welk merk en prijsklasse trailer heb jij ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Passionata

welk merk en prijsklasse trailer heb jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 12:06

Hallo bokkers

Ik weet dat er al vele topics zijn hierover, maar ik wil weten welk merk trailer jullie hebben en hoeveel je ervoor betaald hebt (nieuwprijs).

Ik ben van plan me een degelijke goede trailer aan te schaffen maar weet me even geen raad welke trailer nu te kiezen. Het wordt zowieso een 2 paards.

Heb al zoveel verschillende reacties gehoord van mensen om me heen dat ik nu even twijfel en jullie mening en raad vraag!

Groetjes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:30

Ben je handig, heb je een beetje lef?
Koop de allergoedkoopste Westfalia Saturnus die je kunt vinden, hoe rot die is maakt niet uit, hoe rotter, hoe beter, hoe lager de prijs.
Sloop dat ding helemaal uit elkaar, laat alles opnieuw verzinken, zet er nieuwe delen op waar nodig (koop desnoods een tweede wrak voor delen), zet er nieuwe houten wanden in en schroef alles vast met RVS bouten en moeren. Kost je ongeveer 3000 - 3500 euro. Zie jij maar eens een nieuwe Westfalia te kopen voor dat geld.........

Kan niet?? Jij zegt het, ik heb 'm.........

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:39

Ik heb een hotra jumper 2 paards volpoly. Ik heb de trailer sinds 2005 en nieuw gekocht voor een prijs van 6000 euro ongeveer. Weet de precieze prijs niet meer uit mijn hoofd.
De trailer ligt heerlijk stil achter de auto en stuitert niet.

Ik heb ook een aantal keer met een iets oudere trailer van het merc Atec gereden. Deze was van mijn vorige stalhouder en deze reed totaal niet fijn. Veel stuiteren, maar dat zal waarschijnlijk wel door het veelvuldig gebruik maken van de trailer zijn en niet zachtzinnig ermee omgaan.

Voor mijn 2 paard had ik een Humbauer Single 1,5 paards met hout. Deze lag ook zeer goed achter de auto, en stuiterde ook niet.

Sies

Re: welk merk en prijsklasse trailer heb jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:43

ik heb een 2 paards Bateson (verglijkbaar met ifor williams)
Full options
Met voorlader en achterklep met bovenklep (dus geen zeiltje)
Uitneembaar tussenschot met mogelijkheid om stangen aan elkaar te klikken dus 1 paard of merrie met veulen.

Gekocht voor ongeveer 1000 euro
nog eens 500 euro nieuwe bodem en rubber gietvloer.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 15:07

@ ikke:
Ik ga voor een nieuwe trailer, heb echt geen zin in dit soort opknapwerk alhoewel mijn vader daar echt wel een handige in zou zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.
Zijn er verder nog mensen met trailers / ervaringen ?
Ik hoor het graag !

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:11

Ik heb vorig jaar zelf een nieuwe hotra salinero gekocht... (is een 1,5)
Erg fijne kar en fijne service!
Ik heb er 4300 voor betaald (incl alle extra's en op naam zetten)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:14

ik heb een 2-paards Bockmann aluminium. Met trapbescherming en reservewiel.
NP ligt zo rond de 8000,-
Heb deze afgelopen zomer gekocht voor 4500,- (BJ eind 2002)
Service van het bedrijf (Impex) is super!!

Een 2 paards wesco plywood met kunststof afwerklaag kost nieuw zo rond de 4100,-
een 2 paard aluminium 5800,-
http://www.wescotrailers.nl/www/text.php?id=6
Service van het bedrijf is niet super!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:23

Bij de Hotra moet je echt goed opletten wat betreft de afwerking. Ook dingen zoals de laadklep, bij mijn trailer was deze binnen een jaar namelijk al krom aan het trekken. Het neuswiel laat wat kwaliteit ook nog al eens te wensen over.
Verder is de hotra een fijne trailer, handig in gebruik, ruim en goed te reinigen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:25

annastasia schreef:
ik heb een 2-paards Bockmann aluminium. Met trapbescherming en reservewiel.
NP ligt zo rond de 8000,-
Heb deze afgelopen zomer gekocht voor 4500,- (BJ eind 2002)
Service van het bedrijf (Impex) is super!!

Een 2 paards wesco plywood met kunststof afwerklaag kost nieuw zo rond de 4100,-
een 2 paard aluminium 5800,-
http://www.wescotrailers.nl/www/text.php?id=6
Service van het bedrijf is niet super!!

Unterstatement. De service is gewoon k*t. En dat is erg zonde want het zijn goede trailers. Over Henra hoor ik ook wisselende berichten, terwijl dat verder ook goede trailers zijn.
Kortom, koop gerust een Henra of Wesco, maar doe dat bij voorkeur bij een dealer.
Staat bij ons op stal trouwens een Wesco te koop. Welliswaar een oudje, maar het een strakke Asobé vloer en nieuwe wanden. Wagen is mooi en goed opgebouwd.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:40

hiervoor een wesco gehad. Mooie ruime trailer. Lag erg stabiel op de weg, en super veel ruimte voor het paard. Maar inderdaad binnen 5 jaar wanden verrot, en achteraf blijkt ook nog eens de bodem. Met Wesco zelf was niets te regelen.
Was onderhand het ding zo zat, en m'n nieuwe paard liep constant achteruit dat ik m heb ingeruild voor een 2-paards.
Op dat moment had ik besloten dat ik GEEN hout/polyester trailer meer wilde.

Zoals Ikke ook al zegt. Zorg iig dat je koopt bij een erkend bedrijf en laat ook op de rekening zetten dat je garantie hebt.
Bij impex stond het er standaard op en ik ben erg tevreden over de service tot nu toe.

Heb nog een link gevonden met nieuwprijzen van trailers:
http://www.bohementrailer.nl/

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:45

Ik heb vorig jaar een nieuwe 2-paards Atec Starline Diamond gekocht voor 5150 euro. Hele goede kwaliteit trailers een fijne lage instap. Ook is het een mooie trailer om te zien.

Ik heb hem gekocht bij http://www.wesselingaanhangwagens.nl/

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 13:59

Denk dat ik voor een böckmann trailer ga
annastasia heb je een foto van jou trailer ?
Heb gehoord dat die trailers een goede ligging hebben en zacht rijden.
Ben benieuwd.
Ben zowieso van plan om de trailer te kopen in een erkend bedrijf.
Nog mensen met ervaringen ?
Alvast bedankt voor de reacties ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:10

Wel nog een tip: Als je nog even tijd hebt, ga dan eerst op de Equitana kijken naar trailers. Daar staat zo ongeveer alles wat er te koop is, ook onverwachte trailers die heel doordacht zijn maar om de een of andere reden niet of nauwelijks bekend in NL.
Nog een tip: kijk bij de trailer van je keuze of de balken waar de koppeling aan zit ook in één stuk doorlopen tot aan de achterbalk (waar de klep aan vast zit) DAT is een kenmerk voor kwaliteit, evenals assen die met bouten vast zitten i.p.v. een gelast onderdeel van de bodem vormen (reparaties).
De Equitana is een redelijk unieke kans om dit soort zaken te controleren en bekijken, zonder dat je gelijk een verkoper in je nek hebt hangen.........

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:14

Wij hebben pas een Iforwilliams trailer gekocht. tweedehands, ongeveer 2 jaar oud.
Iforwilliams is super degelijk, erg comfortable voor de paarden, licht en ruim.

Een geweldige trailer vind ik.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:19

meggiemeg schreef:
Bij de Hotra moet je echt goed opletten wat betreft de afwerking. Ook dingen zoals de laadklep, bij mijn trailer was deze binnen een jaar namelijk al krom aan het trekken. Het neuswiel laat wat kwaliteit ook nog al eens te wensen over.
Verder is de hotra een fijne trailer, handig in gebruik, ruim en goed te reinigen

Wanneer heb je jouw trailer gekocht? Ik heb begrepen dat hotra wat opstartprobleempjes heeft gehad toendertijd en dat alles nu anders is qua kwaliteit. Ik heb een Hotra Elegance van bijna 2 jaar oud en die ziet er echt uit als nieuw. Ondanks dat hij altijd buiten moet staan heeft ie nergens gekke dingen, kromme dingen of wat dan ook. Het is dan ook wel een trailer boven de 5000,- (preciese prijs moet ik even opzoeken)

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:44

Hotra Jumper 2 paards houtenopbouw, uit 2006. Nieuw ca. 5000,-
2e hands gekocht eind 2007 voor € 3000,-

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:56

Wat zakken die dingen dan hard in prijs

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:57

Bockman gekocht in januari 2008, nieuw 4900 + 21% BTW. (ik weet het type niet uit het hoofd!)
met zadelkamer, onderaan verstevigde wanden, stootkussens, etc. De baanligging is inderdaad echt een droom!
Mijn vriend rijdt met een Humbaur Atis en hoewel ze qua afwerking/kwaliteit bijna gelijk zijn, kost zijn trailer nieuw 700 EUR meer en rijdt de mijne nog net iets beter.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:15

#Ymke# schreef:
meggiemeg schreef:

Wanneer heb je jouw trailer gekocht? Ik heb begrepen dat hotra wat opstartprobleempjes heeft gehad toendertijd en dat alles nu anders is qua kwaliteit. Ik heb een Hotra Elegance van bijna 2 jaar oud en die ziet er echt uit als nieuw. Ondanks dat hij altijd buiten moet staan heeft ie nergens gekke dingen, kromme dingen of wat dan ook. Het is dan ook wel een trailer boven de 5000,- (preciese prijs moet ik even opzoeken)

Ik onze trailer gekocht (nieuw) in december 2005. Het eerste jaar heb ik er veel gedoe mee gehad en regelmatig terug naar de dealer!
Mijn trailer staat altijd binnen en ziet er nog uit als nieuw, daar kan ik niets van zeggen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:19

Passionata schreef:
annastasia heb je een foto van jou trailer ?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Is verstelbaar, erg makkelijk voor pony's of veulens. Maak er regelmatig dankbaar gebruik van :D
Afbeelding

Dit was mijn vorige trailer:
Afbeelding
Heb m gekocht voor €2200,- 1,5 jaar in mijn bezit gehad en daarna verkocht voor €1800,-
Moesten 4 nieuwe banden om, nieuwe zijwand, schuin stukje wand en achteraf bleek ook nog eens de bodem. Heb er in tussentijd wel €400,- aan nieuwe lagers ed in gezet.
Dus heb best wel goedkoop gereden vind ik zelf.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:30

Ik heb mijn Alu-Bockmann trailer ook bij Impex gekocht en ben er super tevreden over. Wat een degelijke trailer!
Ik heb mijn oudje (een Waco van 10 jaar oud en rot aan alle kanten) in kunnen ruilen en hoefde maar 5000 euro bij te leggen. Een hoop geld ik geef het toe, maar je krijg echt waar voor je geld.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:51

Iedereen erg bedankt voor de info en tips !
Hier kan ik idd wat mee ;)

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:45

heb een 2 paards fautras, echt superzalige trailer!!Heb geen kleppen aan de achterkant maar lage instap,en vooruitlader zonder klep.Mijn paard was zeer moeilijke lader en nu na 2x oefenen loopt ie er fluitend in.Nw prijs rond de 8000 heb m zelf gekocht voor 4300.Fijne service,goeie inruil voor mijn 25 jarige oude trailer.Weegt verhoudingsgewijs niet veel en loopt zalig achter onze ford mondeo..laat t goede weer maar eens komen en ik ben lekker (alleen)op pad.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:31

Ik heb een 1 1/2 paards Atec Starlight. Nieuw gekocht in augustus 2005, wordt elk jaar nagekeken bij de dealer en heb er nog nooit iets aan gehad. Wordt zo'n 3x per week gebruikt. Ik heb de meest simpele basic uitvoering, die mij 3200 euro heeft gekost destijds.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:37

Een Bockmann Duo, nieuw gekocht in 2001 voor 6800 euro (en ziet er nog altijd uit als nieuw ondanks veel gebruikt :j) .

En sinds een paar maandjes een ponytrailer met koetsenframe, maar daar zal je niet veel aan hebben ;)