Ik zou dus graag met Rohan willen fietsen en wil het helemaal netjes doen dus:
- Rohan laten wennen aan het fietsgevaarte
- Stukje op en om het erf
- Stukje op het fietspad (Rohan is al volledig verkeersmak en ook landbouwmachines e.d. gewend)
en zo verder....hier zit dan ook niet mijn vraag aan jullie in...de vraag aan jullie is:
Hoe bouw ik dit op qua conditie? Als Rohan eraan gewend is en netjes meeloopt, hoe ver ga ik dan de eerste keer en na hoeveel keer ga ik verder? Rohan's conditie is gemiddeld; niet slecht maar ook nog niet optimaal...
Mijn doel is om uiteindelijk 10 kilometer naar ons huis te kunnen gaan om hem een poosje aan huis te hebben (uitrusten, eten, drinken, mee naar het bos om de hoek van ons huis (bij zijn pensionstalling is geen bos in de buurt dus we picknicken daar tussen de boerderijen, hier hebben we ruiterpaden en grasvelden in het bos) op een stap-picknick met de kinderen. 'S avonds moeten we natuurlijk weer terug naar stal dus dan is het nogmaals 10 kilometer naast de fiets. Voor Rohan dus een totaal van 20 kilometer en voor mij 40 (vraag me nu ineens af of ik me eigenlijk niet meer zorgen moet maken over mezelf ipv Rohan :S;) )
Maar goed...met dit doel in het achterhoofd, hoe ziet dan een verantwoord "trainings-schema" eruit?
Subvraagje hierbij is nog: Gebruik ik het beste een gewoon halster? Het touwhalster?, Cross-rope bridle? of misschien toch zijn hoofdstel met bit?
maar laat 'm aub nooit horen dat ik dit schreef, hij kijkt me nooit meer aan!