Verkeerd hoofdstel gekocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Verkeerd hoofdstel gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 17:57

heey de baas van mijn verzorg paardje heeft een verkeerd hoofdstel gekocht.
in plaats van een rij-hoofdstel een men-hoofdstel
hij heefte r wel teugels bij bestelt en zo, maar is dat een groot probleem als ik daar mee ga rijden?.

bedankt

Helma_Amber

Re: Verkeerd hoofdstel gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:59

Kun je de oogkleppen er ook afhalen? Dat kun je hem ook gewoon gebruiken lijkt mij.

Kan hij het hoofdstel niet meer ruilen?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 18:06

't zou wel kunnen maar hij komt helemaal uit belgie
en de oogkleppen kunnen er af volgens mij maat ik zit een beetje met het bit dat is zo'n echt men bit geen trens ofzo.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:12

Misschien dat je een ander bit kan kopen. Bitten van Harry's Horse zijn niet zo duur, rond de 15 euro. Of dat hij dat zelf kan kopen.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:58

zag in je profiel dat je 13 bent dus waarschijnlijk ga je binnenkort te groot zijn om te rijden? (dit staat in shetlanders dus ik neem maar even aan dat het om een shetlander gaat)...misschien kun je juist de eigenaar overtuigen om ook de rest van het tuig en een karretje te kopen Knipoog

Ik weet niet wat voor bit hij erbij gekocht heeft, maar zou toch niet met een liverpool o.i.d. gaan rijden als het niet nodig is..zo duur is een trensje nou ook weer niet en het lijkt me dat je toch ook wilt dat het prettig is voor de pony.

edit: zag net dat je in een ander topic schreef dat je bijna met je voeten op de grond komt dus lijkt het me weinig zinvol om een rijhoofdstel te hebben aangezien je te groot bent om te rijden! Hoe groot is de shetlander eigenlijk? Te groot in combinatie met verkeerd of slechtpassend harnachement en zonder zadel om het gewicht te verdelen lijkt me geen prettige combinatie voor de pony dus mijn advies zou zijn om te kijken of je de eigenaar enthousiast kunt maken voor het mennen (MET de juiste begeleiding uiteraard!)