Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Silence schreef:Als ik jou was zou ik gewoon zelf een vast bedrag per maand apart leggen.
Als je paard niks groots krijgt, dan heb je jaren premie betaald voor niks.
Dan ben je al dat geld kwijt.
Dan kun je imo beter zelf een bedrag sparen.

Silence schreef:Ja oke, maar het is toch zonde om jaren premie te betalen en dat dan allemaal kwijt te zijn?
Silence schreef:Ja oke, maar het is toch zonde om jaren premie te betalen en dat dan allemaal kwijt te zijn?

k4tink4 schreef:en dan nog verzekeren ze maar tot een bepaald bedrag! Als jou paard 1500 euro waard is gaan ze geen operaties in de duizenden euró's verzekeren. Ik heb dat boekje goed doorgelezen van equinerisk en heb besloten het niet te doen.. Je betaald zoveel jaren premie, en dan vergoeden ze nog nieteens alles! nee, ik niet! Ik kan me voorstellen dat het een veilig gevoel geeft een geldschieter te hebben in geval van nood, maar kun je niet beter een deal maken met je ouders en/of familie als je paard ziek word? Is maar een aanrader..
Anna14 schreef:Precies, als er iets gebeurt, ben je heel blij dat je je paard verzekerd hebt.
k4tink4 schreef:en dan nog verzekeren ze maar tot een bepaald bedrag! Als jou paard 1500 euro waard is gaan ze geen operaties in de duizenden euró's verzekeren. Ik heb dat boekje goed doorgelezen van equinerisk en heb besloten het niet te doen.. Je betaald zoveel jaren premie, en dan vergoeden ze nog nieteens alles! nee, ik niet! Ik kan me voorstellen dat het een veilig gevoel geeft een geldschieter te hebben in geval van nood, maar kun je niet beter een deal maken met je ouders en/of familie als je paard ziek word? Is maar een aanrader..
@ focussed:
In jouw geval was het inderdaad verstandig, maar niet elk paard heeft dezelfde levensloop. Elk paard is anders en jij hebt het op deze manier goed aangepakt.
edit: ik heb even gerekend, je hebt wel mooi 800 euro zelf meebetaald aan de operaties van je paard.. moet je alle NIET vergoedde kosten eens bij elkaar optellen..plus de jaarpremie..
(Dus af en toe even bonnetje vragen bij de smid, opsturen en het bedrag komt weer terug
)