijn ontvangen. We hebben al
een uitzondering gemaakt door het aankoopbedrag terug te storten. De
kosten worden gerekend als administratiekosten.

Zijn ze nu zo dom of doen ze alsof? Ten eerste heb ik ruim binnen 14 dagen retour gezonden en ten tweede zijn ze verplicht om het terug te betalen.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 14:45

De webshop zal ik tot nu toe even in pb sturen. Ik wil ze nog graag de kans geven het netjes op te lossen. Als ze zich zo blijven gedragen maak ik hem uiteraard gewoon bekend.

Ik heb ze in eerste instantie gewoon netjes gewezen op het feit dat zij verplicht zijn om de verzendkosten terug te betalen. Daarop kreeg ik dus dat l.ullige mailtje van ze. Mijn volgende stap is dus uiteraard de wetsartikelen erbij vermelden.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 16:40

Naar aanleiding van het berichtje van Lizzyy hierboven, heb ik een fout gemaakt denk ik. Ik heb namelijk niet schriftelijk aangegeven dat ik het retour wilde sturen. Ik wist dit oprecht niet (anders had ik wel het gedaan, natuurlijk. Ik koop mijn spullen meestal gewoon in een fysieke winkel) en omdat ik het ruim binnen de tijd heb verstuurd ging ik er van uit dat het gewoon goed was.

Ik heb dus iets fout gedaan. Zij ook. Is het verstandig om het er dan nu maar bij te laten? Mijn hoofd staat er nog steeds niet naar (ik probeer het verdriet een plekje te geven) en ik heb weinig zin in een discussie die waarschijnlijk nergens toe gaat leiden.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 17:18

Ik koop niet zoveel via internet en als ik het doe, en terugstuur, zeg ik het meestal wel van te voren maar meer uit fatsoen, ik wist niet dat het verplicht was eigenlijk. Maar met een zieke pony zit je met je gedachten toch ergens anders ofzo.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-17 17:51

SpeechLess, Ik heb het 6 januari teruggestuurd. Volgens hun was het pas de woensdag daarna binnen, 11 januari dus. Wat ik erg laat vind (de kerstdrukte is inmiddels wel voorbij). Het had dus uiterlijk vandaag binnen mogen komen als je uit gaat van 14 dagen na ontvangt op 30 december.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Te laat geretourneerd volgens webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-17 10:42

Nope, ze reageert gewoon niet meer.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 14:16

Ja, zal hem even via pb naar je sturen.

Als ik na de aangegeven termijn in mijn laatste mail de verzendkosten niet op mijn rekening terug zie, maak ik hem hier gewoon bekend en meld ik het ook bij ACM (ze hebben geen keurmerk geloof ik, zie niks staan op de site) en ook aan Marktplaats waar zij adverteren (daar heb ik ze gevonden).

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 14:34

Ik had het eigenlijk gewoon willen laten zitten, totdat ze begon over dat ze de verzendkosten maar ging houden als administratiekosten >;)

Ja daag, zo gaan we niet met klanten om lijkt mij, dit is niet netjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 30 bezoekers