Paard laten verzekeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

micrimor

Paard laten verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 16:19

Heej allemaal!

Ik weet niet waar dit precies moet, dus ik zet het maar hier.

Ik had namelijk een vraagje.. ik wil mijn pony gaan verzekeren, maar ik wilde graag weten wat jullie
een goede verzekering vinden. Ik ben wel al een beetje opzoek geweest, maar vaak staat het er mooier dan dat het is.

Alvast bedankt!

Ambiiee

Re: Paard laten verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:21

Mijn paard is verzekerd voor dood en ongevallen, en uitgebreid ziektekosten.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:22

Ik zou het wel doen... ik was er mee bezig...
Paard heeft nu een grote inwendige en uiwendige wond die behandeld moet worden en veel DA kosten meebrengt... dus ik zou het doen!

penny1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:35

mijn pony is dat ook voor ziekte en dood en ongevallen Knipoog

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:37

Wat kost dat ongeveer per maand ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:16

Even voor TS ter overweging: verzekeren doe je datgene waar je de kosten en/of gevolgen niet van kunt overzien danwel betalen.

Je paard verzekeren omdat iedereen z'n paard verzekerd is zo ongeveer de meest stompzinnige reden om te verzekeren. Bedenk dus eerst eens wat je wilt verzekeren en vooral waarom. Kijk daarna welke verzekering de beste dekking en voorwaarden geeft en vooral LEES DE KLEINE LETTERTJES!! Dan weet je waarvoor je betaalt en vooral waarvoor niet.
Besef ook dat veel verzekering niet meer ziektekosten betalen dan de waarde van het paard. Voorbeeld: paard van 2000 euro verzekerde waarde zal dus bij een veeartsrekening van 3000 euro een eigen kostenpost van 1000 euro opleveren. Niet alle maatschappijen doen dit, maar pas hiervoor op.

Ik heb mijn paarden niet verzekerd. Ik heb voldoende geld achter de hand.

micrimor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 17:50

Ik weet zeker dat ik mijn pony wil verzekeren, hij is de leider uit de groep en word dus nog wel is uitgedaagt door andere paarden, hij heeft daardoor al wat wonden (niet hele erge) opgelopen, maar voor het zelfde geld is het wel een keer erg..

Welke verzekeringen zijn dan goed? ik wil iig wel dat dood en ziekte erbij zitten. en het liefst ook iets voor als hij bijv ontsnapt en hij iets sloopt ofzo dat dat dan ook verzekerd word..

weten jullie misschien een paar sites?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:59

micrimor schreef:
Ik weet zeker dat ik mijn pony wil verzekeren, hij is de leider uit de groep en word dus nog wel is uitgedaagt door andere paarden, hij heeft daardoor al wat wonden (niet hele erge) opgelopen, maar voor het zelfde geld is het wel een keer erg..

Vraag je af of de te betalen premies opwegen tegen de risico's.
micrimor schreef:
Welke verzekeringen zijn dan goed? ik wil iig wel dat dood en ziekte erbij zitten. en het liefst ook iets voor als hij bijv ontsnapt en hij iets sloopt ofzo dat dat dan ook verzekerd word..

Pas op, valkuil! Dood en ziekte kan nog zinvol zijn; schade doordat je paard iets sloopt (al dan niet als hij ontsnapt) valt onder je AVP, laat je die verzekering dus niet in je maag splitsen, betaal je twee keer premie! Dat is ook algemeen: kijk goed uit wat je verzekerd en wat al door andere verzekeringen wordt gedekt.

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:55

Helemaal met Ikke eens.
Als je het geld hebt, zou ik mijn paard niet laten verzekeren. Je moet echt een behoorlijke premie betalen willen ze 80% vergoeden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:40

ik hab mijn paard ook niet verzekerd, ik heb al jaren een spaarrekening lopen voor als er iets is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:51

PP-->TAO Lachen