paard door bodem trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kionana

paard door bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 13:26

hoi medebokkers,
wat ik nou weer mee maak..
gister hebben we mijn paardje opgehaald van de kliniek, hij is geopereerd aan ocd rechtsachter.
halen we hem uit de trailer, ligt zijn andere been helemaal open, met ook een wond tot aan het bot.
onderweg is hij door de bodem gegaan, als je het gat ziet wordt je er akelig van.
graag wil ik dit wel op een goede manier oplossen met de eigenares van de trailer, zij heeft ons ook gereden.
zij blijft volhouden dat de bodem niet rot is, al verschillen daar de meningen erg over.
dit had natuurlijk nooit mogen gebeuren en we hebben echt heel veel mazzel gehad!!

mijn paard staat nou met twee benen in het verband en is de stumpert van stal.

alleen kan ik dit nu verhalen via haar wa verzekering?
tevens heb ik het gevoel dat ik de trailer ook weer in orde moet maken, alleen gaat dit waarschijnlijk niet lukken via mijn wa verzekering, omdat ze het gooien op achterstallig onderhoud.
iemand tips?
wat moet ik hier nou mee?
groetjes ricky

050206051012

Re: paard door bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:28

Oei... ik zou het sowieso op haar proberen te verhalen via de verzekering, misschien dat er een expert bij kan komen.

Gaat het wel goed komen met je paard?

Ik heb ook ooit eens zo'n gruwelverhaal gehoord van iemand op de faculteit, die heeft het niet meer gered, dat was ook wel iets meer dan 1 been.

Succes met je paard!

kionana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 13:37

ja, kwam erachter dat ik hem eerst verkeerd had neer gezet.
ja het komt allemaal goed verwacht de DA.
er komt geen gewrichtsvloeistof uit en hij staat er aardig op.
dinsdag komt hij weer voor beide benen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:39

Moderatoropmerking:
"ik heb getemd" hoeft niet gemeld te worden in het topic, dit soort reacties worden dus ook meteen verwijderd, alleen temmen is voldoende Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:39

Ik neem als het haar trailer is dan is het wel degelijk haar schuld,
Het had net zo goed haar paard kennen zijn die er door heen zakte.
Hoe je het inderdaad ook went of keert die bodem was gewoon niet goed als ik het zo hoort.
Ik zou die trailer weg laten brenen en na laten kijken.
Is die degelijk door geroest of what ever dan is dit zeker weten haar schuld en inderdaad achterstallig onderhoud!
Anders naar de fabrikant ermee!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:41

het zit je paardje niet mee zeg, hopelijk knapt hij snel zonder blijvende schade weer op!

Ik kan verder uit je verhaal niet opmaken of je de trailer gehuurd had of dat je een kennis gevraagd had te rijden. Als het echt een verhuur was dan heeft zij ook dr verantwoordelijkheden denk ik zo, en anders ben ik bang dat jij verder de pineut bent...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:05

Als je betaalt hebt voor het huren van de trailer mag je er van uitgaan dat je iets deugdelijks huurt. Nu is gebeleken dat dit niet het geval is ben jij dus niet verantwoordelijk en kun je de verhuurder aansprakelijk stellen.

Was het een vriendendienst waar geen geld of goederen als tegenprestatie tegenover staan dan ligt het heel anders.
Dat de trailer niet in orde was mag duidelijk zijn, bij een goede trailer zakt een paard niet door de vloer heen.
Het lijkt mij behoorlijk 'grof' als de eigenaar van jou gaat verlangen dat je opdraait voor de onkosten aan de trailer.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:33

Een bodem waar een paard doorheen zakt is rot, dat mogen duidelijk zijn (neem aan dat er een gat in de bodem zit nu?).
Zij is WA voor jouw schade, jij bent niet verantwoordelijk voor de schade ana haar trailer in dit geval omdat die ontstaan is door achterstallig onderhoud. Dus die zal ze zelf moeten ophoesten.
Persoonlijk zou ik me kapot schamen als het paard van iemand anders door de bodem van mijn trailer zakt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:36

@kionana : als je betaald hebt voor haar diensten als trailerverhuurder kun je zelfs haar aansprakelijk stellen voor jouw onkosten aan je paard !!

Stphnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:40

je kan ook iemand de trailer laten checke om te kijken wat er nou aan de hand is want een trailer hoor een paard gewoon te houden en een goeie trailer moet zoiezo een goede ondergrond hebben voor als je bijvoorbeelt over een hobbeltje gaat. het gaat wel om de gezondheid van het paard tog.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-08-08 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [b][/b] code verwijderd, graag berichten in gewoon lettertype schrijven.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:42

Ik heb geen idee wie/wat zich op wat kan verhalen, maar wat heb je een geluk gehad zeg... Had heel anders kunnen aflopen...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 14:47

Idd, zij hoort de schade te vergoeden die jouw paard, door háár nalatigheid (achterstallig onderhoud) heeft opgelopen. Je hoeft haar onder geen beding de kosten voor de reparatie te betalen.
Een paard kan echt niet door een gezonde, harde bodem zakken!

kionana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:06

thanks, ik ben het helemaal met jullie eens.
die bodem was niet goed, dit kan niet zo maar gebeuren.
het is een stalgenoot van mij, die met goede bedoelingen ons heen en weer heeft gereden.
het had idd ook haar paard kunnen wezen.
zij voelt zich ook behoorlijk banketstaaf.
ik denk wel dat ik de dierenarts kosten kan terug krijgen via haar wa verzekering.
maar denk niet dat zij haar kosten kan verhalen via mijn wia nee.

maar zon trailer wordt toch ook gekeurd?
blijf het ongelovelijk vinden allemaal, en hij is door het oogje van de naald gekropen idd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:08

Een trailer in eigendom van partikulieren hoeft naar mijn weten niet gekeurd te worden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:11

Nee, klopt! Trailers hoeven niet meer gekeurd te worden. Eerder werdt dat altijd wel gedaan en als ik dit dan weer lees, is dat geen overbodige luxe... Vooral met de bodems van tegenwoordig met de mooie rubberlaag erover. Je weet niet hoe de bodem onder het rubber is....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:13

Het is dus zaak van de eigenaar om daar alert op te zijn, want als je aangehouden wordt door de politie en er wordt gekonstateerd dat hij niet veilig/rijvaardig meer is, wordt je mooi aan de kant gehouden en kun je paard(en) uitladen en ander vervoer regelen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:14

Ben ik helemaal met je eens dubbeldun...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:17

Jeetje dat is niet niks, heb zelf vorig jaar ook zoiets meegemaakt met mijn pony.
Gelukkig had ze beschermers om, die ging in dat gat zitten anders had het heel anders afgelopen....
Hopelijk knapt je paard snel op.

Ik weet niet hoe het zit met de verzekering, was het je eigen trailer?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:27

Ik hoop dat je jouw kosten kunt verhalen op de eigenaresse van de trailer. Hoe goedbedoeld dan ook, haar trailer was kennelijk niet meer in orde en dit had dus ook met haar eigen paard kunnen gebeuren. Die bodem is gewoon rot geweest anders zakt dat paard er niet zomaar door, ook niet als hij staat te stampen ofzo.
De kosten van de trailer zijn gewoon voor de eigenaresse zelf, dat lijkt me simpel, jouw paard heeft niks gesloopt, haar materiaal was niet meer in orde.

Sterkte met je paard overigens en hou je hoofd koel in deze situatie en laat je niet zomaar iets aanpraten, de schade aan de trailer hoef jij echt niet te betalen. Schakel anders even de rechtsbijstand in die kunnen je wel helpen.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:38

Gelukkig heeft je paardje het overleefd, maar wat een pech. Als jij iemand gevraagd hebt voor een trailer en deze je geholpen heeft, dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Dit kan je niet verhalen. Ken helaas meer verhalen over dit soort ongevallen. Alleen als je aan kunt tonen dat deze persoon dit opzettelijk heeft gedaan (kan ik me trouwens niet voorstellen) dan kan je er heel misschien iets aan doen via die persoon zijn/haar verzekering, maar ik ga er van uit dat dit moeilijk aan te tonen is en dat het ook niet het geval is. (Zelfs bij bedrijven waar je trailers huurt, kun je vaak niet verhalen, het aantonen is het grootste probleem) Je kan alleen misschien iets bij je eigen verzekering proberen, maar denk ook niet dat dat lukt (alleen als je een hele dure verzekering hebt die veel vergoed, maar verzekeraars zijn goed in regeltjes, helaas!).
Veel sterkte met je paardje!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:58

precies, dat bedoelde ik ook. En dat de bodem niet ok is wil nog helemaal niet zeggen dat er achterstallig onderhoud is. Onze trailer is nog geen jaar geleden bovag gekeurd en altijd onderhouden, en nu bleek ineens ook de bodem niet in orde. Denk dat je stalgenoot al genoeg baalt van de schade aan jouw paard en aan haar trailer. denk dat je beide voor de eigen kosten opdraait en thats it. Haar wa verzekering gaat vast zeggen: heb je de trailer gecheckt voordat je je paard erin zette? Want dat is toch echt jouw eigen verantwoording geweest op het moment dat je hem voor je eigen paard ging gebruiken...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:04

Dit is duidelijk achterstallig onderhoud lijkt mij. Het lijkt mij zelfs dat de eigenaar van de trailer aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade aan je paard.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 13:10

Talida schreef:
precies, dat bedoelde ik ook. En dat de bodem niet ok is wil nog helemaal niet zeggen dat er achterstallig onderhoud is. Onze trailer is nog geen jaar geleden bovag gekeurd en altijd onderhouden, en nu bleek ineens ook de bodem niet in orde. Denk dat je stalgenoot al genoeg baalt van de schade aan jouw paard en aan haar trailer. denk dat je beide voor de eigen kosten opdraait en thats it. Haar wa verzekering gaat vast zeggen: heb je de trailer gecheckt voordat je je paard erin zette? Want dat is toch echt jouw eigen verantwoording geweest op het moment dat je hem voor je eigen paard ging gebruiken...

Hier ben ik het mee eens. Stalgenoot zal zich ook rot voelen maar het is toch jouw eigen keuze geweest je paard in die trailer te vervoeren. Klinkt heel bot, zo bedoel ik het niet, probeer het zakelijk te zien. In geval van verhuur ligt de aansprakelijkheid heel anders....

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:15

Gewoon even contact opnemen met je verzekering die kunnen je precies vertellen hoe of wat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:19

maak ook vast foto´s van de trailer als hij nu nog kapot is, dan heb je eventueel straks bewijs.