Agrarische bestemming weiland, wat mag wel en wat mag niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:40

LADPR schreef:
Marion71 schreef:
Overigens kun je als particulier in werkelijkheid nooit een agrarische bestemming behouden of krijgen.


Vraag me eignelijk ook wel af hoe je daar bij komt. Welke bestemming een plek heeft hoeft niks te maken te hebben met particuleir of bedrijf zijn.

Het land waar mijn paarden staan is in particulier bezit en heeft toch echt agrarische bestemming.



toch heeft marion wel een punt, een vriendin van mij kocht vorig jaar een huis in elspeet, lekker aan het bos, paardjes aan huis. tot de buurman begon te klagen en de gemeente belde

en die gooien het precies op wat marion zegt, agrarische bestemming hoort bij een agrarisch bedrijf. oftewel de paarden moeten van de wei af, of er moet een bestemmingsweiziging doorgevoerd worden, en aangezien de buurman dat niet wil, heeft zij dus een groot probleem ( van ruim 1 hectare )

nederland is een raar regeltjes land |(


sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:07

Rianneke schreef:
In jou geval zal het zijn omgezet zodat je "legaal" paarden kunt houden :)

sassefras schreef:
toch heeft marion wel een punt, een vriendin van mij kocht vorig jaar een huis in elspeet, lekker aan het bos, paardjes aan huis. tot de buurman begon te klagen en de gemeente belde

Wat is er raar aan? Ik begrijp dit verhaal wel... Persoon heeft een woonhuis gekocht en tsjah als de buren bezwaar maken mag je daar nou eenmaal geen paarden houden... Ik vergelijk zoiets met het houden van een paard in een woonwijk ookal heeft ze in dit geval een stukkie land. Het word gedoogd, maar zodra er klachten komen heb je pech...
Bestemmingen kun je niet zomaar omgooien, want je buren krijgen daar bericht van :+ Zo werkt het nou eenmaal in nederland...
Onze overburen willen eerdaags ook het bestemmingsplan gewijzigt hebben... Maar dat kunnen ze ook niet wijzigen als wij bezwaar maken!



wat daar raar aan is ????? als jij een boerderijtje koopt in het buiten gebied( niks woonwijk ) en meld aan makelaar dat je hier gaat wonen om je paardjes ( zijn 4 ijslanders ) aan huis te kunnen houden, dat je er ruim 1 hectare weiland bij koopt, en dat dan je buurman van zowat een kilometer verderop gaat zeuren, en je zo van je eigen grond word afgeschopt. helemaal leuk is dat niet natuurlijk, verder heet dit achterhouden van informatie door de makelaar, die blijkbaar precies wist hoe de vork in de steel zat daar


daar kan je dus serieus dooodziek van zijn en zo,n 9 ton aan euro,s lichter voor iets waar je niks aan hebt

noem jij het maar paardenhouden in een woonwijk, vandaar mijn rare regeltjes land :+

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:38

Maar als er op dat boerderijtje/weitje geen agrarische bestemming rust is het ook niet normaal om er 4 paarden te houden!


als je goed gelezen had, zie je dat er dus wel een agrarische bestemming op het hele spul zit

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:18

per gemeente verschilt ehh alles, ik zelf heb een vergunning voor 50 paarden, niks geen gedoe agrarische bestemming, en varkensrechten veruild voor paardenhouderij.

vriendin koopt in elspeet een huis met land en agrarische bestemming, maar binnen de bebouwde kom, en daar zit het elspeetse addertje

geen agrarier ( maar tandarts :D ) dus ook geen agrarische bestemming meer, buurman klaagt over 4 pony,s op ruim 1 hectare. het stinkt en last van vliegen ( buurman woont een zowat een kilometer verder en terroriseert de hele boel daar ) gemeente krijgt klacht en gaat in gevecht met vriendin en buurman

vooropig tot uitspraak van rechter moeten paarden het veld ruimen nu, das toch best ehhh vreemd ????


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers