is kopen op marktplaats wel zo verstandig ???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertie

is kopen op marktplaats wel zo verstandig ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:08

hallo allemaal,
mijn vraag is of het wel goed is om op marktplaats een pony/paard te kopen.
en wie hier heeft er enige ervaringen mee. vertel het me hoeveel hij/zij koste en of het wel een leuk beesie was. of kreeg dit paard al gauw problemen ???? korom vertel het me.

-xxxxx- rianne

DDDDDDD

Re: is kopen op marktplaats wel zo verstandig ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:13

Ik heb mijn paard verkocht via deze website. de advertenties zijn erg betrouwbaar. anhoewel je wel moet oppassen met korte advertenties. meestal kijk je naar de advertentie of het wat is, dan bel of mail je en ga je eventueel langs. het is verstandig om het paard wat je misschien wilt kopen te laten keuren, als mensen dit niet toelaten, dan moet je het paard laten staan.

haflingertie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:16

okee bedankt voor je antwoord maa waarom verkocht jij je paard

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:18

ik denk dat het risico even groot is als dat je het bij een particlier of handelaar koopt .
Gewoon met gezond verstand beslissen en iemand mee nemen die al langere tijd ervaring heeft met het kopen en rijden van paarden ,Ook duidelijk aangeven wat jou eisen zijn en wat je wilt verwachten van hem /haar en niet alleen voor zijn mooie bruine ogen vallen !

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:18

Als ik mijn paarden verkoop zet ik ze ook gewoon op marktplaats of sporthorses.
Waar moet je hem anders adverteren? Zo kun je er ook een foto bij zetten, dus eventuele kopers weten wat ze kunnen verwachten en je bereikt een groot publiek.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:20

En ik heb ook nog een tip ; stel dat je gaat kijken en proefrijden kom dan ook een keer overwacht !
Sommige mensen verdoven het paard voor de proefrijding zodat het paard rustig lijk , maar dat is hij bv. helemaal niet.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:21

ik denk dat het net zo'n groot risico als ergens anders is. Ga altijd wel eerst kijken en neem iemand mee die er (ook) verstand van heeft, het kan weleens zo zijn dat je zo graag een paard/pony wilt dat je gewoon voor de pony valt en niet meer kijkt wat hij mankeerd omdat je zo graag een pony/paard wilt hebben.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:22

ik had het paard als 2 jarige gekocht dus moesten nog beetje afwachte hoe die ging uitgroeien.. het was echt een springpaard geworden, qua bouw en ze vondt springen echt geweldig.. en omdat ik 100% een dressuuramazone ben, hebben we haar verkocht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:23

Waar je je paard ook koopt, laat je emoties thuis!
Paarden kopen is een rationele zaak. Pas daarna is het belanglijk of de klik er is en pas daarna volgt prijs en eventueel koop.
Ben dus slimmer dan anderen hier, die topics starten over opgelicht door handelaar, fout paard, ziek paard gekocht, whatever; het is namelijk hun eigen schuld op dat moment; ZIJ hebben namelijk de praatjes van de verkoper geloofd en niet zelf gekeken of laten kijken of het paard deugd voor datgene wat ze ermee wilden doen.

Verder maakt het geen barst uit waar je je paard vandaan haalt, Marktplaats is niet beter of slechter dan willekeurig welke andere verkopende partij. JIJ hebt onderzoekplicht van de wet.......

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:23

ik neem aan dat je eerst gaat kijken en hem laat keuren ipv vooruit te betalen en hem op te laten sturen. Clown (zoals bijvoorbeeld bij een hoofdstel.)

er is dus niet meer risico aan dan kopen bij een andere particulier of handeraar....

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:24

Pistasche schreef:
En ik heb ook nog een tip ; stel dat je gaat kijken en proefrijden kom dan ook een keer overwacht !
Sommige mensen verdoven het paard voor de proefrijding zodat het paard rustig lijk , maar dat is hij bv. helemaal niet.

Ik zou het als eigenaar niet op prijs stellen als iemand zomaar onverwacht langs komt, dat vind ik niet netjes

Ik vind marktplaats een fijne site, je hebt er een groot bereik mee Ja Ik snap alleen niet waarom je wilt weten wat iemand betaald heeft voor zijn/haar paard, want dat heeft niks met marktplaats te maken...

Xsander

Jaa volgens mij wel,, Mijn pony is ook verkocht via die website.. naar hele leuke mensen Knipoog

BarBosa

De meeste pony's van ons zijn ook via marktplaats gekocht/verkocht. Is altijd goed verlopen, we laten ze wel keuren maar dat doen we zowieso. We doen het liefste alles wel telefonisch, heb je de minste mis verstanden. We gaan er één keer heen om te zien of het wat is en dan halen we de pony op of wordt gebracht als we hem kopen. Als een pony van ons verkocht wordt brengen we die zelf weg, dan weet je meteen of die een goed plekje krijgt. Ik vind marktplaats een goede manier van ver-en kopen, maar natuurlijk moet je wel goed blijven opletten en is niet alles betrouwbaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:25

Pistasche schreef:

Een bloedje laten trekken bij een keuring is daar een beproeft middel bij...........

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:26

Ik heb mijne ook via die site gekocht.. bij mij ging het super! geen gebreken achteraf enzo. Maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen. Je moet ALTIJD oppassen bij het kopen van een paard!!!!!!!!

DDDDDDD

@Pistasche: kunt beter een proeftijd van 2 weken of een maand ondertekenen. als er dan misschien iets is ingespoten moet het daarbinnen ook uit zijn gewerkt.
idd goldie onverwachts bezoek is meestal niet zo fijn.. ik zelf zou er een hekel aan hebben

asjemenou

Maar de meeste adverteerders op marktplaats zijn gewone particulieren of handelaren!
Wat is het verschil?
Of je nu naar een paard gaat kijken omdat de buurman zei dat er een paard te koop staat, of omdat je een advertentie hebt gezien? Maakt toch geen verschil?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:30

Iedereen adverteert op MP, dus je kunt net zo goed een betrouwbare particulier treffen als een onbetrouwbare handelaar, of een onbetrouwbare particulier en een betrouwbare handelaar.
Zorg in elk geval dat jij je zelf goed voorbereidt op een aankoop. Op zich maakt het dan niet zo gek veel uit wáár de advertentie staat. Bekijk het dier kritisch, neem deskundigen mee, zorg voor een goede keuring, bij voorkeur niet door de dierenarts van de handelaar, al zitten daar ook erg goede, objectieve tussen.

Heb zelf wel een hond, geen paard via Marktplaats gekocht. Ken wel mensen die dat wel hebben gedaan. Bij de een is dat uitstekend bevallen, bij de ander iets minder. Succes!

sylvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:31

ik heb mijn paard ook via marktplaats en heb haar eerst een week op proef genomen om te kijken of de klik er was.
De mensen wilde ook graag contackt houden over hoe het met haar ging dus ik had er zeke reen goed gevoel bij.
En... het bleek een super paard en gata nooit meer weg.
Denk zelfs dat je beter een paard paticulier van iemand kan koopen dan van een handelaar... zo dat je goed kan zien of je je goed voelt bij deze mensen handelaaren hebben toch sneller praatjes voor mijn gevoel.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:38

Maar een handelaar (de meeste dan) weet weer donders goed dat hij een paard terug moet nemen als er iets aan de hand blijkt te zijn, particulieren doen dan vaak weer veel moeilijker omdat ze die ervaring niet hebben.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:43

voor handelaren geldt er ook weer een wet, als het paard niet goed is moet je het weer terug kunnen geven.. hoe die wet precies zit weet ik niet... maar de particulier krijgt meestal gelijk

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:50

Idd, en de meeste handelaren hebben hier al wel ervaring mee, dus nemen het paard eerder terug!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:55

Ik heb mijn paard via marktplaats gekocht. Kan prima hoor Ja Je moet idd je verstand gebruiken, een paar keer bij het paard gaan kijken/rijden en het paard altijd laten keuren. zodra je ook maar iets niet vertrouwt van wat de verkoper zegt ga je gewoon weer verder met zoeken.
Ik heb 2 keer proefgereden, de 3e keer werd mijn paard gekeurd en hebben we hem gekocht Lachen Bij mij is alles goed gegaan en ik heb een erg fijn paard Lachen
Ik vond het een fijner idee om een paard van een particulier te kopen, bij handelaren heb ik ook sneller het gevoel dat ze wat meer verkooppraatjes zouden kunnen hebben. Handelaren moeten geld verdienen aan de verkoop, de mensen die mijn paard verkochten zochten een goed tehuis en bij hun ging het niet alleen om het geld.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:00

mijn eerste pony heb ik bij een handelaar gekocht. wij erheen gegaan, toen nog weinig verstand van paarden, zagen een leuk vosje staan, kon leuk lopen, was wel erg vermagerd.. voor een goede prijs hadde we haar toch gekocht.. deze merrie staat op mijn avator.. is echt schitterend geworden en oh zo lief.. heeft wel 2 jaar geduurd voor we haar rustig hadde, maar deze pony kan NOOIT meer bij me weg.. hebbe haar nu al 8 JAAR !!! en wordt nog dagelijks berede door een meisje

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:32

haflingertie schreef:
hallo allemaal,
mijn vraag is of het wel goed is om op marktplaats een pony/paard te kopen.
en wie hier heeft er enige ervaringen mee. vertel het me hoeveel hij/zij koste en of het wel een leuk beesie was. of kreeg dit paard al gauw problemen ???? korom vertel het me.

-xxxxx- rianne
waarom zou het niet goed zijn??
marktplaats is gewoon een advertentie site
waar particulieren, handelaren etc etc, hun advertentie opzetten
je koopt niets op! marktplaats, je gaat alleen Advertenties bekijken
of het wel of niet goed is, is aan de koper die moet gaan kijken en onderzoeken of het dier bij hem/haar [ast en pf het gezpnd is (ja de verkoper zou niets mogen verbergen, maar de koper heeft ook onderzoeksplicht)
waar je de advertentie van het paard waar je gaat kijken vandaan hebt maakt gene bal uit en zegt helemaal niet over het wle of niet goed zijn ervan

stukje hierboven word iets vermeld over onverwachts langskomen
dat is leuk en aardig, maar de meeste eigenaren zijn hier niet van gedient
zou ik ook niet zijn, als ik niet op stla ben, heeft een vreemde niets op mijn stek te zoeken en onverwachte kijkers, die ik aantref, verwijder ik zonder pardon van het terrein
wel of niet goed bedoeld, er lopen genoeg gekken rond op de wereld, en mensen zijn zonder toestemming niet welkom, punt
heeft niets met sederen oid te maken,
dat is trouwens met een bloedproefje ook zo bekend of het gedaan is, zo gebeurt bij de klinische keuring