Importeren vanuit Engeland of Amerika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NSV_fan

Importeren vanuit Engeland of Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 18:05

Beste medebokkers,

Graag doe ik een beroep op de kennis van menigeen onder jullie.
Ik ben in het gelukkige bezit van een stoer belgisch trekpaard. Helaas heeft hij netals zoveel belgen enorm last van CLP waardoor ik erg stevig rekening mee moet houden dat hij niet oud zal worden.
Nu ben ik wel erg gericht op het zware type paard, gaat mijn interesse meer uit naar een Suffolk punch.
Dit ras wordt in Nederland niet gefokt en ik heb ze ook nog nergens te koop zien staan. In Engeland en Amerika daarentegen worden ze wel gefokt en in redelijke aantallen en diversiteit te koop aangeboden (.
Nu is mijn vraag of mensen ervaring hebben met het kopen en importeren van paarden vanuit Engeland en/of Amerika.
Graag zou ik meer info willen hebben over de duurvan de reis, de kosten, welke documenten nodig zijn, of de paarden eerst in quaranteine moeten, ed, ed.
De ervaring hoeft dus niet met suffolks te zijn, zou wel ernorm toeval zijn, maar ook ervaring met het importeren van andere paarden(rassen) zou al heel erg welkom zijn.

In ieder geval iedereen bedankt voor de interesse en alvast voor de info!

Groetjes
Leonie (uit Zeeland)

Grobegni

Re: Importeren vanuit Engeland of Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:12

Hoi Leonie,
Je zou contact op kunnen nemen met de fam. Verhoeven. Zij importeren regelmatig veel shires en clydesdales uit de UK naar Nederland. Wellicht kunnen ze je adviseren of zelfs een paard voor je vervoeren. www.robinhoodstables.nl
Ik ben benieuwd, vind Suffolks echt helemaal geweldig!
Succes!

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 18:24

Bedankt voor je tip, ik ga ze gelijk een mail sturen.
Als nog meer mensen info of tips hebben, dan hoor ik ze graag.

Groetjes Leonie

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:34

Wij hebben begin van het jaar 2 paarden vanuit Amerika (Texas) laten importeren door WWW.HORSESERVICE.NL
Super nette afhandeling en begeleiding.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:38

sherwoodshires doet het ook veel...www.sherwoodshires.nl geloof ikof even googelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:26

Voor de reis kun ook naar http://www.ehs.be Lachen Daar staat trouwens ook een FAQ met uitleg over het daadwerkelijke transport / gang van zaken etc. Wellicht kun je er iets mee.

Quarantaine : Duur hangt van de regio en het geslacht af. Ruinen moeten het kortst. Hengsten en merries moeten getest worden op CEM (Contagious Equine Metritis, oftewel een soa). Daarnaast ook diverse bloedtesten voor als je vanuit Amerika wilt werken.

Kosten : t is niet goedkoop, maar de kosten zijn voor professionele transporteurs zeker te verdelen. Vandaar : je kan altijd een vrijblijvende offerte opvragen Lachen

Documenten : dat regelen dergelijke transporteurs indien gewenst volledig voor je. Gezondheidscertificaten, bloedtesten. CEM-swabs. Douane-papieren, transport van stal naar quarantaine, of van vliegveld naar jouw stal etc. etc.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:17

iedereen bedankt voor zijn informatie/tips.
Ben zelf ook al aan het zoeken geweest en er zijn best nogal wat verschillen in prijzen en service die ze bieden. Als er nog mensen zijn die ervaring hebben met een bepaalde transportuer dan hoor ik dat graag.

Groetjes Leonie

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 21:59

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:45

Idd ik gebruik ook Nebo stud vanuit Engeland, erg netjes allemaal. Zorg alleen wel dat je van te voren weet wat je in euro's moet betalen zodat je geen verwarring krijgt met de engelse pond want dat had ik vorige keer.