Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 17:19

Ik ben zeker niet tegen een leven als weide maatje, als ie daarnaast iig maar wel de liefde en verzorging krijgt die hij verdient en waar ie gek op is.
Ik bedoel met gezelschapspony echt alleen het maatje van het rijpaard, waar verder niet naar omgekeken wordt.

Tegen men pony heb ik al helemaal niks! Heb zelf jaren met m willen gaan mennen, maar is er nooit van gekomen. Wel heeft ie voor de slee en iets in de lange lijnen gestaan, dus de basis kent ie wel.
Dus mocht ie n leven als men pony tegemoet gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen!
Laatst bijgewerkt door ImkeTarek op 23-01-17 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:23

ImkeTarek schreef:
Ik ben zeker niet tegen een leven als weide maatje, als ie daarnaast iig maar wel de liefde en verzorging krijgt die hij verdient en waar ie gek op is.
Ik bedoel met gezelschapspony echt alleen het maatje van het rijkaard, waar verder niet naar omgekeken wordt.

Tegen men pony heb ik al helemaal niks! Heb zelf jaren met m willen gaan mennen, maar is er nooit van gekomen. Wel heeft ie voor de slee en iets in de lange lijnen gestaan, dus de basis kent ie wel.
Dus mocht ie n leven als men pony tegemoet gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen!

Nou er zijn genoeg fanatieke menners met kleintjes, dus probeer het eens op onze groep :D
Het is dat ik nu in de medische molen zit met mijn pony en dat klauwen vol geld kost anders had ik er graag 1 bij gehad

IndyPascalle

Berichten: 510
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:50


S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:59

IndyPascalle schreef:
Deze adetentie zie ik net voorbij komen op facebook. Misschien Is het net hetgene jij zoekt.

[ [url=m/KyWN60.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tw8KVY.png]Afbeelding[/url] ]

https://m.facebook.com/groups/558618717 ... 3280617767



Had deze ook al gepbed naar TS haha

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:00

Echt zeker weten doe je nooit, helaas.

Tenslotte zit hij nu eigenlijk ook in een situatie waarvan de echte eigenaar hem niet eens ziet en of verzorgd......jij zit immers in het buitenland.

En toch komt hij niets te kort. Als die van jou niet gewoon is dat ie elke dag aan t werk gezet wordt dan zal die het heus ook niet missen en vind ie het heerlijk op t land met zijn maatjes. Belangrijkste is dat er wel naar hem omgekeken wordt en dat er verzorgd wordt.......en om het dier gegeven wordt.

En er is een hoop shetlanders.......die men dolgraag kwijt willen en het wordt al lastiger als ie krap 90 cm hoog is en niet geschikt voor kinderen om op te laten rijden.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:13

Jou dilemma is waarom ik niet meer fok. Ik vind het geweldig om een veulentje te fokken, deze te zien op groeien, te betuigen, inrijden en dan zien wat de verdere plannen zijn.

De laaste pony's die verkocht zijn stonden helemaal niet te koop, zijn super terecht gekomen. De een is inmiddels verkocht naar de eigenaar van de ander die nu 2span half - zusjes rijd :j . Dat is natuurlijk super gaaf!
Maar heb ook echte top pony verkocht, hoog opgeleid(ZZ dressuur, ZZ vaardigheid, maar ook alround bixie ervaring), alle mogelijke fokkerij predikaten, zelfs de enige levende ster merrie. Die heeft eerst 2 jaar in het land gestaan en heeft is nu recreatie pony. Voor haar had ik het toch wel erg leuk gevonden als ze weer de sport in gegaan was of als fok merrie verder gegaan was.
Ik heb ook pony's gefokt die zelf meer geschikt waren als gezelschapspony of al lekkere buiten rij recreatie pony.

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 19:31

Ragdollcat schreef:
Echt zeker weten doe je nooit, helaas.

Tenslotte zit hij nu eigenlijk ook in een situatie waarvan de echte eigenaar hem niet eens ziet en of verzorgd......jij zit immers in het buitenland.

En toch komt hij niets te kort. Als die van jou niet gewoon is dat ie elke dag aan t werk gezet wordt dan zal die het heus ook niet missen en vind ie het heerlijk op t land met zijn maatjes. Belangrijkste is dat er wel naar hem omgekeken wordt en dat er verzorgd wordt.......en om het dier gegeven wordt.

En er is een hoop shetlanders.......die men dolgraag kwijt willen en het wordt al lastiger als ie krap 90 cm hoog is en niet geschikt voor kinderen om op te laten rijden.


Hij is er intussen wel aan gewend idd, dat ie niet ontzettend veel aandacht krijgt en er niet echt met hem gewerkt wordt. Maar dat is nu juist de reden dat ik besloten heb om n beter plekje te zoeken.
Want, ondanks dat ie zich best vermaakt met z'n vriendjes 24/7 in de wei, ik weet dat ie zich nog beter vermaakt met dat leven, maar dan gecombineerd met regelmatig aandacht en liefde.

Ook ik voel me schuldig dat ik hem dat plekje niet meer kan geven.. Maar soms wordt je voor keuzes gezet die je niet ziet aankomen..

Ik weet dat het niet makkelijk is/word om een perfect plekje te vinden.. Maar hij verdient beter dan wat ie nu heeft.
Tot die tijd, heeft ie het zeker niet slecht!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:14

Wat een onwijs leuke shet heb jij zeg! het is dat er bij ons nu geen plek is en ik in de toekomst er heel graag een rijpony bij wilt, anders was hij zeker welkom geweest! Ik heb zelf een shetlander over kunnen nemen, was al vriendjes met hem, maar toen werd besloten dat hij en zijn grote trekpaard vriend terug moesten naar de eigenaar kon ik hem overnemen.
Er is vast wel iemand die hem een goed huisje kan bieden en hem zoveel aandacht en liefde krijgt die hij verdient! succes :)

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:29

tja de perfecte eigenaar bestaat niet. Zeker ponies verwisselen toch vaak veel van hand.
Als je verkoopt weet je dat je afstand doet en heb je niets meer in de hand. Mensen worden ziek, situaties veranderen (kijk naar jezelf), kinderen ontgroeien de ponies etc.

Dus de verkoop is een momentopname. Klikt het met de nieuwe eigenaren, dan top, maar anders tja weinig aan te veranderen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:32

bulck schreef:
tja de perfecte eigenaar bestaat niet. Zeker ponies verwisselen toch vaak veel van hand.
Als je verkoopt weet je dat je afstand doet en heb je niets meer in de hand.



Dit klopt zeker ja, ik ben al de vierde eigenaar van Floor... bij zijn vorige eigenaar is hij zwaar vermagerd en onder de luis in hun bezit gekomen. hij is pas 8 jaar oud.

Wat mij betreft gaat hij ook nooit meer weg, daar is hij mij veel te dierbaar voor.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:55

Goed proberen te selecteren en doorvragen. Als ik kijk bij mij op stal, ik heb 2 shetlanders waarvan een bereden wordt (is 1.12) en een jonkie die voor de kar beleerd gaat worden.
Van de overige 7 shetlanders die er staan is er maar een waar helaas niks mee gedaan wordt behalve het noodzakelijke. En alle eigenaren zijn volwassenen.
Maar als ik het vergelijk met de paarden die op stal staan, van de 18 die er staan zijn er 3 met pensioen en komen aan aandacht niks te kort en 5 die gewoon bereden kunnen worden maar amper wat mee gedaan wordt.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:07

Maar is dat een must? Mijn pony doet geen drol noemenswaardig en mijn paard staat ook weleens een paar dagen stil als ik geen zin heb... vermaakt zich prima bij de rest en de voerbak hoor.
Zwaaien aaien en een appel erin :))

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 00:14

Lillian__ schreef:
Wat een onwijs leuke shet heb jij zeg! het is dat er bij ons nu geen plek is en ik in de toekomst er heel graag een rijpony bij wilt, anders was hij zeker welkom geweest! Ik heb zelf een shetlander over kunnen nemen, was al vriendjes met hem, maar toen werd besloten dat hij en zijn grote trekpaard vriend terug moesten naar de eigenaar kon ik hem overnemen.
Er is vast wel iemand die hem een goed huisje kan bieden en hem zoveel aandacht en liefde krijgt die hij verdient! succes :)

Bedankt voor je compliment :o ! Hij is ook leuk! Ik doe hem zeker niet voor m'n plezier weg, maar soms moet je gewoon lastige keuzes maken.. Dit is helaas nu het beste voor hem denk ik.

Hij hoeft van mij ook zeker niet naar n plek waar ie echt aan t werk gaat. Voldoende liefde, aandacht en goede verzorging van iemand die echt voor hem kiest is voor mij het belangrijkste.

Er komt morgenavond iemand bij hem kijken. Klinkt voor mij als het perfecte plekje, dus we zullen zien of t wat word :) !

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:51

LukieBradley schreef:
Maar is dat een must? Mijn pony doet geen drol noemenswaardig en mijn paard staat ook weleens een paar dagen stil als ik geen zin heb... vermaakt zich prima bij de rest en de voerbak hoor.
Zwaaien aaien en een appel erin :))


Het is geen must als je paard buiten staat met anderen en zo kan bewegen. Het is wel een must als ze zoals bij mij op stal echt op stal staan en er alleen maar uitkomen zodat de stal gemest kan worden. Sommige mogen dan een kwartier tot half uurtje in de paddock, andere worden vastgezet en na een kwartier weer vast te hebben gestaan gaan ze weer naar binnen.

Voor de goede orde, ookal sta ik op die stal, ik huur een apart stuk waar ze wel 24/7 buiten staan. En zo zijn er nog een paar.

@ts, hopen dat het klikt.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:04

Succes TS, ik hoop dat je geschikte eigenaren gevonden hebt!

Bij mij gaan mijn pony's nooit weg, maar mocht ik ze niet meer kunnen houden, dan gaat er bij Alex een spuitje in en Jorie gaat dan gecastreerd worden en dan waarschijnlijk terug naar de fokkers. Alex heeft namelijk zomereczeem en ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen als zijn nieuwe eigenaren daar niet met zorg mee om zullen gaan, daarom zal hij nooit verkocht worden. En daarnaast laat ik ze maar beperkt op gras, want daar krijgt Alex helaas ook erge jeuk van. Ook is Alex geen pony die je langer dan een week stil moet zetten qua arbeid, want dan wordt hij gewoon levensgevaarlijk zo boos op iedereen. De mensen die ze in de zomervakantie doen, hebben dan last van een staatsgevaarlijke pony terwijl hij normaal heel lief is. Jorie is een schatje, maar nogal klein (77 cm) en nog hengst. Dus ik laat hem dan sowieso voor de verkoop ruinen en als ie nergens terecht kan dan kan hij hopelijk in de merriekudde waar hij ook weg komt.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:25

Ik moet er eigenlijk ook één wegdoen, maar ik zit met hetzelfde probleem als jij. Ik ben echt bang dat ze ergens terechtkomen waar niet goed voor ze gezorgd wordt.

Is het nog wat geworden met die kijker?

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Hoe vind je DE perfecte nieuwe eigenaar voor n shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 15:51

Ze is super positief, komt as zaterdag nog een keer kijken. Ze denkt er heel serieus over na en dat vind ik alleen maar heel erg prettig. Hij staat verder niet in de weg, ik denk alleen dat een nieuwe eigenaar voor hem (zeker op lange termijn) beter is voor hemzelf.

Ik voel me zelf zeker positief over deze vrouw, dus ik ga duimen dat ze na zaterdag nog steeds positief is en hem idd wilt overkopen :)