Opgelicht!? Help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:41

Dan moet je het vooral op Bokt zetten :roll:

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:08

Popstra schreef:
Dan moet je het vooral op Bokt zetten :roll:



Volgens mij is ze discreet en vragen enkele bokkers om dat niet te zijn. Zij kan dat dus prima zo op bokt zetten. Ik denk dat je de verkeerde aanspreekt nu.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:44

Discreet? Daarmee dat het merendeel gelijk wist over wie het ging en er via pb wel alles blootgegeven wordt... Nee echt niet

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:50

Little_Gift schreef:
Discreet? Daarmee dat het merendeel gelijk wist over wie het ging en er via pb wel alles blootgegeven wordt... Nee echt niet

Volgens mij wist maar 1 persoon om wie het (waarschijnlijk) ging, vanwege een vergelijkbaar geval. Dat lijkt me geen probleem.

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:06

Little_Gift schreef:
Mij best hoor... Wat jij onaardig noemt, was enkel kritisch... Maar je reactie zegt genoeg... Hopelijk ben je transparanter in een rechtszaak... Want indien niet, zul je nog wel eens terug denken aan mijn raad vrees ik achteraf... Succes!


Nou nou, gaat ie lekker? Jouw 'kritisch' komt voor mij behoorlijk onsympathiek over. Zit TS niet op te wachten vermoed ik. Soms is zwijgen ook een mogelijkheid.

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 14:07

Little_Gift schreef:
Discreet? Daarmee dat het merendeel gelijk wist over wie het ging en er via pb wel alles blootgegeven wordt... Nee echt niet


Ik heb geen namen of locatie genoemd, dat er mensen zijn die denken te weten om wie het gaat betekent puur dat deze handelaar een opvallende manier van handelen heeft en helaas dus meerdere mensen getroffen heeft. Daarnaast bepaal ik volgens mij zelf wel wat ik via pb reageer en jij weet helemaal niet wat ik daarin blootgeef. Zou je nu misschien kunnen stoppen met reageren? Dank.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:35

Little_Gift schreef:
Discreet? Daarmee dat het merendeel gelijk wist over wie het ging en er via pb wel alles blootgegeven wordt... Nee echt niet


Ik vind dit ook een beetje een rare reactie gezien de ernst van de situatie.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:38

Misschien staat @littlegift op een of andere manier aan de kant van de (foute) verkoopster? En tracht ze daarom die te verdedigen?

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:40

anjali schreef:
Misschien staat @littlegift op een of andere manier aan de kant van de (foute) verkoopster? En tracht ze daarom die te verdedigen?


Lijkt wel een beetje zo.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:01

Little gift maakt graag drama. In elk honden topic moet ze ook gaan schreeuwen tegen fokkers ookal doen die alles volgens het boekje en met de beste bedoelingen. Lekker negeren

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:42

nondeju...

mijn 1e reactie toen ik topictitel las en begon te lezen was: heb je er weer 1, hoor. Alles zelf zogenaamd uitgezocht, en dan roeptoeteren opgelicht.

Want ja..dat bloedonderzoek etc kun je wat van vinden...doe je ook nooit meer op goed vertrouwen niet en de rest waarvan je het zelf al noemt. Dat zijn dan ook jouw enige "Fouten"(voor zover je daarvan kunt spreken, want zoals ik je lees zou je het zelfs met dit paard nog graag proberen, dus ik ga ervanuit dat als het enige was dat ie 8 ipv 5 was, of iets kleins had wat er in bloedonderzoek naar voren was gekomen en je nu niet wist, we je nergens over gehoord hadden en je gewoon alsnog zielsgelukkig was met je paard).

Dit echter...is niet ff een paard verkopen wat een grensgeval is van niet of wel. Maar gewoon ws drogeren...en een paard kan veranderen in ervaren handen, maar niet zo dat ie 4 hoefsmeden verslijt, en iemand een tijdelijke dwarslaesie bezorgt. Dit is gewoon misdadige misleiding. Een paard kopen moet leuk zijn, en door zulke etters wordt het een stressige bedoening, omdat je overal op moet letten. Geen juridisch advies voor je. Maar wil je wel sterkte wensen ermee.

Hoop dat je goede rechtsbijstand krijgt, en er een goede oplossing komt voor je. En idd wat iemand al zegt: gooi er een letselschadeclaim bovenop. Sommige mensen hebben echt geen geweten.

En mocht de persoon om wie het gaat hier meelezen? Je bent minder waard dan het onkruid in de tuin! Bah. En ik hoop dat er iemand is die je ALLES wat je hebt afneemt en zorgt dat je in de goot beland. Een betere plek verdien je niet.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:46

Ik duid alleen maar aan dat bij een eventuele rechtszaak, men vanuit TS zelf ook een stuk transparanter zal moeten zijn.
Doe daarmee wat je wil, leg het gerust naast je neer. Maar iedereen die een beetje kennis heeft juridisch, weet dat dit klopt.

Dus zo slecht bedoeld was mijn advies nog geeneens.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-04-24 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Prive gegevens verwijderd

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:17

Transparant zijn op een openbaar forum als er wellicht nog een rechtzaak in het verschiet ligt is natuurlijk het domste wat je kunt doen.

TS, fijn dat jullie het dier nog een kans willen geven en je hulp hebt. Ik hoop oprecht dat jullie hier allemaal goed uit gaan komen.

Flowie30
Berichten: 32
Geregistreerd: 29-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 16:18

Elisa2 schreef:
Transparant zijn op een openbaar forum als er wellicht nog een rechtzaak in het verschiet ligt is natuurlijk het domste wat je kunt doen.

TS, fijn dat jullie het dier nog een kans willen geven en je hulp hebt. Ik hoop oprecht dat jullie hier allemaal goed uit gaan komen.


Dank ❤️

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:28

anjali schreef:
Wat ik vroeger hoorde. Dat verkopers soms een lastig paard een tijd zonder drinkwater zetten zodat hij suf wordt, als er kopers komen bezichtigen. In zo'n geval zal een bloedtest niets uitwijzen.

In principe kan je uitdroging ook terug zien in het bloed als je er specifiek naar zoekt tot een bepaalde hoogte. Namelijk via oa de natrium concentratie. Maar dan moet je daar dus specifiek op testen.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:57

Elisa2 schreef:
Transparant zijn op een openbaar forum als er wellicht nog een rechtzaak in het verschiet ligt is natuurlijk het domste wat je kunt doen.

TS, fijn dat jullie het dier nog een kans willen geven en je hulp hebt. Ik hoop oprecht dat jullie hier allemaal goed uit gaan komen.


Het is al helemaal niet slim om überhaupt zo'n topic te starten als er kans is dat er een rechtszaak van komt. Je weet nooit wie er meeleeqst of op wie zijn/haar pb je reageert...

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:59

Het is helemaal wel slim om zo'n topic te starten. Je zult maar medegedupeerden vinden. Kun je samen optrekken.

Niet het achterste van je tong laten zien, niet in je kaarten laten kijken en vooral niet uit de tent laten lokken door zeikerige / betweterige bokkers.

Popstra
Berichten: 13766
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:43

Toch lees je het best vaak hier hoe mensen belazerd worden. Eigenlijk zou er een centraal topic niet voor mistaan.
Juist om de ervaringen en evt tips bij elkaar te houden.

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:56

Eens Popstra. Dit soort praktijken moeten mensen echt voor gewaarschuwd worden. Een topic do’s en don’ts bij de aanschaf van een paard zou echt van nut kunnen zijn. Want achteraf…. ja daar is het mooi wonen…

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:11

Popstra schreef:
Toch lees je het best vaak hier hoe mensen belazerd worden. Eigenlijk zou er een centraal topic niet voor mistaan.
Juist om de ervaringen en evt tips bij elkaar te houden.



Kun je ook bekijken bij ons op de Pagina, opgelicht/misleiding in de Paardenwereld op facebook. Hoef je alleen de naam maar in de zoekmachine in te typen. En bij twijfel mag je altijd een mail of pb doen naar ons.

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 01:10

Die pagina mag wat mij betreft een permanent plekje hier op bokt! Toch ook een plek waar mensen advies zoeken bij aankoop. Dus aan de vóórkant van het probleem.

Axel_Valerie

Berichten: 3043
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Alkmaarcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:54

paars schreef:
Die pagina mag wat mij betreft een permanent plekje hier op bokt! Toch ook een plek waar mensen advies zoeken bij aankoop. Dus aan de vóórkant van het probleem.



We doen ook altijd ons best om mensen op weg te helpen als het al verkeerd is gegaan. We bemiddelen ook in veel situaties als er geen communicatie meer mogelijk is tussen beide partijen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:49

Ben eigenlijk heel benieuwd wie deze verkoper is.
Zoveel rotte appels tegenwoordig.

Mijn paard is ook van t padje , particulier gekocht. Gelukkig na 14 maanden achter de oorzaak gekomen.

Succes TS , het is zo lastig om te bepalen wat wijsheid is .
Rationeel gezien is dat zien terug te brengen, maar emotioneel gezien is dat een ander verhaal

StalNollie

Berichten: 9126
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 11:52

Zinzi_jewel schreef:
Ben eigenlijk heel benieuwd wie deze verkoper is.
Zoveel rotte appels tegenwoordig.

Mijn paard is ook van t padje , particulier gekocht. Gelukkig na 14 maanden achter de oorzaak gekomen.

Succes TS , het is zo lastig om te bepalen wat wijsheid is .
Rationeel gezien is dat zien terug te brengen, maar emotioneel gezien is dat een ander verhaal

Eens... Maar andere kant ervan kopers willen ook voor een dubbeltje op de eerste rij zitten

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Opgelicht!? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:00

Er lopen zat topics op Bokt over het aankopen of verkopen van paarden. En de do's en don'ts daar bij. Even zoekfunctie gebruiken....

Ts ik hoop voor jou dat je dit opgelost krijgt. Probeer het vooral zakelijk in te stekrn en emotie uit te schakelen als de beste optie ontbinding van de koop blijkt te zijn.