Zijn er mensen die het ook belachelijk vinden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fjord_Shet

Zijn er mensen die het ook belachelijk vinden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:39

..dat het "slecht" is voor een shet om er op te rijden, als je wat langer bent, maar niet te zwaar ?
Ik vind dit namelijk wel..
Ik geloof er écht helemaal niks van dat, het schade zou geven.
Tenzij ik nog langer zou zijn, maar als ik wat groei zou ik er ook niet meer opzitten.
Kijk, als je zonder zadel zit/rijd, en je steekt je tenen naar beneden en je raakt de grond, dát is belachelijk, dán kan het écht niet anders, dan dat je de pony in de weg zit.

Maargoed ik vind dat ik nog wel een tijdje op me verzorgshetje kan rijden Lachen
Dit topic is niet stom bedoeld hoor Knipoog

Anoniem

Re: Zijn er mensen die het ook belachelijk vinden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:40

als je te lang bent blokkeer je je pony een beetje, ik vind het dus niet belachelijk, waarom zou je persee op een shetlander doorrijden als je te lang / te zwaar bent? er zijn zat grotere pony's en paarden om te rijden lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:42

Nee, ik vind het niet belachelijk, je brengt de pony uit balans, en de rug gaat er aan kapot.
En er zijn genoeg pony's om op te rijden, die niet te klein zijn, dus rij niet meer op die shet.
Paarden kunnen immers niet praten Knipoog

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:45

Dat heb ik ook dus met mijn eigen pony, Als ik echt veelste lang ben en haar blokeer met het rijden en dan doe ik het niet meer. En als mijn pony aangeeft het is genoeg zal ik iets anders leuk met der verzinnen. Maar je hebt zo van die mensen die er niks van weten Boos! Pas in de zomer domme toeristeen : aah wat zielig ze rijd op zo'n kleine pony ! heb zelfs eens gehoord da ik op mijn shet buiten reed dat ik iemand hoorde zeggen dat ze het niet "normaal" vonden dat ik op een veulen reed .. Echt ik ben afgestapt en heb ze uitgelegt dat het een pony was..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:46

Als je erop past dan kan het natuurlijk,
maar een groot of volwassen persoon op een shetlander dat vind ik belachelijk.
Kleine kinderen ofzo kunnen er zeker op rijden mits het past.

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:47

Sorry, maar gezien de foto's in je profiel ben je echt te groot. Dan zit je je pony alleen maar in de weg. Imo had je al eerder moeten stoppen met rijden.

Mss wat bot maar ik vind het eerlijk gezegd wat egoistisch om te blijven rijden, er is meer dan alleen rijden.

Mijn advies: niet meer erop klimmen maar lekker andere dingen doen zoals wandelen, mennen, vrijheidsdressuur oid.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:54

sorry maar ik ben het helemaal eens met itsdaantje Knipoog ik heb vroeger ook altijd op shetlanders gereden en hartstikke leuk maar ik ben op mijn 12 of 13 ook op grotere gaan rijden want ik werd er gewoon te groot voor. hoe lief of leuk je ze ook vind je moet je er bij neer leggen. ik vind je echt te groot voor en VD of mennen is ook hartstikke leuk;) je zit haar gewoon in de weg en ik neem aan dat als je zoveel van haar houd haar later geen rugproblemen aan wil doen;)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:57

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:00

Ik snap niet helemaal het doel van dit topic.
Maar wat ik wel belachelijk vind is dat jij denkt dat je nog een tijdje op je (verzorg) shetlander kan rijden.

De eerste rij foto's in je profiel, met dat kleine meisje laat haar lekker rijden Knipoog .
Waar wacht je op ? Het moment dat de pony vriendelijk aan je vraagt of je af wil stijgen omdat je hem in de weg zit ?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:31

Als je pony het aan geeft ben je al veel te lang veel te groot pony's laten dat namelijk niet zo snel zien hoor
Ik vind het niet belachelijk maar terecht!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:23

Natas, 35 kilo voor een pony van 90 cm is te veel. Je bent dus niet alleen te lang maar ook te zwaar

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:30

Ik heb je profiel eens goed bekeken en ik vind je te groot en te zwaar bent voor die pony. Ga maar opzoek naar een ander verzorgpaardje of beperk je tot grondwerk en vrijheidsdressuur.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:36

Daar is ze weer, toch wel indruk gemaakt begrijp ik, al het commentaar in het topic pony in de tuin.......
Het blijkt maar weer dat je geen mede standers vind,ook hier niet, je bent te groot en te zwaar voor zo'n pony, ook al koop je er 1 van 1.10, dan nog....
Vergeet niet dat je zwaarder wordt, als je 15 bent o.i.d dij je straks ineens uit, voor je het weet ben je 10 kilo zwaarder en is het helemaal not done.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:36

Ze heeft een ban gekregen (zie FZ) dus denk dat dit topic ook wel op slot mag?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:56

Omdat de user inderdaad geband is, hier een slotje om onduidelijkheid tegen te gaan. Lachen