Besodemieterd door Equifashion.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Besodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:04

Bij deze wil ik mijn verhaal even kwijt over mijn bestelling bij Equifashion en hoe ik voor mijn gevoel vreselijk belazerd ben.....

Zaterdag 29 maart besloot ik wat spullen te bestellen bij Equifashion.nl, een vliegendeken a 55 euro, een regendeken a 69,50 en een rijbroek a 88,50, waarvan de laatste twee een actie waren waarbij het goedkoopste artikel voor een euro was.
Maandag 31 maart kreeg ik een mailtje waarin ik bedankt werd voor de bestelling en of ik 213,00 euro wilde overmaken naar haar rekening. Toen dacht ik, ach, foutje kan gemaakt worden, dus mailtje gestuurd dat ze blijkbaar de korting was vergeten te berekenen.
Volgende dag een mailtje terug dat dat klopte, of ik het bedrag van 166 euro wilde overmaken? Weer een mailje gestuurd, want naar mijn weten is 55+88,50+1 nog steeds geen 166 euro, maar 144,50? Kreeg weer een mailtje terug, kosten waren 152,00 euro, want er hoorde nog 7,50 euro verzendkosten bij. Stond dus nergens op de site vermeld, maar okee, ik ging akoord. Geld overgemaakt en dinsdag 6 april kreeg ik een mailtje dat de boel de dag erna op de post ging. Pakje is inderdaad netjes donderdag bij de buren afgegeven, kon het helaas pas de zaterdag zelf ophalen doordat ik donderdag en vrijdag laat thuis was. Ging heel enthousiast de boel open maken, je kent dat wel, blij als een klein kind dat een kadootje open maakt! Enthousiasme sloeg al snel om in teleurstelling toen ik zag dat de rijbroek een maat 80 was i.p.v. de bestelde maat 40. Ik met mijn korte pootjes houdt dan een halve meter pijp over, de reden dat ik een andere leuke rijbroek die op de site stond niet besteld had, omdat daar bij vermeld stond dat het een lengtemaat was. Nou ja, nog een vergissing dacht ik, wel een beetje dom, maar ik mail morgen wel en dan kan ze hem omruilen voor de juiste maat. Dekens gepakt en richting stal, zag ik toen ik ze in de auto wilde leggen dat de vliegendeken een 205 was i.p.v. de bestelde 195. Wel heel erg dom dacht ik, twee dingen in de verkeerde maat afleveren....vliegendeken paste gelukkig wel! De kap zat er niet bij, maar die zou ze nasturen had ze gemaild.
Zondag dus een mailtje gestuurd dat ze zich bij twee artikelen vergist had in de maat, en dat ik de rijbroek graag omgeruild wilde hebben voor de juiste maat...
Na een week nog geen reactie, dus nog maar eens gemaild. Kreeg de dag erna reactie dat ze net terug van vakantie was gekomen, en dat ze ging kijken wat ze nog voor mij had liggen. Weer een week gewacht, niks meer gehoord, dus dit keer een wat minder vriendelijke pb via Bokt gestuurd, dat ik het graag afgehandeld wilde hebben en het allemaal erg lang vond duren. Kreeg ik een pb terug, of ik aub een beetje medelijden met haar wilde hebben, dat ze geblesseerd was en bla, bla, bla. Maar dat ze het jammer vond dat mijn vertrouwen beschadigd was, en zou proberen het goed te maken. Maar dat ze de rijbroek ook nog niet terug ontvangen had. Dat klopt, want ze had nog niet geantwoord, aangezien ik niet vind dat ik voor de verzendkosten daarvan hoef op te draaien, aangezien zij een fout had gemaakt. Dus gereageerd dat ik dat erg vervelend voor haar vond, maar ze wel een verantwoordelijkheid had als ze een eigen bedrijf had, en dat we ondertussen wel drie weken verder waren en ik nog steeds niet de juiste spullen had....
Krijg ik eeb reactie dat zij niet de verkeerde maat heeft gestuurd, dat een maat 80 gewoon een maat 40 is maar dan een beetje langer, en dat ik gewoon zelf de verzendkosten moet betalen, en dat ik hem natuurlijk ook gewoon wat korter kan maken? Nou, pardon, maar daar bestel ik geen rijbroek voor, om hem korter te moeten maken, ik heb gewoon een maat 40 besteld, dus dan wil ik ook een maat 40!
Was ondertussen goed pissig, dus een nogal onvriendelijke mail gestuurd, dat ik gewoon de door mij bestelde maat wilde, en als ze moeilijk ging doen ze dan ook maar de vliegendeken moest ruilen voor de juiste maat, en dat ik anders andere maatregelen ging nemen.
Kreeg ik dus een reactie dat ik dat maar moest doen, en daarna nog eentje dat ze die klanten zat was die altijd het onderste uit de kan moesten halen, dat ik al de bodemprijs had betaald en verder niet moest zeuren.....dat ze de vliegendeken bewust een maat groter had gestuurd omdat die klein viel (vreemd dat de regendeken van hetzelfde merk was, ook klein viel dus en wel in de juiste maat gestuurd was) en als ik ontevreden was ik de complete bestelling maar terug moest sturen en ze het geld wel zou terugstorten.
Nou, dat laatste had ik graag gedaan ondertussen, maar de regendeken, het enige wel juist geleverde artikel had ik natuurlijk al drie weken in gebruik genomen, dus die kon niet terug. Heb dus gezegd dat ik de rest wel terug wilde sturen, en dan de kosten van die regendeken eraf getrokken het geld teruggestort krijgen, maar daar ging ze dus niet mee akoord! Alleen de complete bestelling, dan kreeg ik het geld terug minus de verzendkosten. Bullshit dus, daar kon ik niet aan voldoen, en nogmaals, ik ga geen verzendkosten betalen voor iets wat fout geleverd is.

Bij deze wil ik jullie dus vragen bij welke instantie ik terecht zou kunnen om toch te zorgen dat ik de juiste spullen, waar ik recht op heb, toch nog ga krijgen? De vliegenkap die nog nageleverd zou worden heb ik nu na ruim twee maanden nog steeds niet ontvangen trouwens, zou volgens zeggen al vrij snel nagestuurd zijn, maar in een gewone envelop, en dus nooit ontvangen......daar heb ik net nog een keer contact over gehad en die ga ik dus nog wel krijgen zegt ze, dus ben benieuwd......
Tevens zou ik graag willen weten of er meer mensen zijn die problemen gehad hebben met deze webwinkel, zodat we misschien gezamelijk actie kunnen ondernemen, of dat dit (hoop ik voor anderen) een losstaand verhaal is?
Sorry voor het lange verhaal, hoop dat mensen de moeite willen nemen dit te lezen, en me misschien kunnen helpen dit conflict opgelost te krijgen....
Laatst bijgewerkt door Twinklebel op 18-05-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjeempie

Re: Bezodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:33

mischien zo een programma als opgelicht of kat in de zak of hoe zoiets ook heet? weet niet of die daar wat mee doen.

steinstein

Re: Besodemieterd door Equifashion.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:21

Rechtsbijstand raadplegen. Heb je deze niet kan je altijd contact nemen met een juridisch loket/wetswinkel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:30

aangetekende brief met daarin je klacht versturen naar hun en naar je rechtsbijstand.....
bij geen reactie kan je rechtsbijstand dan actie gaan ondernemen...

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:30

steinstein schreef:
Rechtsbijstand raadplegen. Heb je deze niet kan je altijd contact nemen met een juridisch loket/wetswinkel.

Juridisch loket is inderdaad wel een idee. Zag net dat je ook per mail je vraag kan stellen....
Rechtsbijstand wilde ik inderdaad aanspreken, maar die bleek ik alleen voor verkeer en wonen te hebben....

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:17

Ik zou ook gaan voor het juridisch loket. Weet niet waar je woont, maar volgens mij heeft iedere (middel-grote)stad wel een wetswinkel waar je gewoon even naar binnen kunt stappen.

Ik heb zelf ook meegemaakt dat equifashion een ander product stuurde; ik had een regendeken besteld die ik op de site had gezien maar kreeg een andere regendeken. Die ik besteld had was op en die ik nu had was bovendien beter waterdicht. Ach, ok, het zal wel; dacht ik toen, maar de sluitingen van die deken waren binnen een paar weken kapot. Jammer, zit nu met een nog goede deken maar alle sluitingen zijn kapot ;) (bij mijn andere dekens heb ik dit nooit gehad)

Wel heel vervelend zo, hopelijk wordt het alsnog snel en op een goede manier opgelost. Succes!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:01

Juridisch loket? Rechtsbijstand. Tsjonge, het gaat om nog geen 200 euro.
't Is allemaal heel vervelend maar laat het achter je en ga verder met je leven...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:06

Er zijn 2 websites/fora die over opgelicht (op internet) gaan, wellicht dat je daar meer/beter advies kunt inwinnen.

Knavia nog geen 200 euro... wellicht voor jou niet veel geld maar voor een ander is het ontzettend veel..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:06

nou ik snap anders dat dit hardstikke vervelend is, misschien is het voor jou niet veel 200 euro, maar voor mij is dat bijvoorbeeld de halve huur, of een maand boodschappen. en dat laat ik toch echt niet zomaar lopen.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:07

Als het niet te ver is, wellicht een autoritje eraan wagen en het in persoon afhandelen?
Vaak zijn emails maar woorden op een beeldscherm en kan het heel verkeerd opgevat worden. Je mist toch een stuk intonatie en mimiek achter de woorden waardoor er door beide partijen algauw het slechtste wordt gedacht.
Gewoon even bellen, aankaarten dat dit op de verkeerde voet gaat en dat je graag tot een oplossing wilt komen.
De titel besodemieterd vind ik nu nog niet echt van toepassing.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:12

Knavia schreef:
't Is allemaal heel vervelend maar laat het achter je en ga verder met je leven...

200 euro is voor de meeste mensen een flink bedrag. Ik vind dat TS in haar recht staat. Winkel moet gewoon leveren wat besteld is.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:13

Knavia schreef:

*zodiacje is erg jaloers want had zij " maar" 200 euro...

TS, Kan ze niet alsnog gewoon die maat 40 broek sturen? want dat is nu het enig probleem nog toch, aangezien de vliegendeken past?
Dan maakt zij daarmee extra verzendkosten en moet jij ipv heel veel moeite investeren in de verzenkosten om de broek terug te sturen.
Ik snap dat het nu ook een principe kwestie is geworden maar het lijkt mij ook fijn als je van het gedoe af kan.

succes ermee!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:13

Knavia schreef:

Nog geen 200 euro?????
Sorry hoor!!! Maar voor veel mensen is dat echt teveel om het maar even achter je te laten!!!!
Zou je dat zelf ook doen?
Ze horen gewoon te leveren wat je hebt besteld!
Ik zou ook alles in het werk stellen om of te ruilen voor het bestelde product of gewoon geld terug.
Daar heb je gewoon recht op.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 00:02

Ik snap zo'n webshop niet....

Daarnaast heb je koop op afstand en een bepaalde termijn, meende 14 dagen, om spullen terug te sturen.
vwb verzendkosten.... of dan moet zitten te zeuren om 6.75 euro op zo'n bedrag ?!?!?!? dat is voor een ieder een eigen keuze.

@TS: ondanks dat dekens van hetzelfde merk zijn kan er wel eens een verschil zijn tussen bijv. regendeken en vliegendeken dat de ene groot of juist klein valt, niet goed is dat dit niet vermeld wordt op de site, en dat je een maatr groter krijgt ivm klein vallen of dat de juiste maten vermeld worden, bijv. 195 heeft een daadwerkelijke onderlengte van 185 cm.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 06:06

Het gaat me niet om die 6,75 verzendkosten Alane, het gaat me om het principe. Er zijn fouten gemaakt in de aflevering van de bestelling, en als ik dat aankaart krijg ik naar mijn kop dat ik niet moet zeuren,dat mensen altijd het onderste uit de kan willen halen en dat er niks mis is met wat er afgeleverd wordt. Kan je vertellen dat ik zelf ook in een winkel werk en dat ik mijn ogen uit mijn kop zou schamen als ik zo met klanten om ging. Dan houd je er weinig over....
Die vliegendeken hoefde van mij in principe ook niet geruild te worden, maar als ze dan zo moeilijk en beledigend gaat doen, dan ga ik op mijn strepen staan en wil ik ook exact hebben wat ik besteld heb.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 06:07

Knavia schreef:

Als jij nog wat tweehonderdjes over hebt mag je me er wel een paar sturen :+ ? Ik moet er in elk geval hard voor werken.....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 06:44

Twinklebel schreef:
Het gaat me niet om die 6,75 verzendkosten Alane, het gaat me om het principe. Er zijn fouten gemaakt in de aflevering van de bestelling, en als ik dat aankaart krijg ik naar mijn kop dat ik niet moet zeuren,dat mensen altijd het onderste uit de kan willen halen en dat er niks mis is met wat er afgeleverd wordt. Kan je vertellen dat ik zelf ook in een winkel werk en dat ik mijn ogen uit mijn kop zou schamen als ik zo met klanten om ging. Dan houd je er weinig over....
Die vliegendeken hoefde van mij in principe ook niet geruild te worden, maar als ze dan zo moeilijk en beledigend gaat doen, dan ga ik op mijn strepen staan en wil ik ook exact hebben wat ik besteld heb.

doelde met die 6.75 niet op jou, maar op de winkel...
Ik snap zo'n verkoopster niet, en dan helemaal dat soort uitspraken, dat kun je mischien denken maar niet schrijven....

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 06:53

Ik heb ook ooit bij die site besteld en kreeg ook de verkeerde artikelen.
Ik heb een dekje 4 keer teruggestuurd, en 4 x over kreeg ik alsnog het verkeerde dekje. Het vierde dekje heb ik dus uiteindelijk maar gehouden omdat het wel paste en op zich ook wel mooi was ( maar was dus niet het dekje dat ik besteld had)
Wat ze mij vertelde ( na het 4de dekje ) is dat het dekje dat ik besteld had, helemaal niet hadden. Dan snap ik al niet waarom het wel op de site staat. En ik snap dan niet dat ze me niet een mailtje deden met de mededeling dat het dekje uitverkocht is. Ze hebben gewoon een ander uitgezocht en opgestuurd. ( Ook met de mededeling dat het dekje dat ze nu elke keer opgestuurd hebben toch ook goed is???) Maar daar gaat het toch helemaal niet om als ik iets anders bestel?

Ook zat bij dezelfde bestelling een verkeerde rijbroek. Maar deze rijbroek was ook mooi en paste mijn dochter ook en was een stuk duurder dan de broek die ik besteld had. Deze heb ik dus ook maar gehouden, omdat ze ook hier vertelde dat de broek toch mooi was.

Maar heb dus besloten om nooit meer bij deze site te bestellen.
Laatst bijgewerkt door schorppie op 19-05-10 07:00, in het totaal 1 keer bewerkt

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 06:59

hoi, ik heb daar 3x iets besteld. Heb de eerste 2x naar volle tevredenheid snel en goed geleverd gekregen. De laatste keer ging het om een bucasdeken in een bepaalde maat die ze als grote bestelling/inkoop goedkoop kon leveren. Toen moest er van te voren geld overgemaakt worden en dekens zouden na 2 weken geleverd zijn. Dit duurde iets langer, maar mijn maat werd toen niet geleverd. Ben toen netjes op de hoogte gehouden en heb het geld gewoon teruggestort gekregen. Mijn ervaring is dus dat het wel opgelost kan worden.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:00

Ik zou het ook even op radar.nl zetten/kijken. Er staat daar heel veel over op, over allerlei webwinkels. Je kunt daar je verhaal neerzetten je waarschuwd dan ook anderen voor dit bedrijf. Vaak vinden ze het niet leuk als het allemaal op internet staat!

Succes ermee, het is echt belachelijk hoe ze met je om gaat! En in mijn ogen sta je volledig in je recht!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:09

ikdoemaarwat schreef:
aangetekende brief met daarin je klacht versturen naar hun en naar je rechtsbijstand.....
bij geen reactie kan je rechtsbijstand dan actie gaan ondernemen...

Nou ik kan je mededelen dat dat niet werkt, want ze haald de aangetekende brief niet af van het postkantoor!

Ook ik heb zoiets aan de lijve moeten ondervinden en het heeft heel wat moeite gekost om me geld terug te krijgen en dan nog min de kosten van het opsturen van het pakket en het retour sturen terwijl ik had gevraagd het pakket te annuleren en de kosten van de aangetekende brief die ze nooit heeft afgehaald. al met al was ik nog een hoop geld kwijt voor geen geleverde diensten! ( of een dienst die ik geannuleerd had ) ook was nog eens de jas te klein
ze staat al geregistreerd bij consuwijzer.nl want daar heb ik tot 2x toe me beklacht over haar en haar webshop gedaan.
er is tal van mailtjes over en weer gegaan totdat ik haar op had gebelt om tot een oplossing te komen!
je kan bij consuwijzer raad vragen en alles wordt ook geregistreerd. gezien ze niet geregistreerd staat bij de geschillencommissie heb je nog kans het via je rechtsbijstand te kunnen doen! en dat zou ik ook zeker doen.

Fiek mocht je nog vragen hebben dan hoor ik et wel!

ik zou zeggen succes want dat heb je wel nodig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:32

Heb je de transactie gedaan na een aanbieding van haar op bokt?
Want dan zou je nog een mod kunnen inschakelen :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:53

Twinklebel schreef:
Knavia schreef:

Als jij nog wat tweehonderdjes over hebt mag je me er wel een paar sturen :+ ? Ik moet er in elk geval hard voor werken.....

Ik lust er ook wel een paar hoor :P Gewoon hier geven. Laat het achter je en ga verder met je leven :D

Ik vind in ieder geval dat de service niet echt netjes is. Je bestelt wat je wilt hebben. En als de verkoper dan iets opstuurt en zegt "ja maar dit is toch ook goed?"...Dat gaat echt nergens over. Zo te lezen gaat het niet bepaald goed met de zaken, want als je als verkoper moeilijk gaat doen over 6,75 verzendkosten die je moet vergoeden. Oei...

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:17

Zal het zeker laten daar dan ook maar iets te bestellen. Jammer dat zo'n winkel niet snapt dat een slecht opgelost probleem honderd keer sneller rond wordt verteld dan een correct opgelost probleem, en dus veeel meer geld kost!

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:19

Hey fieke, Heb je al eens gekeken of ze aangelsoten zijn bij de thuiswinkel organisatie (= de geschillencommissie van webwinkels)? Zoja dan kan je via hun je beklag doen.
En anders zou ik idd via de consumentenwijzer of rechtsbijstand je gelijk proberen te halen

Veel succes!