Ik kon het niet geloven en heb het dus zelf nagezocht. En ja hoor... ik kon het dus niet laten om een mail te sturen naar het PVE:
Citaat:Ik las tot mijn stomme verbazing dat ik het paardenpaspoort bij de pensionstalhouder in bewaring moet geven. Dit staat in uw document
http://www.pve.nl/wdocs/dbedrijfsnet/up ... houder.pdf
Betekent dat dat de pensionstalhouder gezien wordt als de houder van mijn paard?
En als hij de houder is, mag hij dan ook de niet-slachtverkaring invullen? Er staat immers, dat dat mag worden gedaan door de houder (er staat hier niet 'eigenaar').
En hoe moet dat dan als je heel vaak met je paard in de trailer op pad gaat? Of dagelijks een rondje gaat buitenrijden of mennen? Immers mag je je paard ook niet vervoeren of verplaatsen zonder paspoort (en ook het mennen of buitenrijden staat niet bij de uitzonderingen) en het is onuitvoerbaar om elke keer de pensionstalhouder te vragen om het paspoort uit de kluis te halen en terug te leggen en elke keer weer een verklaring van ontvangst te regelen...
Op deze manier kan bovendien heel eenvoudig onenigheid ontstaan over bij wie het paspoort nu eigenlijk is!
Wat vinden jullie? En hebben jullie je paards paspoort ook afgegeven of zouden jullie dat doen als de stalhouder daarom vraagt?
(mijn eigen stalhouder, een particulier, wil hem niet eens hebben)