Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Begin Februari begon mijn shet Grietje raar te lopen. Ik had de DA er meerdere keren bij en ook de smid. Ze liep op haar verzenen leek het. Daar kwam niks uit, dus daarna een paardenfychio erbij gehad. Ik kreeg oefeningen, maar die werkte niet echt. Toen weer de smid erbij gehad. Toen was het duidelijk te zien, ze was al die tijd bevangen. Ik voelde me echt een vreselijke baas, dat ze er zolang mee rond gelopen had, zonder dat ik wist wat ze had. Ze stond ondertussen al op een kaal stuk. Ze werd toen goed bijgehouden door de smid. De Da moest ook nog enkele keren komen met medicijnen omdat ze weer een aanval had.
Ik was ten einde raad. Ze kreeg al bijna niks te eten, alleen hooi en toch bleef ze last houden van de bevangenheid. Toen las ik op paardnatuurlijk iets over een magnesium tekort. Ik kon Grietje hier goed in herkennen en ik wou de DA een test laten afnemen, die moest toch komen omdat ze weer heel slecht liep. Dit was niet nodig volgens hem, ze was altijd al zwaar geweest. Het kon echter geen kwaad om het een tijdje te proberen. Dus ik heb meteen een zakje bestelt. Het was er al meteen de dag erna en ik ben het gaan voeren.
Na een paar dagen liep ze weer goed! En het ging steeds beter. Ze viel zelfs wat af en ze kwam weer rennend op het hek af, terwijl ze dat echt al sinds februari niet meer deed. Ik heb het 3 weken gevoert, toen ben ik gaan afvoeren. Ook ging ik in de wei rechte lijnen lopen.
En vandaag kwam de smid weer. Haar hoeven zagen er perfect uit en hij vroeg of ik een stukje over de weg wou draven. Ze liep weer helemaal perfect! Dus ik ben zo blij, want ik heb echt momenten gehad dat ik het echt niet meer zag zitten. Nu gaan we haar goed in de gaten blijven houden, maar dit is zeker een goede opsteker.
capopjekop schreef:Ik heb het besteld op paardnatuurlijk.nl Daar kun je ook alle info op vinden. Je moet even zoeken naar insuline resistentie of hoefbevangenheid, want ik kan de link niet plaatsen zeg maar. Op de verpakking staat precies hoeveel je moet voeren. Ik heb een bekertje (zit erbij) opgelost in water, en daar het hooi goed in gedompelt.
Edit: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... suline.htm Bij behandeling staat eenlikn naar het magnesiumgedeelte