[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:49

Heb hier eentje die ook dol op springen is!
Afbeelding

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:51

aaah lekkere wilde bos manen! geweldige foto ook :)

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:55

Hier ook een spring fanaat!
Afbeelding


Leuk om al die kleintjes te zien springen! :D

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:01

Ahh super leuk die shets die springen! Ik ga die van mij morgen weer is keertje inspannen! Gelukkig is het de weg over steken en zitten in bos of doen rondje industrie haha!

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:06

Wat een leuke springfotos allemaal. Ik heb er ook nog een paar van Liz

Afbeelding

Afbeelding

Wat gaaf dat hoofdstel marije :D

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:27

Thanks Rianne, is van Divoza, roze met blauwe steentjes in de frontriem en de teugels zijn ook blauw!

Mag ik vragen wat voor frontriem jij hebt? Heb je daar een duidelijke foto van?

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:29

inderdaad allemaal leuke hoofdstellen!
die roze is zeker schattig! haha

mijn shet heeft een blingbling hoofdstel. hihi
Afbeelding

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:34

Pip heeft een simpel hoofdstel want een passend hoofdstel vinden was al een ellende...

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:58

Mowgli die is ook mooi!
Jimm en jou pony lijken wel wat op elkaar!
Afbeelding

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:05

Aahw super lief :) ze lijken inderdaad veel op elkaar!
Enige verschil is dat mowgli nog 1 maanoogje heeft.

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:17


_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:31

Woensdag komt de hoefsmid voor Luna dus dat is fijn. Dan kan ik daarna echt aan de slag met haar. Morgen ga ik er weer lekker naar stal en zal ik haar eens even onder handen nemen qua poetsen haha.

wat kunnen jullie shets lekker springen zeg! En wat een schattige hoofdstelletjes <3

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:50

Wat een leuke foto's weer. Dit is Coco haar hoofdstel. Die andere twee zijn volledig bitloos Althans, Dante. Ze wordt bereden (Als kindjes er niet afgekukeld worden) met halster, en ook het beleren voor de kar doen we bitloos. Ilayla wordt nu ook wel eens opgezeten en rond gestuurd door de bak, bitloos.. :)

Afbeelding

Dan maar ook een van Dantje en haar bijrijdertje. Meisje is overigens onwijs stoer, want ze was er daarna 6 x afgebokt, en ze stapt nogsteeds met plezier op. Dante is overigens hier ook nog eens dik. Erg dik. :') Maar hier gelieve geen commentaar op. Dante mag reserves hebben.

Afbeelding

En dan ook maar eentje van Ilayla, gewoon omdat ze knap is. <3
Afbeelding

_Celess

Berichten: 269
Geregistreerd: 27-10-13
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:06

Wat voor bitloos hoofdstel gebruik je? Voor het mennen?

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:22


Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:09

Mijn mening over bitloos mennen zal ik hier maar niet neerzetten :o

Ik heb overigens niet eens normale hoofdstellen, alleen menhoofdstellen (ideal) en longeren doe ik met dubbele longe, of aan halster + bitstukje voor gewoon ff afwisseling of benen strekken.

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 09:51

_Celess schreef:
Wat voor bitloos hoofdstel gebruik je? Voor het mennen?

Beta Menhoofdstel. Ooit besteld via een website.


Jelleee schreef:
Mijn mening over bitloos mennen zal ik hier maar niet neerzetten :o

Ik heb overigens niet eens normale hoofdstellen, alleen menhoofdstellen (ideal) en longeren doe ik met dubbele longe, of aan halster + bitstukje voor gewoon ff afwisseling of benen strekken.

Edit: Uiteraard. Ik snap het hoor. Het is niet veilig om bitloos tussen het verkeer te karren. Ik zal je ook even melden dat ik dat niet doe. :)
Sowieso loopt deze merrie nog niet voor de kar, maar zijn we al bijna 2,5 jaar bezig met beleren in de bak. En daarmee bedoel ik erachter lopen.

Mennen zal gebeuren in de bak of het pad van de buren waar geen mensen/verkeer of andere dingen kunnen komen. Ik zal hier niet de Openbare weg mee opgaan.

Dantje heeft ooit een bit in gehad hoor. Het is ook niet dat ik tegen het bit ben. Helemaal niet. Dante is alleen onderuit gegaan tijdens het rijden door een plotselinge kuil gevuld met bladeren op het ruiterpad, en heeft met haar benen in haar teugels gestaan + in paniek weggerend. Pony getroffen met een bloedbad. Sinds dien heeft ze een hevige angst gecreƫerd voor het bit, en blijft haar mond gevoelig. DA had het over littekenweefsel wat zeer deed.

Afbeelding
Voor het ongeluk, met haar bit in :D

Zodra Ilayla in het tuig mag, krijgt zij wel gewoon een normaal hoofdstel. :j

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:20

Ik vind je heel verstandig! Je hebt er goed over na gedacht zo te horen. Inderdaad, wat je in de bak of op je erf doet moet je zelf weten, maar breng andere mensen niet in gevaar buiten. Dan hebben wij ongeveer dezelfde mening denk ik.

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:23

Jelleee schreef:
Ik vind je heel verstandig! Je hebt er goed over na gedacht zo te horen. Inderdaad, wat je in de bak of op je erf doet moet je zelf weten, maar breng andere mensen niet in gevaar buiten. Dan hebben wij ongeveer dezelfde mening denk ik.

:D Daarom. Ik vind het gewoon heel naar dat door die val je anders zoveel moet beperken terwijl Dante het zo onwijs leuk vind. Toen zijn we op het idee gekomen om het bitloos te proberen. Voor minder spanning (en pijn) bij Dante. Onze buren doen veel aan mennen, en terwijl ik tegen ze stond te mopperen dat het waarschijnlijk alleen in de bak werd vanwege haar mond, bood hij het menpad achter zijn huis aan. Ik was zo blij. Hier cross ik nu doorheen met mijn andere pony, terwijl Dante voorlopig nog aan alle commando's werkt in de bak.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:52

Wat lief van ze dat je dat pad mag gebruiken. Kun je toch nog een soort buitenrijden.

In de bak vind ik echt supersaai om te mennen. Doe het echt bijna nooit hier! Gelukkig ligt onze stal op een geweldige plek. Ga je links het erf af rij je aan het einde van de straat het bos in, strand en duinen zijn recht door en naar rechts rij je de uitgestrekte polder in. Gewoon alles <3

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:01

Wauw. Dat klinkt heerlijk! <3

Wij hebben een stukje verder een park/bos, maar dan moet je eerst een heel stuk op een Weggetje langs allerlei boerderijen en zo'n 5 min van stal hebben we de Vlietlanden.

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:03

@xZiva_ heb je de set nog, welke kleur is de set? Ik zoek nog iets voor mijn hengstveulen van 6,5 maand.
Ik ben voornamelijk aan het wandelen en fietsen. De nieuwe banden zitten nog niet onder de kar.

Alex is zo dol op springen dat hij als hij wil over de draden heen springt.

Hier houd ik mijn tochtjes over eindeloos veel fietspad. Mijn kar is ook te zwaar voor het bospad vooral nu alles nat is.

Ook hier hebben we paniek voor de kar gehad waardoor Alex drie jaar stil heeft gestaan. Ik ben in maart begonnen met wandelen en eind augustus stond hij weer voor de kar. Hij schrikt nu nergens meer van en als hij wel schrikt, vraagt hij meteen om feedback van mij.

Manon_S

Berichten: 4674
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:11

Melody vond springen ook altijd heel leuk. Ze is zelf 87 cm en sprong dan 70 tot 80 cm. Als ik em altijd hoger deed weigerde ze haha. Shottie mijn veulen springt al graag over dikke takken, wordt hij hyper van :P .

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:18

Alex springt over draden als ie stout is. Hij is 83 cm ongeveer en de draden hangen op 90 a 100 cm.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:28

hier gelukkig nog nooit rare dingen voor de sulky gehad gelukkig, en ik zou hier wel echt een bak willen
hebben om lekker in te kunnen mennen.

hier ook 1 die goed kan springen
Afbeelding

Afbeelding