NMPRS hengstenkeuring 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:46

Oh neeeee, ik moet nog nieuwe messen enzo bestellen 8)7 en dan in mijn eentje gaan scheren |(

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:50

Knolselder schreef:
Oh neeeee, ik moet nog nieuwe messen enzo bestellen 8)7 en dan in mijn eentje gaan scheren |(


Ik moet nog 2 hengsten in mijn eentje scheren :P Dus niet zeuren jij ja :P

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:11

Haha ik moet ook nog scheren maar kom er niet aan toe tot volgend weekend.
Wel foto's plaatsen dan Linda!
Ziet er al goed uit Sharon!

BYS
Berichten: 1084
Geregistreerd: 04-10-09
Woonplaats: Hasselt, Limburg BE

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:16

Hier moet ook nog alles geschoren worden, en mijn machine is nog binnen voor een reparatie. Van de kleine machine pas alle mesjes laten slijpen en allemaal bot terug gekregen dus ook opnieuw binnen gedaan :(

Wij kunnen dus NIET verder, hopelijk kan ik dinsdag alles ophalen.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:25

Maar even snel messen besteld :P

Arsiana, welke nummers hadden jouw hengstjes?

BYS
Berichten: 1084
Geregistreerd: 04-10-09
Woonplaats: Hasselt, Limburg BE

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:29

Chinook is nr 5 en Velvet 13. Ik ben dus al vrij rap van mijn zenuwen verlost, en kan daarna heerlijk genieten van alle andere paardjes :)

Alleen is Velvet niet voldoende bijgekomen naar mijn idee, maar gelukkig toch al een heel eind de goede richting uit.
Ik neem hem toch wel sowieso mee, we zien wel hoe het allemaal gaat.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:22

Catalogus eens uitprintenen aanduiden :)

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:34

ben heel benieuwd naar alle nieuwe hengstjes , ook die van jou dorien :j

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:28

Nou jack krijgt het weer voor elkaar om 1,5 week voor de keuring zijn oog te stoten #) geen idee wat hij vanacht allemaal uitgespookt heeft maar hoop dat de zwelling snel weg is.

Van het weekend maar even spullen bij elkaar zoeken, ik ben altijd weer iemand die wat vergeet als ik dat op het laatste moment doe _O-

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:43

Ja dat is je ergste nachtmerrie. vlak voor de keuring wonden krijgen. Net alsof ze het erom doen...

Ik pak alles in op het moment dat ik kid ook ga wassen. Dan heb ik alles bij elkaar. Dan is het enkel smorgens paard inladen en rijden maar.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:24

Ahh dat is zo erg!! Hopelijk is het snel verdwenen. Habbie besloot ineens te gaan wisselen, had hij toch helemaal geen voortanden meer! :') gelukkig is het nu weer een beetje opgeknapt.

Ik vrees dat ik smorgens nog wel voeten zou moeten wassen met zo'n witte :')

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:03

Gelukkig lijkt het een oppervlakkige schaafwond dus hoop in de lopende week dat het toch wel weg is, hopelijk doet hij verder niks raars in de laatste week.

Ik ben bang dat ik zijn witte voetjes sochtends ook nog even moet schrobben :=

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:49

Die van mij werd twee jaar geleden op woensdag voor de keuring aangevallen door een andere hengst. Dier was uitgebroken en had de aanval ingezet. Hij zat helemaal onder de schrammen, had een dik oog (echt geluk gehad dat het maar meeviel!) en was hartstikke kreupel. Zaterdagochtend was hij nog een beetje stijf, maar hij heeft pijnstilling gehad en wist toch een eerste premie te halen :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Die van mij is ook echt een pispaal, op de keuring zelf kreeg hij ook nog twee keer bijna klappen. En zelf doet ie niks :+

Hopelijk valt het mee met zijn oog!

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:40

He bah wat naar, ik heb het ook eens gehad vlak voor de keuring. 2 weken is gelukkig nog een tijdje, dan zal het hopelijk opknappen.

Iedereen succes met de laatste loodjes, ik ben erg benieuwd naar jullie knappen mannen.
Lekker dag vrij gepland om te kunnen komen kijken!

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:31

Aaaah heerlijk genieten.
Ben ik ook weer van plan hihihi.

En ik ben blij dat ik een hengst heb met zwarte benen dit keer. Valt de vuiligheid nog een beetje mee qua zichtbaarheid hihihi. Maar volgend jaar zal het wel anders zijn. dan heb ik ook zo'n viespeukje die altijd extra vlekken wil hihihi

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:58

Jeetje renee dat ziet er ook niet lekker uit. Gelukkig dat dat goed is gekomen! Altijd naar of het nou vlak voor een keuring is of niet

BYS
Berichten: 1084
Geregistreerd: 04-10-09
Woonplaats: Hasselt, Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:59

Is het nog steeds zo dat je de benen van je paardjes niet zelf mag verplaatsen bij het NMPRS?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:00

dat staat nergens in het reglement ;) het viel mij op de jeugdkeuring op dat sommige het wel doen en het werd niet afgestraft.

edit; ik zie het al voor me dat ik zelf tijdens de keuring aan een voet van Habbie ga zitten, dan ligt hij gelijk in mijn nek denk ik _O-

BYS
Berichten: 1084
Geregistreerd: 04-10-09
Woonplaats: Hasselt, Limburg BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:04

linda2008 schreef:
dat staat nergens in het reglement ;) het viel mij op de jeugdkeuring op dat sommige het wel doen en het werd niet afgestraft.

edit; ik zie het al voor me dat ik zelf tijdens de keuring aan een voet van Habbie ga zitten, dan ligt hij gelijk in mijn nek denk ik _O-


Ja ik heb eerder al gehoord dat het niet erg gewardeerd wordt door de jury, maar misschien is het door de jaren veranderd en wordt het toch door de vingers gezien?
Ik hoop het in ieder geval, Chinook en Velvet zijn het wel al gewend. Ookal kan dat natuurlijk nog ineens helemaal veranderen op de HK zelf met al die hormonen :+

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:32

Nou dat weet ik verder oprecht niet. Maar ik heb altijd gedacht dat het niet mocht, toen zag ik "een grote stal" (ik ga geen namen noemen) het op de twenterkeuring wel doen, toen ik vroeg hoe dat zat bleek er niets over in reglement te staan dus officieel mag het gewoon. Het is overigens niet erg gebruikelijk, maar dus wel toegestaan. (tenzij het reglement is gewijzigd, ik heb het niet gelezen ;) )

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 15:09

Ik zet ook gerust een voetje goed hoor voor de jury. Heb er nooit een opmerking over gehad

Colorstable

Berichten: 100
Geregistreerd: 25-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:14

ilse_89 schreef:
Ik zet ook gerust een voetje goed hoor voor de jury. Heb er nooit een opmerking over gehad


Me too! Waarom niet doen? Als het paardje er daardoor beter voor staat... ;)

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:29

Volgens mij wordt het niet echt gewaardeerd. benen correct neerzetten zie je toch ook niet gebeuren bij bv het nsps of kwpn keuring?
Het liefst hebben ze zelfs alle vier de benen zichtbaar. Dus precies vierkant is niet nodig.

Met het verzetten van de benen kun je best een boel verdoezelen. In mijn optiek.

Met de training thuis wil ik nog wel eens een voorbeen goed neerzetten. een achter been een stukje bijplaatsen kan eventueel ook, maar ik probeer ze te trainen dat ze zelf vierkant gaan staan.

Je moet er niet te zwaar aan tillen als ze niet geheel vierkant staan. Er zijn al genoeg hengsten ggk met een 1e premie zonder dat ze maar 1 tel goed stil gestaan hebben.....

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:58

Tijdens de clinic schaduw keuren werd er door een jurylid gezegd dat ze het niet zo op prijs stelde en dat ze ook heus wel zagen wat je probeert te corrigeren.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook wel, het staat wellicht mooier maar ze zien het toch ook wel als hij rond stapt..

Colorstable

Berichten: 100
Geregistreerd: 25-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:48

stal_HD schreef:
Volgens mij wordt het niet echt gewaardeerd. benen correct neerzetten zie je toch ook niet gebeuren bij bv het nsps of kwpn keuring?
Het liefst hebben ze zelfs alle vier de benen zichtbaar. Dus precies vierkant is niet nodig.

Met het verzetten van de benen kun je best een boel verdoezelen. In mijn optiek.

Met de training thuis wil ik nog wel eens een voorbeen goed neerzetten. een achter been een stukje bijplaatsen kan eventueel ook, maar ik probeer ze te trainen dat ze zelf vierkant gaan staan.

Je moet er niet te zwaar aan tillen als ze niet geheel vierkant staan. Er zijn al genoeg hengsten ggk met een 1e premie zonder dat ze maar 1 tel goed stil gestaan hebben.....


Jury mag ook best een rondje om het paardje heen lopen dus dan valt er weinig te verdoezelen! ;)