Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lotte1990 schreef:Hoe is jou rijstijl? Is ze niet gewoon constant bezig haar evenwicht te houden?
Misschien kun je anders eventueel eens en trailer mét schot van iemand uit proberen om te kijken wat er dan gebeurd. Op deze manier is het niet echt prettig voor jou en waarshcijnlijk ook niet voor je paard.
Edit: longeerlijn lijkt me niet echt nut hebben. Een schot geeft steun, een longeerlijn absoluut niet.
Zooist schreef:Mijn 1,5 paards is extra breed. Ikheb 100 gereden en 70 op heel veel stukken snelweg, ook rechte stukken. Maakt allemaal niks uit. Heb een ssangyong korrando ervoor staan en die trekt het wel recht. De trailer is ook nog heel maar ik heb absoluut niet het idee dat het voor het evenwicht is. Het is in mijn ogen pure verveling, maar ze slingert zo heen en weer dat ik het bij elke beweging aan mijn stuur voel.
ikke schreef:Zooist schreef:Mijn 1,5 paards is extra breed. Ikheb 100 gereden en 70 op heel veel stukken snelweg, ook rechte stukken. Maakt allemaal niks uit. Heb een ssangyong korrando ervoor staan en die trekt het wel recht. De trailer is ook nog heel maar ik heb absoluut niet het idee dat het voor het evenwicht is. Het is in mijn ogen pure verveling, maar ze slingert zo heen en weer dat ik het bij elke beweging aan mijn stuur voel.
Ik bedoel met een lege trailer. Het zou namelijk ook kunnen zijn dat de trailer niet spoort en dan gaat trillen en schommelen, hetgeen bijzonder op prijs gesteld wordt door paarden, not. Een goed sporende trailer hoort strak achter de auto te blijven lopen, ook aan 100km/h. Het zou ook nog kunnen zijn, hoewel ik dat onwaarschijnlijk acht, dat trillingen vanuit de auto doorgegeven worden aan de trailer en wat door het paard niet op prijs wordt gesteld.
Of een Korrando de power bezit om de trailer z'n wil op te leggen weet ik niet, ik heb er nooit mee gereden en dat wil ik eigenlijk ook zo houden.......
en vandaag hebben we dat kreng dus lekker kort gezet en het wiebelen was minder. Komt ook omdat ze een beetje moe was van concours. Maar dat ff ter zijde, we hopen op dé gouden tip...wie o wie!? Weltevreden schreef:De trailer spoort gewoon goed, er is niets aan de hand met trailer en/of auto. Vraag maar aan je lover die van engelse auto's houdt...die weet wel wat een Korrando in zn mars heeft.![]()
Schokdempers van trailer als zowel de auto zijn goed, het gaat dus puur om verveling.
De reden waraom ik dit zo overtuigd tik...? Ik ben de groom van zooisten vandaag hebben we dat kreng dus lekker kort gezet en het wiebelen was minder. Komt ook omdat ze een beetje moe was van concours. Maar dat ff ter zijde, we hopen op dé gouden tip...wie o wie!?
kakanox schreef:Wat gebeurt er als je de auto neerzet met het paard erin, stopt ze dan uiteindelijk met stappen? Of stapt ze überhaupt?
Korando doet het overigens perfect voor een 1,5 paards. Met onze ruin erin voel je aan het weggedrag niet eens dat er een trailer achter hangt, met een lege trailer krijg ik hem niet instabiel (tot 110 km/h geprobeerd, daarboven vind ik - zelfs met een lege trailer - niet verantwoord)