[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:38

Ik ga liever gewoon voor mijn puntjes rijden, zodat we hopelijk in juli onze eerste L poefje kunnen starten. :P De inschrijving is trouwens ook al gesloten zag ik!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:42

Ik heb gelukkig 17juni in Garderen nog kunnen opgeven. Moet de hele zomer veel werken in de weekenden. Maar deze heb ik vrij :D.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:43

Ik ga trouwens met voer helemaal om bij Alf. Ik voer al jaren Vitalbix en roep altijd heel hard dat hij het daar geweldig op doet. Maar toch blijft hij vage klachten houden waar we het hele medische traject voor in zijn gegaan. Nu ga ik eens kijken wat hij gaat doen op iets zonder luzerne. Dat is nog lastig vinden kan ik je zeggen. Maar gelukkig komt er steeds meer keuze voor de beestjes.

Hij krijgt nu 2 x daags een paar handjes Marstall Wiesen Fasern maar dat vindt hij niet lekker dus ik heb de Agrobs Pre Alpin Aspero gekocht, die schijnen ze allemaal lekker te vinden.

Dan als vitaminebrok ga ik over op de Victorious Secret200, die is ook zonder luzerne. Iemand hier ervaring mee?

En om dat te mixen met iets muesli achtigs was nog het meest moeilijk. Nu krijgt hij paar handjes subli dieetmix erbij als hij veel gedaan heeft en dat vind hij ook erg lekker maar zit ook luzerne in.
Daarvoor heb ik Agrobs Alpengrun musli gekocht. Ben heel benieuwd allemaal.

En wie weet toch ook wat verbetering nog voor Alf! Daar is het om begonnen. En dat meneer het wil eten :+
Duur voer ook allemaal maar alles voor de beestjes he :-)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:51

Leuk Patty! Ik start 11 juni dan in wormerveer - 17 juni zijn de menlessen van de paard & leven dag in Ermelo - 23 juni in middenbeemster... en dan 18 juni ook nog een fotomeeting, drukke planning :P

Susanne

Berichten: 11615
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:08

Ik vind het niet erg om een keertje niet voor de punten te rijden, we hebben geen haast :)

Ben benieuwd Ingrid!

Wij starten 11 juni de SMR wedstrijd, en verder in juni nog een keertje Middenbeemster (officieel). Juli ook maar één officiële.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:15

Juli ben ik nog van plan een keertje naar Lexmond te gaan... uurtje rijden voor ons. woensdag 5 juli uit mijn hoofd :P

claudiadvx

Berichten: 2799
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:59

Ik heb helaas al een poosje niet gereageerd hier. Er zijn nogal wat dingen gebeurt de laatste tijd.
Relatie uit helaas. Waarschijnlijk raak ik mijn lieve misty kwijt..
Het zit me allemaal niet mee momenteel het reageren hier staat dus op een heel laag pitje

Susanne

Berichten: 11615
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:20

:(:) :(:)

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:28

:(:) Sterkte!

Jorex

Berichten: 10003
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:42

Ah Claudia sterkte! :(:)

Ik ben zelf ook erg inactief nu, sorry daarvoor. Er gebeurt vrij weinig met mijn pony's op het moment, aangezien ik druk ben met studeren.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:53

Sterkte Claudia! :(:)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:53

Francis: geen probleem hoor :) Ik was zelf ook een beetje gaar door de warmte. Jij nog wat puntjes mee naar huis mogen nemen? Heb je maar kort zien rijden, maar zag er netjes uit, leuke pony.

Patricia: leuke neusbontjes.

Ingrid: het gaat heel goed met Sjors zijn rug! Kan alleen goed aan hem merken dat door de blokkade en het laseren daarna, alles nog een beetje sterker moet worden en daarom bouwen we rustig op. Maar dat is ook niet zo gek na bijna een maand rust, hij was ook best wat aangekomen in die korte periode, van 5/6 dagen werken naar praktisch 0 + toen was het gras op zijn best. Hopelijk gaat Alf het nog beter doen op zijn nieuwe voer!

Welkom Morgane :) Ik heb het rijden nooit gemist, heb ook bewust gekozen voor een menpony ipv een rijpaard. Ik mis wel mijn been en zit tijdens het dressuurmatig mennen met mijn pony's, maar dat is een ander verhaal :D Met in het bos of op het strand mennen ervaar ik geen obstakels. In het bos moet ik hoogstens even stil staan voor passerende ruiters en verder rijden we overal, paden zijn zelden te smal (af en toe wel te zwaar, maar dat zijn vaak de ruiterpaden). In veel gebieden zijn speciale menpaden aangelegd en ik ben vaak degene die de hekken opent. Ik stap af en houd mijn leidsels (+ pinkriem) en pony bij de hand, hij is heel erg braaf en blijft goed stil staan. Er zit natuurlijk altijd een risico aan, dus het handigste is een ruiter of groom (indien je met een vierwieler ment) die mee gaat en kan afstappen + het hek kan openen. Over wildroosters ga ik uiteraard niet.

Lori: nog gefeliciteerd met Finn! Dat is 'm op de foto, toch? Knapperd!

Mijn stal heeft geen openingstijden, ik mag er s'nachts komen als ik wil. Uiteraard doe ik dat niet ;) Ik ben er wel geregeld vroeg ivm wedstrijd en vaak laat omdat ik anders niet uit kom door mijn opleiding + werk. Voor mij zijn ruime openingstijden een must, ik heb anders gewoon geen tijd om wat met mijn pony's te doen.

Lillian: fijn dat je sulky nu goed hangt!

Linsey: fijn dat Toliene zich weer wat beter voelt!

Patty: ik heb een hekel aan mensen die afspraken (op het laatste moment) afzeggen.. maar fijn dat je trailer nu verkocht is!

Jenny: Donja ziet er al een stuk beter uit, fijn dat het meeviel met de osteopaat. Ik voer Boef en Sjors subli ponybrokjes+, daar zit alleen wel wat zetmeel en suiker in. Sjors krijgt sinds het opbouwen ook weer sportmuesli, maar daar zit een hoger zetmeel gehalte in.

Miranda: knappe Jimmy! Vlecht je zijn manen als je wat met 'm doet? Boef heeft ook hele lange manen en eerst vond ik het mooi, maar nu word ik er gek van :') Ik blijf wassen en vlechten, zou het het liefst kort (sportcoupe) knippen, maar dat vind zijn eigenaresse niet zo'n goed plan haha.

Welkom Kaaaren, wat een knappe pony :)

:(:) Claudia

Wat gaan jullie hard! Ik lees mee, maar heb telkens geen tijd om te reageren. Ik vond het de afgelopen dagen echt heerlijk weer, helaas weinig van mee gekregen omdat ik veel gewerkt heb. Vond het voor de pony's ook erg warm, met 30+ hebben wij een tropenrooster op stal en staan ze dus s'middags binnen.. maar daar is het niet bepaald koeler. Spoel/was ze elke dag wat later op de avond even af en dan mogen ze nog even lekker rollen en gek doen in de binnenbak, daar is het s'avonds ook lekker koel. Aankomend weekend heerlijk een weekendje weg met Sjors en mijn vriend, zo'n zin in <3

Ik neem alleen Sjors mee naar de wedstrijddag, daarnaast heb ik ons ook voor 17 juni ingeschreven (Garderen) en ik heb nog een aantal keren Garderen op de planning staan + het DK, veel meer tijd heb ik niet om wedstrijden te rijden. Met een beetje geluk rijd ik er twee per maand, meestal één, soms een paar maanden niet. Wou dit jaar wat regelmatiger/fanatieker gaan rijden, maar dat ging in april al mis door Sjors zijn rug en naast mijn voltijd opleiding ga ik in opleiding bij de AH voor leidinggevende, dus dan blijft er nog minder tijd over helaas. Oh en ik heb ook nog een lieve vriend, vrienden/vriendinnen, familie, tuigonderleggers/menuitrijdekens, ik groom en train twee pony's, heeft iemand wat tijd over wat ik zou mogen gebruiken? :+

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:32

Heel veel sterkte claudia

Mandyy

Berichten: 30534
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:02

Claudia, sterkte! :(:)

Chronisch tijdgebrek is hier ook herkenbaar Ayla. :=

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:04

Welkom nieuweling

Claudia heel veel sterkte

Had twee winstpuntjes zaterdag ayla :o
Was tweede x op gras. Hij gedroeg zich prima
Was best warm die dag pfff

17 juni hier ook Garderen staan

Voor de gene die ik vergeten ben sorry . Jullie gaan zo hard

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:09

Ik stel voor dagen van 36 uur en weken van 9 dagen

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:18

Dank voor de leuke reacties :)

Gelukkig zijn de temperaturen weer wat gezakt, nu in de zomer wel lekkere lange dagen.
Over een maandje hebben we de langste dag alweer gehad!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:48

Ayla! Ik word al moe van je bericht wat je allemaal doet haha. Van mij zouden de dagen ook langer mogen maar dan moet ik wel met minder slaap toe kunnen anders wordt het nog niets haha.

Vanmiddag gefietst met Alf en stal genoot mee op haar paard. Alf vindt met ander paard weg zoveel leuker dan alleen en dan is hij ook gelijk 20 x zo voorwaarts. Hij heeft dapper het grote paard bijgehouden in draf maar ook in galop. Knap ventje :-)

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:37

Ayla ik snap precies wat je bedoeld! Ik heb twee baantjes, in de zorg en bij de Lidl. Ik ga 16 uur naar school en loop 21 uur stage. Daarnaast zit ik in het bestuur van mijn muziekvereniging en heb ik ook nog een vriendje en vrienden/vriendinnen waar ik genoeg tijd aan moet besteden. Ik ben dan nu ook zo blij dat ik wat tijd vrij heb, stage is namelijk afgevallen vanwege examens. Maar ik ben soms ook echt even op!... Vaak word er niet begrepen dat ik Donja dan ook nog heb.. en daar word ik soms wat gek van.

Hihi Ingrid, ik ben echt een beelddenker. Ik zie Alf nu heel hard rennen met een dikke smile op z'n gezicht :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:04

Haha kiekeboefje dat was volgens mij nog ook zo. Hij werd wel heeel enthousiast in galop hahaha

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:23

Herkenbaar Ayla! Hier gelukkig sinds 2 weken weer in de 5ploegen, dan heb ik nu wat meer rust.

Chip is aangemeld bij de KNHS, zal nog wel even duren wanneer hij echt gestart wordt.

Ook de ontwerpen binnen voor de stickers op de trailer. Echt heel gaaf geworden. Moet nog een kleine aanpassing gedaan worden. Dan laat ik ze zien.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:28

Ik vind het ook herkenbaar. Werk 35 uur bij de dierenarts, dan nog hele zondag op stal en vaak nog wat voeren door de weeks en dan op zaterdag vaak wedstrijd. Dag week, haha.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:53

Haha ook hier heel herkenbaar.... 40 uur per week stage - 10 uur reizen - 2 pony's, waarvan ik Toliene sowieso 3 keertjes per week voor de wagen wil hebben - 8 uur oppassen op mijn oppaskindje - wedstrijden - vriend en leuke vriendinnen.

Ben ook blij als het 30 juni is, dan is stage voorbij, en mag ik tot 4 september genieten van een heerlijke vakantie.... wel opppassen maar geen stage of school iig :)

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:58

Sterkte Claudia! :(:)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:41

Veel sterkte!!