Agrarische bestemming weiland, wat mag wel en wat mag niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:39

Marion71 schreef:
Overigens kun je als particulier in werkelijkheid nooit een agrarische bestemming behouden of krijgen.

Waar baseer jij dat op?

Arabesk schreef:
De gemeente Wijchen is de enige die nog enig inzicht heeft.

Totdat je in de gemeente wijchen woont, want wijchen is ook echt niet makkelijk...



Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:48

LADPR schreef:
Welke bestemming een plek heeft hoeft niks te maken te hebben met particuleir of bedrijf zijn.

Precies!
Onze boerderij heeft ook nog steeds een agrarische bestemming, maar wij zijn nu wel al jaren gewoon particulier sinds de koeien weg zijn :)

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:05

In jou geval zal het zijn omgezet zodat je "legaal" paarden kunt houden :)

sassefras schreef:
toch heeft marion wel een punt, een vriendin van mij kocht vorig jaar een huis in elspeet, lekker aan het bos, paardjes aan huis. tot de buurman begon te klagen en de gemeente belde

en die gooien het precies op wat marion zegt, agrarische bestemming hoort bij een agrarisch bedrijf. oftewel de paarden moeten van de wei af, of er moet een bestemmingsweiziging doorgevoerd worden, en aangezien de buurman dat niet wil, heeft zij dus een groot probleem ( van ruim 1 hectare )

nederland is een raar regeltjes land

Wat is er raar aan? Ik begrijp dit verhaal wel... Persoon heeft een woonhuis gekocht en tsjah als de buren bezwaar maken mag je daar nou eenmaal geen paarden houden... Ik vergelijk zoiets met het houden van een paard in een woonwijk ookal heeft ze in dit geval een stukkie land. Het word gedoogd, maar zodra er klachten komen heb je pech...
Bestemmingen kun je niet zomaar omgooien, want je buren krijgen daar bericht van :+ Zo werkt het nou eenmaal in nederland...
Onze overburen willen eerdaags ook het bestemmingsplan gewijzigt hebben... Maar dat kunnen ze ook niet wijzigen als wij bezwaar maken!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:40

sassefras schreef:
wat daar raar aan is ????? als jij een boerderijtje koopt in het buiten gebied

Maar als er op dat boerderijtje/weitje geen agrarische bestemming rust is het ook niet normaal om er 4 paarden te houden!
Ik vind dat niet gek hoor... Je mag namelijk niet overal zomaar dieren houden als je toevallig een stukkie grond hebt :+
Het word gedoogd zoalng er geen klachten zijn, maar zo snel er klachten komen heb je pech...
Heel spijtig, maar dat overkomen veel meer paardenmensen!

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:02

joyce B schreef:
Agrarische bestemming van een boerderij kan veranderd worden in bestemming wonen als er geen agrarisch bedrijf meer gevoerd wordt. Om als agrarisch bedrijf gezien te worden hanteert men bijvoorbeeld de norm dat het "hoofd"inkomen uit agrarische activiteiten moet bestaan.

Moet je nooit doen, want dan gooi je je eigen glazen in!
En het word anders als je van wonen naar agrarisch moet gaan want dan gaan ze eisen stellen! Dan moet idd je hoofdinkomen uit de agrarische tak komen.

sassefras schreef:
ik zelf heb een vergunning voor 50 paarden, niks geen gedoe agrarische bestemming, en varkensrechten veruild voor paardenhouderij.

Als je varkensrechten omgeruilt heb voor een vergunning voor paardenhouderij zat er al een agrarische bestemming op het geheel ;)

Alani schreef:
Gemeenten doen dit om een juiste telling te handteren en natuurlijk voor de WOZ. Een agrarisch object wordt minder hoog getaceerd dan een particulier object.

Dat is dus om hun kas te spekken :7
Wij wonen toch al uhm ruim 10 jaar zonder agrarische tak op een boerderij met agrarische bestemming. Die hebben ze ook wel willen afpakken hoor... Maar zoals ik ook al bij joyce antwoordde... Dat moet je niet pikken want je gooit je eigen glazen in! Bij ons rust er nog steeds een agrarische bestemming op aangezien het dan bij evt verkoop/nieuw bedrijf de deurtjes stukken makkelijker open gaan!

sassefras schreef:
vooropig tot uitspraak van rechter moeten paarden het veld ruimen nu, das toch best ehhh vreemd ????

Ik denk dat als er iemand gaat klagen het niet vreemd is dat ze dingen gaan natrekken etc etc. Als die man idd een km verderop zit zullen ze dat ook bekijken en zullen ze vast bekijken hoeveel overlast hij nou daadwerkelijk heeft....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers