Eindelijk passend zweetdekentje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Eindelijk passend zweetdekentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 00:03

Jaja, dankzij vriendin Mirjam (mirjam_kl hier op bokt) heeft Otje nu een goedpassend, práchtig zweetdekentje, mét bijpassend halster en halstertouw. Ik zou zelf nooit rood kopen, maar het staat haar prachtig, niet dan? Lachen (let ook even op het zilverdraadje dat bij het biesje zit ingewerkt). Dekensingeltje wordt nog gekocht.

Otje is zo dik omdat ze drachtig is Knipoog Omdat ze vrijwel ieder jaar gedekt wordt (onze fokmerrie) is het zweetdekentje speciaal wat langer gekocht. Slankt haar buikje dan weer af na de bevalling, dan kan de overtollige lengte met behulp van een dekensingeltje gewoon 'onder haar buik' gevouwen worden Knipoog Nu komen de zijkanten maar nét onder haar buikje als je het strak trekt.

Ze heeft ook af en toe wel eens een zweetdekentje nodig; ze wordt door mij intensief voor ons koetsje gereden (soms wel de hele middag op rit) en ze wordt ohz gereden door mijn bijrijdstertje (voor foto's; hou morgen, dinsdag, even HAW in de gaten, dan plaats ik de foto's daar van het rijden) Ook al rijdt ik een rit van een uurtje of 6, ze zweet bijna nooit. Maarja, soms moet ze ook wat harder werken en wordt ze ook dressuurmatig zowel voor de kar als ohz wat meer er bij gereden, en dán komt het zweetdekentje wel goed van pas Lachen

Hier even een paar foto's Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Super mooi toch? Ben er zó trots op, vanaf nu mag ze zich iedere dag flínk in het zweet werken Clown Vork

Joanne_

Re: Eindelijk passend zweetdekentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:08

Leuk setje! Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:43

ziet er leuk uit, nu maar lekker zweten. Pling

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 00:59

Mabon schreef:
ziet er leuk uit, nu maar lekker zweten. Pling

Duivel Whoosh!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 01:08

Mooie deken hoor, rood is altijd goed Haha! Staat leuk

Enneuh, je bent helemaal aan het verklaren waarom je een deken hebt, whatever meid, als jij een deken wil dan wil jij een deken, hoef je echt niet allemaal redenen voor te zoeken Haha!

( ik heb voor die 2 wolbalen van mij 6 zweetdekens, 5 staldekens en 2 waterdichte buitenwinterdekens, hoezo verwend ? Haha! Komt door Tom de Bouwer, die weet binnen 1 dag zn nieuwe dekens weer aan flarden te helpen dus heb er nu maar een paar op reserve Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 01:11

mooi dekentje! staat haar ook heel mooi, laat het zweet maar komen Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 01:24

SANEX schreef:
Mooie deken hoor, rood is altijd goed Haha! Staat leuk

Enneuh, je bent helemaal aan het verklaren waarom je een deken hebt, whatever meid, als jij een deken wil dan wil jij een deken, hoef je echt niet allemaal redenen voor te zoeken Haha!

( ik heb voor die 2 wolbalen van mij 6 zweetdekens, 5 staldekens en 2 waterdichte buitenwinterdekens, hoezo verwend ? Haha! Komt door Tom de Bouwer, die weet binnen 1 dag zn nieuwe dekens weer aan flarden te helpen dus heb er nu maar een paar op reserve Knipoog )

goh ja, nu ik mijn post zo terug lees zie ik dat ook Tong uitsteken

Haha, weet je hoe dat komt? Ik ben tótaal geen voorstander van dekens voor shetten, behalve dus dekentjes voor de geschoren beestjes en zweetdekentjes álleen dan als het echt nodig is. Je ziet zoveel van die kinders die hun shet maar een leuk dekentje opgooien als ze in de weide gaan, terwijl het helemaal niet nodig is als ze lekker buiten lopen, zo maak je ze alleen maar 'zacht'.

Ik gebruik dus alleen zweetdekentje als ze érg zweet, en ja, soms ook als ik op wedstrijd moet of koetsentocht heb oid, dan wordt ze de dag van te voren in de was gezet, en gaat ze even een nachtje met dekentje op op stal, kan ze lekker niet vies worden Vork Clown

bonma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:30

mooie zweetdekentje en rood staat je shetlander erg mooi.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:22

welke maat is dit ?
heb je deze van agradi ?

ik zoek ook zo'n set maar ze hebben mijn maat niet meer..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 13:18

horsewisper schreef:
welke maat is dit ?
heb je deze van agradi ?

ik zoek ook zo'n set maar ze hebben mijn maat niet meer..

Ik heb werkelijk waar géén idee. Heb hem niet zelf gekocht, het was een beetje een verlaat verjaardagscadeau voor mij Tong uitsteken Maar ik zal eens vragen waar ze hem heeft gekocht en welke maat het ong. is. Ze had het over een goedkope ruitersportzaak in (de buurt van) Heino. Zelf ging ik altijd naar Horsepower in Heino, maar volgens haar zat er nog ééntje, en veel goedkoper, ook in de buurt van Horsepower.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:20

Staat leuk en mooi hoor,
lekker knal kleurtje Ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 13:26

wereldhummel schreef:
Staat leuk en mooi hoor,
lekker knal kleurtje Ja

Lachen Dankje. jaja, zo zie je haar niet meer zomaar over het hoofdje heen Tong uitsteken

@ horsewisperer: Ze heeft dit dekentje bij 'Roeke' oid vandaan, nooit van gehoord, maar is dus in Heino. Voor de maat zal ik even aanstaand weekend in de deken zelf kijken, daar staat de maat in. Ben nu nl. in Groningen dus kan de maat niet bekijken. ik stuur je tegen die tijd wel een pb'tje Lachen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:29

oke bedankt !

Larissa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:02

hee leuk.. ik heb voor mijn shetje ook een rood zweetdeken en een bijpassend halster met touw.. ook heb ik nog een rood shabrakje en rode peesbeschermertjes.. (ook nog wel alles in andere kleuren hoor:P) maar dat is echt een compleet rood setje..

staat ook erg leuk op je pony:)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 01:29

gaaf hoor! spiek maar eens in mijn profiel, Flicka heeft hem ook! ik heb de naam erop laten borduren, en ze heeft er de show mee gestolen op de keuring vorig jaar, haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 01:36

merrieveulen schreef:
gaaf hoor! spiek maar eens in mijn profiel, Flicka heeft hem ook! ik heb de naam erop laten borduren, en ze heeft er de show mee gestolen op de keuring vorig jaar, haha!

Lekker opvallend he, staat zo professioneel en chique. Ze gaat dan ook met zweetdeken op álleen even op stal, zonder de hengstjes (bob de bouwers/slopers met dekens, tuig e.d.) zodat ie niet vies kan worden én niet gesloopt kan worden Lachen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 09:47

Staat der leuk! Lachen

Setje heb ik ook, voor een shet van 1.07.
Blijft leuk, mooie kwaliteit ook.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 14:46

Larissa2 schreef:
hee leuk.. ik heb voor mijn shetje ook een rood zweetdeken en een bijpassend halster met touw.. ook heb ik nog een rood shabrakje en rode peesbeschermertjes.. (ook nog wel alles in andere kleuren hoor:P) maar dat is echt een compleet rood setje..

staat ook erg leuk op je pony:)

Dankjewel, ja, rood is inderdaad wel leuk voor shetjes Knipoog

p.s Ik geniet nog steeds (of nouja, mijn bijrijdstertje dan Clown ) van het prachtige hoofdstel dat ik toen van jou heb gekocht, hij staat echt super mooi, en dat sperriempje was écht nodig, aangezien ze nog best wel eens kan klieren Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:51

Aah, wat lief! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 18:57

OemmiejO schreef:
Aah, wat lief! Haha!

schattig he Lachen ben er erg trots op Lachen

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:24

Staat echt heel lief!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:38

Ha ha stoer!! Tja voor na het rijden is een zweetdekentje toch echt handig Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 01:08

Haha wat staat dat leuk zeg Haha! Mooi dat je gevonden hebt wat je zocht Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 02:57

Dankjewel voor de leuke reacties Lachen @ Annepanne: ja klopt, alhoewel ik úren met haar voor de kar moet rijden om haar een béétje bezweet te krijgen, maarja soms gaan we wat meer dressuurmatig aan het werk (of ook ohz) en da's voor haar wat zwaarder, vergt ook meer energie Knipoog dus is inderdaad wel handig Lachen Ook gebruik ik vaak zweetdekentje omdat ik bijv. volgende dag op 'wedstrijd' moet, of omdat ik dan koetsentocht oid ga rijden, dan moet ze mooi schoon blijven, en dan is een dekentje eventjes een nachtje op stal ook héél handig Lachen

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 22:12

Aah die is leuk zeg, toen ik op jacht was naar een passend zweetdeken ben ik die ook tegengekomen écht heel leuk Haha!
Mijne heb ik zelf gemaakt (met hulp van oma) en is ook leuk geworden Haha!