Ze zijn wel leuheuk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Casca schreef:volgens mij is het idd zilverappel, maar durf dat niet zeker te zeggen. Ze zijn wel echt PRACHTIG!
[***] schreef:Leuk kleurtje, maar hier zit geen NSPS papier bij hoor, lijkt me stug.
Citaat:Zilverappel: het Z/z-gen is dominant maar werkt slechts op E! Ofwel: een vosmerrie kan best Z hebben, maar dat blijkt pas als er uit een kruising met bv. een zwarte hengst een zilverappel geboren wordt. Het gen maakt de lichaamskleur iets lichter en veroorzaakt zilverwitte of -grijze manen, staart en behang. Het lichaam is vaak sterk geappeld. Zilverappelzwart is de kleur van pure chocola met witte manen en staart. Zilverappelbruin lijkt verraderlijk veel op zweetvos! De lichaamskleur is echter meer een leverkleur. Zilverappel-wildkleur zwart en -wildkleur bruin zijn lichtere versies van die kleuren, met natuurlijk witte manen en staart, en datzelfde geldt voor zilverappel-smoky en -valk. Zilverappel-wildkleur bruin en -valk lijken dus veel op isabel, maar aan de appeling kun je het beste het verschil zien (hoewel, niet altijd, want ook een "gewoon" paard kan appeling vertonen). NB! De moeder van de hengst Trausti, Tilvera frá Arnþórsholti, is zilverappel-wildkleur bruin en de moeder van de hengst Sælingur, Mist frá Meðalfelli, is zilverappel-wildkleur smoky.
[***] schreef:Leuk kleurtje, maar hier zit geen NSPS papier bij hoor, lijkt me stug.
Manderyntjuh schreef:isabel kleurig = is dezelfde kleur als een fjord.
Zilverappel = is iets lichter dan wat de pony's zijn
Zilverappelzwart = lijkt hier meer op