Wally Snik Snik

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:28

rommulus schreef:
het laatste wat ik zou willen doen is Eetje_WallY pesten.
wat ik wel zou willen doen is haar op dr hart willen drukken wat voor een verantwoordelijkheid is om een ponny te nemen.
ik gun die ponny haar van harte maar krijg zwaat de indruk dat zij nog haar ouders niet helemaal snappen wat het inhoud.

vandaar de reactie ga rij lessen nemen of zoek een (andere) verzorg ponny.
zo kan ze toch bij paardjes zijn het plezier ervan beleven maar heeft ze de verantwoordelijkheden niet.



pony is met 1 n Clown Bloos

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:36

Een tijdje geleden moest mijn lievelings (manege pony) ook verkocht worden. Maar toen had ik helemaal geen tijd voor een paardje, en geen plaats en ik was nog een beetje jong. Nouja, dat vond mn moeder, ikzelf natuurlijk niet! Ik vond het natuurlijk vreselijk dat hij wegging, maar hij zou sowieso verkocht worden aan goede mensen. Dat was een hele opluchting!
Nu, een tijdje later, wilde ik heel graag een pony. Ik heb ik alles op een rijtje gezet, en naar een goede stalling gezocht. Die heb ik gevonden en alles was klaar voor een paardje, toen ben ik opzoek gegaan en heb een leuk Fjordje gevonden.
Volgens mij kun je het beter in deze volgorde doen, dan hals-over-kop een Shetje te kopen omdat hij verkocht moet worden. Ik weet het, het is reuze jammer dat hij weg moet, maar er komt weer een ander paardje voor je!!

CheveyoJarig

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:42

rudi schreef:
rommulus schreef:
het laatste wat ik zou willen doen is Eetje_WallY pesten.
wat ik wel zou willen doen is haar op dr hart willen drukken wat voor een verantwoordelijkheid is om een ponny te nemen.
ik gun die ponny haar van harte maar krijg zwaat de indruk dat zij nog haar ouders niet helemaal snappen wat het inhoud.

vandaar de reactie ga rij lessen nemen of zoek een (andere) verzorg ponny.
zo kan ze toch bij paardjes zijn het plezier ervan beleven maar heeft ze de verantwoordelijkheden niet.



pony is met 1 n Clown Bloos


En shet is met 1 t..en augustus met een U ipv augustes....iedereen maakt wel eens fouten...
Ik vraag me af of dit werkelijk serieus is van de TS...een knuffel bij je pony..?

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:46

rudi schreef:
pony is met 1 n Clown Bloos


Penny met 2 Clown Haha!

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:52

superwoman schreef:
rudi schreef:
pony is met 1 n Clown Bloos


Penny met 2 Clown Haha!



hoop dat je daar de ts mee bedoelt Clown ?

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:14

mensen dat ik een blond toetsenbord heb heeft hier geen donder mee te maken.

mijn excuus voor mijn spelling ik ben niet de goeiste in nederlands

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:16

Eetje_WallY schreef:
Dat weet me moeder allemaal al!!


Wie moet ervoor zorgen dan? jij of je moeder? -_-'

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:19

maakt niet uit Knipoog Bedoelde het ook niet gemeen.. Maar vind dat iedereen nogal veel commentaar heeft op de ts!!
Wat kan er allemaal mis gaan met een shetlander? Als deze toch een goede omheining heeft, genoeg ruimte en een maatje is er niks aan de hand! De ts weet nu onderhand wel dat dat nodig is, omdat het nu ongeveer 100 keer gezegd is. Ook weet ze nu vast wel dat een knuffel niet genoeg is.
Verder hebben shetlanders niet zoveel nodig hoor, aandacht, eten, ruimte, maatje en ze zijn al dolgelukkig. Verder moet je hem natuurlijk goed onderhouden (denk aan de hoefsmid, tandarts, wormenkuur) enzovoorts. Maar ik denk dat dat wel duidelijk is voor de TS

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:20

rommulus schreef:
mensen dat ik een blond toetsenbord heb heeft hier geen donder mee te maken.

mijn excuus voor mijn spelling ik ben niet de goeiste in nederlands

idd, je heb gelijk.
flauw Knipoog

Als je bij woorden twijfelt, kun je ze misschien opzoeken?
http://www.nederlandsewoorden.nl/

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:27

Ik en mijn ouders weten wat er allemaal gebeuren moet en geregeld moet worden.
mijn ouders zijn nog niet zeker wat ze doen. maar, als ik Wally niet krijg krijg ik in iedergaval een verzorgpony waar ik in het weekend lekker op mag rijden poetsen enz... als ik jullie reacties bekijk denk ik ook dat ik beter voor die verzorg pony zal gaan. mijn ouders zeiden dat ik hem misschien voor mijn verjaardag zou krijgen maar dat ik dat niet teveel moet gaan hopen. maar het zou natuurlijk wel tof zijn als mijn ouders dat allemaal geregeld hebben en dat ineens mijn droom wens uitkomt maar ik moet dus niet teveel hopen.. ik denk dat ik maar moet wachten tot mijn verjaardag die pas over 6 weken is:(

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:29

en ga asjeblieft hier geen nederlands spelen!!!

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:30

Eetje_WallY schreef:
Ik en mijn ouders weten wat er allemaal gebeuren moet en geregeld moet worden.
mijn ouders zijn nog niet zeker wat ze doen. maar, als ik Wally niet krijg krijg ik in iedergaval een verzorgpony waar ik in het weekend lekker op mag rijden poetsen enz... als ik jullie reacties bekijk denk ik ook dat ik beter voor die verzorg pony zal gaan. mijn ouders zeiden dat ik hem misschien voor mijn verjaardag zou krijgen maar dat ik dat niet teveel moet gaan hopen. maar het zou natuurlijk wel tof zijn als mijn ouders dat allemaal geregeld hebben en dat ineens mijn droom wens uitkomt maar ik moet dus niet teveel hopen.. ik denk dat ik maar moet wachten tot mijn verjaardag die pas over 6 weken is:(


Hou het idd maar bij die verzorgpony, een eigen pony kan altijd nog als je er klaar voor bent + als je er een goed stekkie voor hebt gevonden met andere paarden.

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:37

het is ook een beetje mijn ouders vinden het goed om 1 shet neer te zetten maar 2? dan ligt er weer te veel mest enzo (zeggen ze)

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:50

Zou je niet willen wachten, totdat er een groter paard op je pad komt? Waar je ook op kunt rijden? Met een Shet kun je natuurlijk ook lekker knuffelen en wandelen. Maar volgens mij ga je eerder naar je paardje toe als je ermee kunt rijden. ( ivm aandacht )

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:04

nee, ik heb liever een shet omdat een groter paard meer ruimte nodig heeft en je er wat meer tijd aan moet besteden...

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:07

Aan een shet moet je evenveel tijd besteden als aan een groot paaard hoor. Dat het een kleiner beestje is, wil niet zeggen dat het minder aandacht noig heeft. Verder kan je niet zeggen: Ik krijg van mijn ouders een verzorgpony, maar die moet je zoeken. Ik zou je dus aanraden om alvast een soort advertentie ofzo te maken, zodat er mensen al kunnen reageren ofzo..
Groetjes, mij

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 20:20

op Wally kan ik niet rijden omdat hij maar 75 centimeter is en er staat een advertentie op marktplaats van hem. hij komt van de manege wel gek... een manege pony op marktplaats

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:15

Eetje_WallY schreef:
het is ook een beetje mijn ouders vinden het goed om 1 shet neer te zetten maar 2? dan ligt er weer te veel mest enzo (zeggen ze)


Het is en kudde dier hé!
Je wilt toch niet dat hij ongelukkig wordt?

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 12:17

nee, tuurlijk wil ik dat Wally gelukkig gaat worden ik vraag zaterdag eve van alles op de manege en dan kijk ik wat hun vinden of ik hem wel- of niet moet nemen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:33

Pluttersput schreef:
Aan een shet moet je evenveel tijd besteden als aan een groot paaard hoor. Dat het een kleiner beestje is, wil niet zeggen dat het minder aandacht nodig heeft.


Idd, een shet moet je behandelen als een volwaardig paard of een volwaardige pony.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:53

@ Eetje_WallY nu begin je beter na te denken (is heel positief bedoeld) en de poep in het land moet je gewoon uiterlijk om de dag (licht er ook aan de ruimte) er uit scheppen.
en als je ze hebt kun je altijd nog gaan mennen (wel les nemen he) en dat is ook heel erg leuk met ze
en ja ze wand ik ga er van uit dat ze er uit eindelijk 2 heeft Haha!

@ superwoman als ik dat steeds moet gaan doen kan ik net zo goed gaan stoppen gezien mijn gramatica ook bagger is

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:54

Citaat:
@ superwoman als ik dat steeds moet gaan doen kan ik net zo goed gaan stoppen gezien mijn gramatica ook bagger is


Het was maar een ideetje...

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:55

weet ik Haha!

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 13:03

rommulus schreef:
(wel les nemen he)


ik rij al 6.5 jaar Knipoog

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:12

men les is wat anders dan rij les
en eingelijk het enige wat je met schetlanders kan doen is mennen of vrijheids dressuur