Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hallo,
Ik had het geluk aan zag uw advertentie van uw paard op het net en ik willen weten of het nog verkrijgbaar voor sale.If beschikbaar is, kunt u bij me terug met de volgende vragen:
Bent u de eerste eigenaar ?.......
Heeft u al het papier werk en de ontvangst van phurchase voor documentatie ?.......
Geslacht ?........
Laatste prijs ?....
Huidige toestand ?..........
Pics ?.........
Waar ben je op basis ?.......
Don\'\'t maken om de levering De verzendkosten zullen mijn eigen verantwoordelijkheid. Bovendien, mijn wijze van betaling wordt door de bank ontwerp cheque als mijn wijze van betaling in orde is door you.I\'\'ll worden verwacht uw mail afgelopen. Stuur foto\'s als ook beschikbaar. Ik zou zeer blij zijn als je kunt het verkocht aan mij.
Sante
karijn schreef:Voor degenen die hun paard te koop hebben staan:
Ik ben door een Michelle Wright uit Finland benaderd dat ze graag een paard van me wil kopen. Ongezien.
Precies het type waarvoor marktplaats en sporthorses waarschuwen. Je krijgt een email in gebrekkig Engels met een korte samenvatting van de gezinssituatie en dat je een blanco cheque ontvangt.
Bij mij ging de alarmbel rinkelen omdat ze een blanco cheque van € 14.850,- stuurt terwijl het paard voor minder te koop staat.
CaPrIoLe`79 schreef:Ik kreeg dit mailtje van sporthorses, als reactie op een verkoopadvertentie, ene Michelle Wright zou gereageerd hebben:
Naam: Michelle E-mail: michelle_wright223@yahoo.com Telefoon: Reactie: Please get back to me with your last selling price.... ========================== Please get back to me met uw laatste verkoopprijs .... met vriendelijke groet, Team Sporthorses http://www.sporthorses.nl -------------------------------------------------------- *let op, dat u geen reactie mailt naar noreply@sporthorses.nl ** Sporthorses BV is niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. *** Pas op voor oplichters, Helaas zijn er op Sporthorses.nl bedriegers actief. Zij sturen gebrekkig Engelse e-mails waarin zij te kennen geven dat zij ge๏nteresseerd zijn in uw paard of pony. Na veelvuldig e-mail contact sturen zij een cheque en vragen een gedeelte over te maken naar een Buitenlandse bank omdat ze vanwege een vage reden nog geld moet betalen aan bijvoorbeeld een vervoerder. De cheque blijkt na een tijdje ongeldig te zijn en het geld wat u dan heeft overgemaakt ziet u dan natuurlijk ook niet meer terug. Om dit misbruik te voorkomen: - Vraag naar meer gegevens, bv. telefoonnummers. - Bedenk dat er weinig mensen zijn die een paard ongezien kopen. - Als de WESTERN UNION bank in de mail voorkomt , kan je er vanuit gaan dat het bedriegers zijn. Bij deze bank zijn geld en rekeningen niet traceerbaar. - Altijd werken met een wire-transfer (van bank tot bank via elektronische weg) voorkomt alle problemen. - Wees gewaarschuwd als ze uit Nigeria komen. - Aanvaard nooit een cheque, overboeken kan altijd!! - Als u denkt dat het een bedrieger is, reageer dan niet op de e-mail
Jootje24 schreef:Ja ik heb zo'n precies dezelfde mail gehad..
Maar dan van ene john watson uit Finland..
K kreeg een cheque van de ierse bank toegestuurd.. met en bedrag veel hoger dan waarvoor mijn paard te koop stond.
Wij zijn met alle mails en cheque naar de politie gestapt.. en hebben inmiddels al meer hierover gevonden..
karijn schreef:Ik heb al een mailtje naar het beheer van sporthorses gestuurd met de mededeling dat ene Michelle Wright zich nu voordoet als geïnteresseerde koper.
Waar je ook aan kan herkennen dat het nep is: als het goed is eindigen de emailadressen op Yahoo.com. Yahoo is een zoekmachine, net zoals google, en geen internetprovider.