Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eerst betalen dan mag ze bij haar paard.. Je zou ook serieus kunnen overwegen om haar met spullen en al van het trein af te zetten totdat ze met het geld op de proppen komt. Is het dier wel een beetje de dupe van maar je moet wel je stal draaiende kunnen houden en dan is het dier haar probleem verder. 
). En al helemaal niet als er geen contract is ondertekend.TwistFire schreef:hej hej,
bij ons gaat het zo, niet afbetalen, is paard buiten vastzetten, geen str of hooi, eten uit een emmer, geen toegang tot de rijbanen, moet maar gaan wandelen. klein beetje geduld is er teveel aan, ik denk dat je genoeg geduld hebt gehad nu!!
xx
michelle
TwistFire schreef:hej hej,
bij ons gaat het zo, niet afbetalen, is paard buiten vastbinnen.. oke wel in de schaduw, geen stro, geen stal, geen hooi, eten uit een emmer (geen water vergeten), geen toegang tot de rijbanen, moet maar gaan wandelen. klein beetje geduld is er teveel aan, ik denk dat je genoeg geduld hebt gehad nu!! zelf volgens de wet mag je dit doen, je mag het paard niet vand e eignaar weghouden zonder contracten, maar je mag het domein wel een heel eind verkleinen voor die persoon.
het is misschien wel erg, maar het is effectief.
xx
michelle
ikke schreef:TwistFire schreef:hej hej,
bij ons gaat het zo, niet afbetalen, is paard buiten vastbinnen.. oke wel in de schaduw, geen stro, geen stal, geen hooi, eten uit een emmer (geen water vergeten), geen toegang tot de rijbanen, moet maar gaan wandelen. klein beetje geduld is er teveel aan, ik denk dat je genoeg geduld hebt gehad nu!! zelf volgens de wet mag je dit doen, je mag het paard niet vand e eignaar weghouden zonder contracten, maar je mag het domein wel een heel eind verkleinen voor die persoon.
het is misschien wel erg, maar het is effectief.
xx
michelle
In België mag dat misschien; in NL is het dierenmishandeling waar een vette boete op staat!
Voor TS: Je MOET in dit geval bepaalde stappen ondernemen, voordat je recht van spreken hebt. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering (die niet hebben is een doodzonde!!!) of een advokaat en laat je goed voorlichten welke stappen je moet nemen. Het punt is namelijk dat wanneer je niet de juiste stappen in de juiste volgorde neemt, je mogelijk al je rechten verspeeld!!
Wat men hier zou doen, geloven of denken speelt geen rol, de wet is je enige machtsmiddel; pas dat correct toe!!

) dit is iets tussen staleigenaar en paardeigenaar, hoe kan in vredesnaam dat paard er voor zorgen dat die eigenaar betaald? je wilt dat dier geen dak geven vanwege de eigenaar, maar doe het dan voor het dier zelf, of word daar niet meer aan gedacht? ik vind het echt belachelijk wat er in sommige pensoinstallings gebeurd
), maar in het algemeen. de boodschap van mijn bericht voor de TS is wel, regel het alleen met de eigenaresse, stuur des noods de politie erop af o.i.d.

Hester schreef:Het is wel haar terrein, mandy13. Het is als een soort huurwoning: betaal je de huur niet, dan wordt je eruit gezet. Natuurlijk is dat met een paard lastiger, omdat geen enkele partij wil dat het paard de dupe wordt van het probleem.
Ik denk dat "paard op het land, eigenaar mag weer komen als er betaald is" de beste oplossing is, maar hiermee werk je wel de eigenaren tegen je in 't harnas. Als dochterlief thuiskomt met "ik mocht niet bij m'n paard!" zullen ze niet vrolijk worden. Daarom kun je 't beter van te voren aankondigen (desnoods 's avonds bellen dat 't vanaf morgen gebeurd).
Het lijkt mij duidelijk, dat TS in ieder geval minder aardig moet worden
maar vastbinden vind ik wel dierenmishandeling
cissy schreef:Huurverhoging is iets heel anders dan de huur niet betalen imo. Deze paardeneigenaren hebben tijdelijk een huurverlaging gekregen, om financieel rond te kunnen blijven komen. Nu is de huur weer normaal, en moet de opgebouwde achterstand bijbetaald worden.hester, dat is niet waar, betaal je de huurverhoging niet dan wordt je niet je huis uitgezet, ook daár zijn procedures voor!