Grietje is weer oke! (ons bevangenheidverhaal)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Grietje is weer oke! (ons bevangenheidverhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:30

Begin Februari begon mijn shet Grietje raar te lopen. Ik had de DA er meerdere keren bij en ook de smid. Ze liep op haar verzenen leek het. Daar kwam niks uit, dus daarna een paardenfychio erbij gehad. Ik kreeg oefeningen, maar die werkte niet echt. Toen weer de smid erbij gehad. Toen was het duidelijk te zien, ze was al die tijd bevangen. Ik voelde me echt een vreselijke baas, dat ze er zolang mee rond gelopen had, zonder dat ik wist wat ze had. Ze stond ondertussen al op een kaal stuk. Ze werd toen goed bijgehouden door de smid. De Da moest ook nog enkele keren komen met medicijnen omdat ze weer een aanval had.

Ik was ten einde raad. Ze kreeg al bijna niks te eten, alleen hooi en toch bleef ze last houden van de bevangenheid. Toen las ik op paardnatuurlijk iets over een magnesium tekort. Ik kon Grietje hier goed in herkennen en ik wou de DA een test laten afnemen, die moest toch komen omdat ze weer heel slecht liep. Dit was niet nodig volgens hem, ze was altijd al zwaar geweest. Het kon echter geen kwaad om het een tijdje te proberen. Dus ik heb meteen een zakje bestelt. Het was er al meteen de dag erna en ik ben het gaan voeren.

Na een paar dagen liep ze weer goed! En het ging steeds beter. Ze viel zelfs wat af en ze kwam weer rennend op het hek af, terwijl ze dat echt al sinds februari niet meer deed. Ik heb het 3 weken gevoert, toen ben ik gaan afvoeren. Ook ging ik in de wei rechte lijnen lopen.

En vandaag kwam de smid weer. Haar hoeven zagen er perfect uit en hij vroeg of ik een stukje over de weg wou draven. Ze liep weer helemaal perfect! Dus ik ben zo blij, want ik heb echt momenten gehad dat ik het echt niet meer zag zitten. Nu gaan we haar goed in de gaten blijven houden, maar dit is zeker een goede opsteker.

brenin21

Re: Grietje is weer oke! (ons bevangenheidverhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:32

Fijn dat ze weer oké is. Het klopt inderdaad dat magnesium een gunstig effect heeft op hoefbevangen pony's. Helaas kwam ik er voor mijn shet te laat achter, die heb ik helaas in moeten laten slapen, maar ik heb het nu wel in huis, voor het geval dat...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:38

Wat fijn dat je pony weer is opgeknapt, ik zou ook radeloos zijn

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:02

Mijn paard is ook hoefbevangen, maar de DA heeft het nooit over magnesium gehad.
Maar waar kan ik dat dan kopen?
Want als het zo goed helpt dan zou ik het graag gaan proberen,
En hoeveel moet je er dan van voeren en kan het over de brokken heen?

capopjekop schreef:
Begin Februari begon mijn shet Grietje raar te lopen. Ik had de DA er meerdere keren bij en ook de smid. Ze liep op haar verzenen leek het. Daar kwam niks uit, dus daarna een paardenfychio erbij gehad. Ik kreeg oefeningen, maar die werkte niet echt. Toen weer de smid erbij gehad. Toen was het duidelijk te zien, ze was al die tijd bevangen. Ik voelde me echt een vreselijke baas, dat ze er zolang mee rond gelopen had, zonder dat ik wist wat ze had. Ze stond ondertussen al op een kaal stuk. Ze werd toen goed bijgehouden door de smid. De Da moest ook nog enkele keren komen met medicijnen omdat ze weer een aanval had.

Ik was ten einde raad. Ze kreeg al bijna niks te eten, alleen hooi en toch bleef ze last houden van de bevangenheid. Toen las ik op paardnatuurlijk iets over een magnesium tekort. Ik kon Grietje hier goed in herkennen en ik wou de DA een test laten afnemen, die moest toch komen omdat ze weer heel slecht liep. Dit was niet nodig volgens hem, ze was altijd al zwaar geweest. Het kon echter geen kwaad om het een tijdje te proberen. Dus ik heb meteen een zakje bestelt. Het was er al meteen de dag erna en ik ben het gaan voeren.

Na een paar dagen liep ze weer goed! En het ging steeds beter. Ze viel zelfs wat af en ze kwam weer rennend op het hek af, terwijl ze dat echt al sinds februari niet meer deed. Ik heb het 3 weken gevoert, toen ben ik gaan afvoeren. Ook ging ik in de wei rechte lijnen lopen.

En vandaag kwam de smid weer. Haar hoeven zagen er perfect uit en hij vroeg of ik een stukje over de weg wou draven. Ze liep weer helemaal perfect! Dus ik ben zo blij, want ik heb echt momenten gehad dat ik het echt niet meer zag zitten. Nu gaan we haar goed in de gaten blijven houden, maar dit is zeker een goede opsteker.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 11:41

Ik heb het besteld op paardnatuurlijk.nl Daar kun je ook alle info op vinden. Je moet even zoeken naar insuline resistentie of hoefbevangenheid, want ik kan de link niet plaatsen zeg maar. Op de verpakking staat precies hoeveel je moet voeren. Ik heb een bekertje (zit erbij) opgelost in water, en daar het hooi goed in gedompelt.

Edit: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... suline.htm Bij behandeling staat eenlikn naar het magnesiumgedeelte

monika63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:35

Hey, dank je wel, ga het gelijk nakijken
Dank je

capopjekop schreef:
Ik heb het besteld op paardnatuurlijk.nl Daar kun je ook alle info op vinden. Je moet even zoeken naar insuline resistentie of hoefbevangenheid, want ik kan de link niet plaatsen zeg maar. Op de verpakking staat precies hoeveel je moet voeren. Ik heb een bekertje (zit erbij) opgelost in water, en daar het hooi goed in gedompelt.

Edit: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... suline.htm Bij behandeling staat eenlikn naar het magnesiumgedeelte

brenin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:56

Ik heb het ook via paard natuurlijk besteld. Je hebt het dan met een dag of 2 in huis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 14:59

Ik had het ,meteen de volgende dag al

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:09

Wat fijn dat alles weer goed is, gelukkig maar!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:12

Wij hebben op dit moment een hoefbevangen shetje staan waar morgen de DA bij komt.
Ik ga hem gelijk eens vragen naar het effect van magnesium. Er is al vaker een DA bij geweest
en had hier dus ook nog nooit over gehoord en was eigenlijk al bang dat er echt niks maar aan
te doen was en ik haar moest laten inslapen. Op pijnstillers reageerd ze ook helemaal niet Verdrietig

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 17:15

Goed idee ja Ja Alleen die van mij stond er niet echt positief tegenover. Hij zei dat ze altijd te zwaar was en dat magnesium daar niks aan kon doen, hij had het mooi fout dus.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:17

Fijn dat het weer goed is.
bij onze hoefbevangene is de DA niet geweest, dit hebben we zelf opgelost door rust en rantsoen. en nu, ze is weer tiptop in orde Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:19

Toevallig vandaag de DA bij onze Olivia gehad en dinsdag gaat ze naar de praktijk om
daar bekapt te worden en ik heb gevraagd over magnesium en hij zei dat dat idd een
goed plan was omdat dat onder andere de suikers in haar lichaam afbreekt dus ga ik
gelijk achteraan. DA had nog goede hoop dat het goed met haar zou komen dus wij
gaan er voor Haha!