Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:31

Voor degenen die hun paard te koop hebben staan:
Ik ben door een Michelle Wright uit Finland benaderd dat ze graag een paard van me wil kopen. Ongezien.
Precies het type waarvoor marktplaats en sporthorses waarschuwen. Je krijgt een email in gebrekkig Engels met een korte samenvatting van de gezinssituatie en dat je een blanco cheque ontvangt.
Bij mij ging de alarmbel rinkelen omdat ze een blanco cheque van € 14.850,- stuurt terwijl het paard voor minder te koop staat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:40

Ja ik heb ook zo'n mail:

Citaat:
Hallo,
Ik had het geluk aan zag uw advertentie van uw paard op het net en ik willen weten of het nog verkrijgbaar voor sale.If beschikbaar is, kunt u bij me terug met de volgende vragen:
Bent u de eerste eigenaar ?.......
Heeft u al het papier werk en de ontvangst van phurchase voor documentatie ?.......
Geslacht ?........
Laatste prijs ?....
Huidige toestand ?..........
Pics ?.........
Waar ben je op basis ?.......
Don\'\'t maken om de levering De verzendkosten zullen mijn eigen verantwoordelijkheid. Bovendien, mijn wijze van betaling wordt door de bank ontwerp cheque als mijn wijze van betaling in orde is door you.I\'\'ll worden verwacht uw mail afgelopen. Stuur foto\'s als ook beschikbaar. Ik zou zeer blij zijn als je kunt het verkocht aan mij.
Sante

Ik heb de contact gegevens even weggelaten van de beste meneer. Ik ga er ook niet op in....

Rana

Re: Waarschuwing voor allen die een paard te koop hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:42

hmmm, ziet er niet helemaal eerlijk uit indd.... ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier wat van gehoord hebben...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:44

Ergens op opgelicht.nl stond geloof ik al een topic erover! Niet in trappen hoor!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:48

Ze hebben dat mailtje door een vertaalmachine gehaalt, wat een belazerd Nederlands. En het ziet er inderdaad uit als een Nigeria Scam, niet verder op ingaan!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:46

Uiteraard ga ik daar niet op in. heb de mail gewoon gedelete.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:00

Ik heb van haar ook een mailtje gekregen voor 2 van mijn paarden!! Ik heb haar netjes een mailtje terug gestuurd dat dit ruikt naar oplichting. Ongeveer 2 weken geleden precies zo'n zelfde mail gekregen van een Mr. Mark of Donald Mark of Mark Donald of Mr. Smith enz zijn naam veranderde bij ieder mailtje die ik kreeg. Ook hem heb ik gevraagd of hij een oplichter was/ is en dat hij maar moest proberen iemand anders op te lichten... :D Heb niets meer van hem gehoord.
Die Michelle Wright bood voor mijn ene paard 2x zoveel als de vraagprijs en voor mijn ander paard 3x zoveel... ook haar mailtje netjes beantwoord dat normale mensen niet ongezien een paard kopen en zeker niet 2 of 3x zoveel willen betalen. Ik heb haar veel succes gewenst met haar oplichtings praktijken!! :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 19:42

Ik heb al een mailtje naar het beheer van sporthorses gestuurd met de mededeling dat ene Michelle Wright zich nu voordoet als geïnteresseerde koper.
Waar je ook aan kan herkennen dat het nep is: als het goed is eindigen de emailadressen op Yahoo.com. Yahoo is een zoekmachine, net zoals google, en geen internetprovider.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:43

karijn schreef:
Voor degenen die hun paard te koop hebben staan:
Ik ben door een Michelle Wright uit Finland benaderd dat ze graag een paard van me wil kopen. Ongezien.
Precies het type waarvoor marktplaats en sporthorses waarschuwen. Je krijgt een email in gebrekkig Engels met een korte samenvatting van de gezinssituatie en dat je een blanco cheque ontvangt.
Bij mij ging de alarmbel rinkelen omdat ze een blanco cheque van € 14.850,- stuurt terwijl het paard voor minder te koop staat.

Nou ik dus ook. Door de zelfde persoon!

Dit staat erin:

Gegroet,
Bedankt voor de mail en ik ben blij om te weten is nog te koop. Ik moet u zeggen ben echt geïnteresseerd en ik hoop dat is zeer gezond. Ik wil de beste zijn.
Laat me je een beetje overzicht over mezelf.
Ik ben getrouwd met 3 kinderen (1 jongen en 2 meisjes). Wij wonen hier in Finland. Ik wil u verzekeren dat het paard komt op een prachtig, zorgzaam, lief, liefdevolle familie, net als yours.I zal persoonlijk sturen u foto's met onze familie van tijd tot tijd. Ik heb een huisdier agent / iemand die ook alle andere dingen die nodig zijn als hij aankomt uw locatie. De prijs is oke door me.I zullen willen betalen het volledige bedrag, vermeerderd met een extra 150 euro voor u te verzorgen goede zorg en 50 euro te houden van andere kopers korting op een tweede indien mogelijk u tot de advertentie wordt opgepikt door het huisdier -agent. Over de betaling, ik sprak met mijn bankier en sturen u een bankwissels cheque van de som van 21.580 EURO die kunnen worden geïncasseerd gemakkelijk bij uw bank, dus ik geloof dat ik heb vertrouwen in je en ik geloof dat ik je kan vertrouwen, toch? Dus , kan ik je vertrouwen om mijn bankier u de betaling en wanneer ontvangt u de cheque, neemt u het aan uw bank, zodat het geld kan worden gegeven aan u in contanten, om u te kunnen aftrekken van uw eigen geld zodra zij gewist / incasseren bij uw bank, uw eigen totale geld inclusief het extra geld en geeft het saldo aan de PET-agent, dus het dier kan worden opgepikt? Zo ja, vriendelijk antwoord met de gegevens die nodig zijn als volgt:

NAAM ALS DIE OP CHEQUE:

HOME ADRES:

STAD: Postcode:

YOUR PHONE NUMBER (thuis en mobiele)

Begrijpen dat zal worden behandeld als een lid van onze familie en wordt ook gezien de beste LOVE, zorgzame en 100% TENDERPROCEDURE LOVE CARE ook. en Ik zal u het verzenden van video-clips van het aan uw Huisadres nadat is met mijn familie voor enkele keer, maar ik zal er voor zorgen dat ik je foto's altijd voor update met mijn
family.Waitng te lezen van u met de vereiste informatie.
Met vriendelijke groet.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:49

Ik kreeg dit mailtje van sporthorses, als reactie op een verkoopadvertentie, ene Michelle Wright zou gereageerd hebben:

Naam: Michelle E-mail: michelle_wright223@yahoo.com Telefoon: Reactie: Please get back to me with your last selling price.... ========================== Please get back to me met uw laatste verkoopprijs .... met vriendelijke groet, Team Sporthorses http://www.sporthorses.nl -------------------------------------------------------- *let op, dat u geen reactie mailt naar noreply@sporthorses.nl ** Sporthorses BV is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. *** Pas op voor oplichters, Helaas zijn er op Sporthorses.nl bedriegers actief. Zij sturen gebrekkig Engelse e-mails waarin zij te kennen geven dat zij ge๏nteresseerd zijn in uw paard of pony. Na veelvuldig e-mail contact sturen zij een cheque en vragen een gedeelte over te maken naar een Buitenlandse bank omdat ze vanwege een vage reden nog geld moet betalen aan bijvoorbeeld een vervoerder. De cheque blijkt na een tijdje ongeldig te zijn en het geld wat u dan heeft overgemaakt ziet u dan natuurlijk ook niet meer terug. Om dit misbruik te voorkomen: - Vraag naar meer gegevens, bv. telefoonnummers. - Bedenk dat er weinig mensen zijn die een paard ongezien kopen. - Als de WESTERN UNION bank in de mail voorkomt , kan je er vanuit gaan dat het bedriegers zijn. Bij deze bank zijn geld en rekeningen niet traceerbaar. - Altijd werken met een wire-transfer (van bank tot bank via elektronische weg) voorkomt alle problemen. - Wees gewaarschuwd als ze uit Nigeria komen. - Aanvaard nooit een cheque, overboeken kan altijd!! - Als u denkt dat het een bedrieger is, reageer dan niet op de e-mail

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:49

Sjonge jonge, op die manier een poging doen om iemand te belazeren is niet alleen oplichting, maar ook een belediging van je intelligentie zeg :D

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:50

echt ziek hoor,

wij hadden ook een aantal van zulke mensen gehad, zowel uit amerika als uit brabant, die gewoon 100 % goed nederlands en engels typten, ze maakte afspraken, wij maakte paard klaar, en komen niet opdagen en laten nooit van zich horen, heel irritant.. maargoed

Als mensen over blanco papieren gaan praten, zal ik al gelijk afhaken, .de voorbeelden hierboven zijn ook erg raar,,

dat die mensen niets beters te doen hebben in hun vrije tijd zeg

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:51

wij zijn idd ook door die michelle wright benaderd...
met enkel de vraag om de laatste verkoopprijs door te geven.(exact zoals die mail van capriole)
we hebben hier niet op gereageerd.
via sporthorses was dit trouwens,en we kregen in die mail ook een hele lange waarschuwing over malafide kopers etc.
Laatst bijgewerkt door timilon op 23-04-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:51

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik kreeg dit mailtje van sporthorses, als reactie op een verkoopadvertentie, ene Michelle Wright zou gereageerd hebben:

Naam: Michelle E-mail: michelle_wright223@yahoo.com Telefoon: Reactie: Please get back to me with your last selling price.... ========================== Please get back to me met uw laatste verkoopprijs .... met vriendelijke groet, Team Sporthorses http://www.sporthorses.nl -------------------------------------------------------- *let op, dat u geen reactie mailt naar noreply@sporthorses.nl ** Sporthorses BV is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. *** Pas op voor oplichters, Helaas zijn er op Sporthorses.nl bedriegers actief. Zij sturen gebrekkig Engelse e-mails waarin zij te kennen geven dat zij ge๏nteresseerd zijn in uw paard of pony. Na veelvuldig e-mail contact sturen zij een cheque en vragen een gedeelte over te maken naar een Buitenlandse bank omdat ze vanwege een vage reden nog geld moet betalen aan bijvoorbeeld een vervoerder. De cheque blijkt na een tijdje ongeldig te zijn en het geld wat u dan heeft overgemaakt ziet u dan natuurlijk ook niet meer terug. Om dit misbruik te voorkomen: - Vraag naar meer gegevens, bv. telefoonnummers. - Bedenk dat er weinig mensen zijn die een paard ongezien kopen. - Als de WESTERN UNION bank in de mail voorkomt , kan je er vanuit gaan dat het bedriegers zijn. Bij deze bank zijn geld en rekeningen niet traceerbaar. - Altijd werken met een wire-transfer (van bank tot bank via elektronische weg) voorkomt alle problemen. - Wees gewaarschuwd als ze uit Nigeria komen. - Aanvaard nooit een cheque, overboeken kan altijd!! - Als u denkt dat het een bedrieger is, reageer dan niet op de e-mail

Dat mailtje precies het zelfde kreeg ik ook nog.

Jootje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:52

Ja ik heb zo'n precies dezelfde mail gehad..
Maar dan van ene john watson uit Finland..
K kreeg een cheque van de ierse bank toegestuurd.. met en bedrag veel hoger dan waarvoor mijn paard te koop stond.
Wij zijn met alle mails en cheque naar de politie gestapt.. en hebben inmiddels al meer hierover gevonden..

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:55

BBreedveld schreef:
Sjonge jonge, op die manier een poging doen om iemand te belazeren is niet alleen oplichting, maar ook een belediging van je intelligentie zeg :D

Hihi idd! :+

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:59

Oh nice......ik ook :D

Greetings ,
Thanks for the mail and i am happy to know is still for sale. I must tell you am really interested and I hope is very healthy. I want the best.
Let me tell you a bit summary about myself.
I am married with 3 children {1 boy and 2 girls}.We live here in Finland. I would like to assure you that the horse is coming to a wonderful,caring,sweet,loving family just like yours.I will personally send you pictures with our family from time to time. I have a pet agent/someone that will handle every other things necessary when he arrives your location. The price is okay by me.I will like to pay the full amount plus an extra 150 euros for you to take care good care and 50 euros to keep other buyers off a nd if possible you delete the advert till is picked up by the pet-agent. About payment,i spoke with my banker and will send you a bankers draft cheque of the sum of 10,580 EUROS which can be cashed easily at your Bank,So i believe i have trust in you and i believe i can trust you,right ?So,can I trust you to instruct my banker send you the payment and when you receive the cheque,you take it to your bank so that the money can be given to you in cash,to enable you be able to deduct your own money once it cleared/cashed at your Bank, take your own total money including the extra money and give the balance to the pet-agent, so the pet can be picked up? If yes, kindly reply with the details as needed below :

NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE :

HOME ADDRESS :

CITY :POST -CODE :

YOUR PHONE NUMBER{ home and mobile}

Understand that will be treated like a members of our family and shall also be given the best LOVE,CARING and 100% TENDER LOVE CARE also. and i will be sending you video clips of it to your Home address after is with my family for some times but i will make sure i send you pictures always for update with my
family.Waitng to read from you with the required information.
Kind Regards.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:01

_O- "I have a pet agent" _O-

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:02

A family just like yours........:?
Ik weet niet of ze een glazen bol heeft ofzo...:+

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:06

dit gebeurt niet alleen met paarden , ook via marktplaats zijn ze aktief,bvb met mobieltjes enz,een persoon die via een yahoo email wat van je wil kopen moet je in principe nooit vertrouwen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:08

Jootje24 schreef:
Ja ik heb zo'n precies dezelfde mail gehad..
Maar dan van ene john watson uit Finland..
K kreeg een cheque van de ierse bank toegestuurd.. met en bedrag veel hoger dan waarvoor mijn paard te koop stond.
Wij zijn met alle mails en cheque naar de politie gestapt.. en hebben inmiddels al meer hierover gevonden..

Deze heb ik voor 2 jaar geleden ook gehad, alleen toen kwam de beste meneer Watson nog uit Engeland :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:13

karijn schreef:
Ik heb al een mailtje naar het beheer van sporthorses gestuurd met de mededeling dat ene Michelle Wright zich nu voordoet als geïnteresseerde koper.
Waar je ook aan kan herkennen dat het nep is: als het goed is eindigen de emailadressen op Yahoo.com. Yahoo is een zoekmachine, net zoals google, en geen internetprovider.

Karijn...even voor de goede orde yahoo.com is wel degelijk een adres.Ik heb er zelf ook een al jaren ;)

Verder is het heel simpel...als je een paard verkoopt dan komen ze maar kijken.Betalen op het afgesproken tijdstip en het afgesproken bedrag en anders geen paard.
Tussenkomst van een agent mag ook maar de betaling blijft hetzelfde :o

Toch zijn er nog steeds mensen die erin trappen...bv een Chiwawa-pup kopen voor maar 200 euries.....in Nigeria >;) wel eerst even storten... :roll: en dan maar wachten tot st.Jutemis want dat is de verzenddatum :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:14

:oo
Je laat toch uberhaupt geen pup uit NIgeria komen? :o

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:17

Kijk is wat er op de begin pagina van sporthorses staat:

Oplichter actief - niet op reageren - Michelle - michelle_wright223@yahoo.com (Sporthorses)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:17

Is ontzettend offtopic, maar ik had mijn PS3 te koop op marktplaats, heb 6 mailtjes gekregen van mensen die in het buitenland woonden, en hem wouden kopen voor hun zoon die in Zuid Afrika woont.

Allemaal boden ze 800 euro + 150 verzendkosten, terwijl hij voor 300 op MP stond _O-