problemen met verkoop hengstje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
violafan
Berichten: 153
Geregistreerd: 11-01-15

problemen met verkoop hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 14:43

Wie o wie heeft er nog tips? Ik zoek een goed huisje voor een schat van een minihengstje. Nu merk ik dat er bijna geen belangstelling voor is. Wat moet ik doen? Ik kan hem niet houden want ik heb echt niet de tijd meer om hem verder goed op te voeden. Dit omdat mijn alleenstaande vader dement aan het raken is en zeer veel tijd vraagt. Dus wie heeft er nog ideetjes om hem in de picture te zetten? Hij is lief, kindvriendelijk, gechipt, ontwormt. Halster en verzorgingsmak. Daar moet toch een huisje voor te vinden zijn?????
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:46

Heeft hij afstammingspapieren en zo ja, uit wat voor ouders komt hij (goede afstamming,maat,premies)?

Hengstenveulens zijn moeilijker om te verkopen omdat er niet veel vraag naar is,
of ze moeten bijzonder goed zijn qua afstamming,exterieur en gangen (kleurtje helpt ook al).

Wat is je vraagprijs als ik vragen mag?

EDIT: zie hiernet je advertentie, de ouders hebben papier als ik begrijp maar hij heeft geen volpapier afstamming in zijn paspoort? Hij is nog jong en dat verkoopt ook moeilijker, net zoals hij ook een shetlander is. Ook de foto's tonen hem niet goed weer.. goede standfoto, hoofdfoto en bewegingsfoto's van goede kwaliteit kunnen zeker helpen.
Laatst bijgewerkt door Memere op 12-06-16 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: problemen met verkoop hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:48

Ja dat Had je dan mischien eerder kunnen bedenken, alvorens te fokken..helemaal met shetlanders. Daar zijn er al zoveel van dat er bij verkopen haast geld bij moet om ze kwijt te raken..

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:50

Shetlanders en dan vooral hengstjes zijn niet zo populair. Is je prijs wel onderhandelbaar?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: problemen met verkoop hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:52

25,00 is niks. als ik kon, had ik hem opgevangen! maar helaas. :(

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:53

Tigra_ schreef:
Shetlanders en dan vooral hengstjes zijn niet zo populair. Is je prijs wel onderhandelbaar?


Er staat toch 25 euro? Vind ik niet hoog...

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:53

karev schreef:
Ja dat Had je dan mischien eerder kunnen bedenken, alvorens te fokken..helemaal met shetlanders. Daar zijn er al zoveel van dat er bij verkopen haast geld bij moet om ze kwijt te raken..


Ooit al eens bedacht dat de TS de shet drachtig gekocht zou kunnen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:54

Eerste advies; noten eraf. Kan ie nog zo braaf zijn, men zit niet zo 1,2,3 te wachten op een hengstje.
Verder is het een tijd van afwachten. Je hebt een doodgewone knuffelpony helaas niet 1,2,3 verkocht.
En over het algemeen zoekt men dan toch een braaf, gereden/betuigde shet en geen jonkie.. Volgens mij zie ik als VP ook 100 eu staan (weet niet waar men 25 vandaan haalt?) en dat vind ik een redelijke fantasieprijs voor een shet zonder papier.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-16 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:54

En er staat ook bij dat het de bedoeling was om hem zelf te houden. Situaties kunnen nu eenmaal veranderen.

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:55

Ukkies raak je inderdaad aan de straatstenen niet kwijt tenzij ze dik papier hebben + kleurtje. Handel ligt aardig op zijn gat. Handelaar, hoe moeilijk ook, moet je niet afwijzen als optie.

Maar zo'n uk eet amper wat (kan bij sommige soorten hooiruiven juist een ideale "bezem" zijn naast gezelschap). Enkel het hengst zijn is een wat lastiger iets. Als er genoeg geld is zou ik castratie en/of houden overwegen. Zeker ook omdat je risico loopt dat zo'n dier enkel vanwege de kleine stokmaat door iemand voor dekdienst ingezet wordt.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:56

Zo heb ik er ook nog eentje te koop van 2 jaar. Harstikke leuk ding.
Ik had hem voor bij mijn tinkerhengst als maatje gekocht, meerdere pogingen gedaan maar het werkt niet samen. Ben ook niet van plan om er meerdere mini's bij te nemen maar een leuk huisje is niet te vinden."men" wil zo'n ding alleen gratis of voor €25,- terwijl het paspoort en chippen e.d. al de nodige centen heeft gekost.
Ik gebruik hem nu als grasmaaier en hij loopt vaak samen met een grote kerry hill dekram waar hij zich op uit kan leven, maar ideaal is het niet.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:56

Jet4You schreef:
Tigra_ schreef:
Shetlanders en dan vooral hengstjes zijn niet zo populair. Is je prijs wel onderhandelbaar?


Er staat toch 25 euro? Vind ik niet hoog...


Ik zie nergens 25 euro, wel 100.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:57

Mooiere foto's erbij zou imo al helpen.
Standfoto, hoofdfoto, 'losgooifoto's'.
En heb je alleen een telefoon tot beschikking als camera, neem dan wat meer afstand van de pony en snij de foto later eventueel bij als dat nodig is.
Foto's zijn een beetje uit proportie zo, groot hoofd, korte beentjes.. niet in zn voordeel zo :o

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:11

Welke regio je zit is wellicht ook handig om te vermelden...

Heel rot misschien maar E100,- voor een papierloze shethengst van 9 maanden is erg aan de prijs.Er is gewoon niet veel vraag naar.
Je zult hem inderdaad moeten laten castreren en laat iemand goede foto's nemen.Dit zijn "kiekjes"waar ik als potentiële geïnteresseerde eigenlijk niets mee kan.
Op deze foto's lijkt het of zijn beentjes niet helemaal correct staan (ik wil absoluut hem niet afkraken,ik vertel alleen waar ik op let als ik een paard aan zou schaffen),dit hoeft niet zo te zijn maar zo lijkt het wel op deze foto.

Goede foto's zijn dus echt belangrijk...

Is hij gechipped,ge-ent en ontwormt? Ook belangrijk om te vermelden.
Misschien kun je hem wel ruilen ergens voor zodat er niet direct geld mee gemoeid is.

Veel succes met hem,hopelijk vind je snel een fijn baasje voor hem.

violafan
Berichten: 153
Geregistreerd: 11-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 15:15

ik zocht vorig jaar een maatje voor mijn eenzame pony. Het werd een pony uit een groot koppel die waren opgehaald bij een meneer die naar het verzorgingshuis is gegaan. Helaas waren de pony s in slechte conditie. En zo ook het superlieve merrietje die ik uitzocht. Bevangen, hoeven tot aan de neus, onder de luis en bloedworm. En idd was er niet te zien dat ze drachtig was. Dat bleek later. Ik fok nooit, dat voor alle kritische niet wetende mensen. Ik vroeg ook niet om kritiek maar om tips. Nu blijkt mijn vader helaas dement te worden en heb ik de zorg voor zijn paard en voor hem erbij gekregen. Dat trek ik niet naast werk en gezin. Maar goed ik laat hem dan misschien we castreren. Kijken of ik hem dan kwijt wordt. Maar ja...ideaal is t idd niet. En ik zou zelf nooit fokken zonder papier.

Janinevv

Berichten: 13241
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:17

Ik heb mijn hengst van 1,5 jaar best snel kunnen verkopen, was een schat en kon je ook alles mee die ging mee voor de dekdienst bij oudere mensen voor hun bonte merries.

Ik denk inderdaad duidelijkere fotos en misschien bieden ipv 100 euro.

Ilsevdberg

Berichten: 615
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:23

http://www.bokt.nl/markt/ad/411818/zeer ... -blauw-oog
Hier staat 25 euro,

ik zou ook zorgen voor een paar duidelijke fotos waar op de pony goed staat en dat de info duidelijk in de beschrijving staat, zoals eerst een opsomming van de belangrijkste punten en dan een omschrijvend verhaaltje van zijn karakter

Ik hoop dat ie een leuk baasje krijgt ts :)

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Re: problemen met verkoop hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:26

Ik zie ook echt 25 euro staan hoor. Dat vind ik dan weer niet veel.

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:26

woppeke schreef:
ik zocht vorig jaar een maatje voor mijn eenzame pony. Het werd een pony uit een groot koppel die waren opgehaald bij een meneer die naar het verzorgingshuis is gegaan. Helaas waren de pony s in slechte conditie. En zo ook het superlieve merrietje die ik uitzocht. Bevangen, hoeven tot aan de neus, onder de luis en bloedworm. En idd was er niet te zien dat ze drachtig was. Dat bleek later. Ik fok nooit, dat voor alle kritische niet wetende mensen. Ik vroeg ook niet om kritiek maar om tips. Nu blijkt mijn vader helaas dement te worden en heb ik de zorg voor zijn paard en voor hem erbij gekregen. Dat trek ik niet naast werk en gezin. Maar goed ik laat hem dan misschien we castreren. Kijken of ik hem dan kwijt wordt. Maar ja...ideaal is t idd niet. En ik zou zelf nooit fokken zonder papier.



ik weet niet vele van je situatie. Maar kan je hem niet gewoon houden als weide/stalmaatje voor het paard van je vader? (tenzij je die ook verkoopt)
Laatst bijgewerkt door Ann99 op 12-06-16 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:27

Hier zal ie niet geupdate hebben dan ofzo denk ik, hier blijft de prijs op 100eu staan en dat vind ik toch wel aanzienlijk hoog voor een hengstje van 9 maanden :+

25 daarentegen weer niet.. maar ook dan geldt nog steeds; je hebt ze nu eenmaal niet binnen een dag verkocht..

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:28

Lastig hoor, terwijl hij nog ontzettend leuk is om te zien! Ik kan het me eigenlijk ook niet voorstellen, dat niemand hem wil.
Ik weet wel dat een leuk enthousiast verhaal met een aantal goede foto's het vaak wel doen.
Welke regio woont hij? (sorry als ik eroverheen gelezen heb)
Sterkte met je vader hoor..

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:30

Maar zelfs geruind zal hij weinig opbrengen. Dikke kans dat je zelfs de operatiekosten er niet uit krijgt.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:31

Het geld van de castratie ga je er nooit meer uit krijgen, ik zou hem weg doen. En dan zonder er geld voor te vragen.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: problemen met verkoop hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:37

Ik zou ook zeggen, castreren en betere foto's maken. Zo eentje wordt alleen verkocht als iemand direct wegsmelt op de foto.

Kris_P

Berichten: 209
Geregistreerd: 10-02-16

Re: problemen met verkoop hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:39

@lieke ik zag de foto's en ben meteen verliefd, maarja wij hebben al 3 paarden :x
Maar inderdaad zijn een paar mooie foto's een goed idee, daardoor krijg je toch weer een ander beeld.