Ervaringen gezocht Bockman trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lietjuh_
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-05-06

Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 17:00

Ik overweeg de Bockman champion esprit 2 paards trailer te kopen in aluminium uitvoering.

Wie heeft ervaring met het merk Bockman en misschien in het bijzonder met deze of andere aluminium uitvoering! Hoe lang heb je deze al en hoe bevalt de trailer in gebruik en evt slijtage?

Alvast bedankt!

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 17:11

Ik heb ervaring met een aluminium bockmann trailer uit 1993 en een polyester variant uit 2004. Ik ben met beide trailers altijd erg blij geweest, wel uiteindelijk de oudere trailer op die van 2004 ingeruild vorig jaar. De polyester trailer zag eruit alsof er nog nooit een paard ingestaan had zo netjes. En ik weet zeker dat er een paard ingestaan heeft.

Ze liggen fijn achter de auto, nooit gezeur mee, fijne ruime trailers die degelijk in elkaar gezet zijn.

Ik heb mij laten vertellen (maar dit heb ik verder niet geverifieerd) dat bockmann en atec een ander type as onder de trailers heeft dan de meeste merken. Deze as is minder stug dus zorgt voor meer vering en comfort.

Hoe dat bij nieuwe trailers is weet ik niet. Cheval Liberté geeft zelfs onafhankelijk geveerde trailers en misschien bockmann inmiddels ook wel. Zou je eens na kunnen vragen.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 17:39

Ik heb een boeckman. Een oud beestje geheel van polyester, fijn omdat hij door weer en wind buiten staat. Wel de bodem en neuswiel vervangen, maar hij ziet er echt nog netjes uit voor zijn leeftijd

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:37

Ik heb een bockmann Champion uno uit 2016. Heb hem 2 jaar geleden zo goed als nieuw gekocht.
Echt ideale trailer, ben er super tevreden mee!
Hij ligt heel stil achter m’n auto, paard loopt er heel makkelijk op en staat erg rustig.
Verder is ie lekker ruim van binnen, dus ik zadel meestal op in de trailer.

Ik heb geen zadelkastje erin. Leek me toen wel handig, maar achteraf heeft het zonder zadelkast ook voordelen: meer ruimte binnenin en makkelijker binnen opzadelen.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:47

Ik.

Deze trailer in 2011 nieuw gekocht en toevallig gisteren weer zijn jaarlijkse beurt gehad moest nu wel 4 nieuwe bandjes maar ik heb er nooit wat mee gehad. Prima trailer altijd heel blij mee geweest en nog steeds.
Je moet vind ik wel jaarlijks onderhoud plegen zo hou je hem het beste maar dat doe je met je auto ook.

Ligt stabiel achter de auto ruim en degelijk.

Ik ging kijken voor een Ifor en mijn man vond dat allemaal net niet.

Wij gingen bij deze kijken en hij zei het is gewoon Duitse degelijkheid.

Hierna komt er weer 1 hoor.

Afbeelding

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:53

Mijn bockmann uno, polyester kap, houtfineer wanden en alubodem met gietvloer heb ik in 2008 ofzo nieuw gekocht.
Ding is al die tijd probleemloos geweest. Keertje wat opnieuw kitten en nieuwe banden. Dat is alles. Staat altijd buiten.

Lukasje
Berichten: 11290
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:49

Wij hebben een alu Bockmann mentrailer en zijn er erg tevreden over! Voordien hadden we een polyester Humbauer maar de Bockmann ligt zoveel fijner achter de auto. Je voelt haast niet dat je de trailer trekt.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:35

10 jaar terug een nieuwe bockman champion uno gekocht volledig alluminium.
Staat altijd buiten .
Ligt super achter de auto paarden reizen er ook goed in ik heb wel zadelkamer erbij genomen.
Super goede beslissing nooit geen stinkende dekens en dekjes meer in de auto.

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:41

Ik heb een Bockmann Champion Esprit tweepaards trailer met zadelkamer. Ik vind hem echt top. Het enige wat stom is, is dat het deurtje van de zadelkamer en die van de trailer niet vast konden. Maar daar hebben we zelf een metalen plaatje voor laten maken, tussen het neuswiel bevestigd en fantastico.
Fijne trailer, ligt goed op de weg, paarden gaan er makkelijk op, ik vind het rolzeiltje met het stuk gaas ook fijn.
Die van ons is inmiddels alweer 7 jaar oud. Dus geen idee of er aan de nieuwere versies nog wijzigingen zijn. Maar ik heb niets te klagen over mijn trailer.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 06:08

Ja dat zeiltje met gaas is helemaal top.
Ik heb hem altijd dicht omdat mando onrustig wordt van groot verkeer achter hem en dat gaas geeft genoeg doorstroming.

Wat ook fijn is dat er een slot op je kogel zit dus je hoeft niet een extra slot er omheen.

Sure_lee

Berichten: 10403
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:03

Afbeelding

Ik heb deze trailer nu een jaar of 6. Ik ben er super tevreden over. Ik breng hem wel ieder jaar a 1,5 jaar weg voor onderhoud maar er is nooit iets bijzonders. 1 keer nieuwe banden en 1 a 2 keer nieuwe gasveren. Ik gebruik hem wel heel weinig. Denk een keer of 6 per jaar ofzo.

JeaDH

Berichten: 2168
Geregistreerd: 18-09-08

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:56

Ik heb hem nu twee jaar, en ben er zeer tevreden over! Hij ligt heel fijn achter mijn auto. Gewoon een prima trailer.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:09

Ik had de Bochmann Duo gekocht nadat mijn Westfalia Saturnus afgekeurd werd. Ik vond het heel zwaar tegenvallen, hij rammelde erg en vond de wegligging ook slecht, dus hij is er weer uit gegaan en ik rij nu met een Ifor Williams

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:54

Mando schreef:
Ik.

Deze trailer in 2011 nieuw gekocht en toevallig gisteren weer zijn jaarlijkse beurt gehad moest nu wel 4 nieuwe bandjes maar ik heb er nooit wat mee gehad. Prima trailer altijd heel blij mee geweest en nog steeds.
Je moet vind ik wel jaarlijks onderhoud plegen zo hou je hem het beste maar dat doe je met je auto ook.

Ligt stabiel achter de auto ruim en degelijk.

Ik ging kijken voor een Ifor en mijn man vond dat allemaal net niet.

Wij gingen bij deze kijken en hij zei het is gewoon Duitse degelijkheid.

Hierna komt er weer 1 hoor.

[ [url=m/7xff6R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is inderdaad een hele goede tip!
Ik breng hem ook ieder jaar/1,5 jaar voor onderhoud weg.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:43

Mensen vergeten dat wel eens.
Ah dat kom wel goed het is toch de trailer maar en zo vaak gebruiken we hem niet en ach die paar keer dat het paard erin staat .... geef je de kost hoeveel mensen zo denken.

De mijne is ieder jaar voor onderhoud geweest het is toch het behoud van je trailer en ik kreeg complimenten over de staat nog van de trailer.

Ik was hem 2/3 x per jaar binnen en buitenkant.
Altijd de mest eruit, emmer water over de plasplek.

Ik ben er altijd heel zuinig op geweest het is geen pakje boter.

Heb hem 1x uitgeleend, paard denderd naar achter en de houder waar de stang in hang krom.

Ik leen mijn trailer nooit meer uit.

Oude trailer ooit uitgeleend, kreeg hem terug met de stront er nog in.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:50

Nee inderdaad, ik leen hem ook in principe niet uit (tenzij noodgeval). En ik doe eigenlijk na ieder gebruik even met tuinslang de bodem afspoelen.

Ik heb ook de houder van de stang al krom gehad, door m'n andere paard wat doordenderde. Misschien een 'zwakker' onderdeel?
Ik vind het wel vervelend dat als de stang met 1 kant vast zit, hij niet recht naar achter wijst, maar altijd iets schuin naar binnen (boven de klep). Met een jong/onervaren paard moet je dus de stang in 1 beweging in beide houders doen. (Geen idee hoe dat bij andere trailers is overigens)

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:32

Ik breng mijn trailer ook elk jaar weg naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb voor onderhoud. Mijn meest dierbare bezit staat in die trailer, dat moet wel veilig en ik heb er zelf geen verstand van, dan dat ik af en toe bedenk dat de vetnippels gevetnippeld moeten worden enzo. En de bandenspanning :)

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 10:11

Ik heb vorig jaar na lang wikken en wegen de 1.5 Uno Esprit aluminium gekocht. Super blij mee! Inderdaad genoeg ruimte om in de trailer op te zadelen en je voelt hem amper achter de auto.
Ik heb wel de achterstang en bevestiging aan 1 kant laten aanpassen zodat ik alleen kan laden en met 1 hand de stang kan sluiten. Dat heb je met de 2 -paards volgens mij sowieso al.

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Ervaringen gezocht Bockman trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:45

Heeft iemand van jullie toevallig ook het camera systeem bij aanschaf laten monteren en daar een foto van hoe dat eruit ziet? Is dat in de nok of op de zadelkamer gedaan?

welmoedz

Berichten: 1576
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:06