ben sinds kort naar een shetlandertje voor erbij, en had gedacht voor een bedrag van rond de 250/300 toch wel wat te vinden.
waren mijn eisen eerst nog redelijk "hoog" omdat het een pony moet zijn die tot de dood blijft.
*merrie/ruin
*ingereden
*grote maat
*liefst breder type
* moet veelzijdig inzetbaar zijn
*dicht in de buurt staan
ondertussen zijn mijn eisen verdomd lager geworden dankzij de bizarre prijzen die ik her en der tegenkom.
men vraagt gerust 600/700 euro voor papierloze shetlandertjes, en dat terwijl ik vanuit het taxatietopic hier weet dat de prijzen vaak veel lager liggen.
sterker nog, vorig jaar rond deze tijd kreeg ik de superbrave doogereden shetlanderruin van een kennis niet voor meer dan 175 euro verkocht. wat is er veranderd in die tijd vraag ik mij dan af

ben ik zo onrealistisch om een gewone papierloze shetlander rond de 1 meter te willen waar een beetje op gereden kan worden en niet zulke hoge bedragen ervoor wil uitgeven?
kijk.. een supermooie stermerrie/ruin met superpapieren en zwaar strak in de training. ok..... dan krijg je die prijzen, maar om wat ik vraag qua eisen?
Het gaat hier natuurlijk niet of ik het wel of niet kan betalen, want die mogelijkheid is er natuurlijk wel, anders neem je er niet een bij.
maar voor die bedragen heb je ook een heel ander kaliber pony natuurlijk.
wie weet wat ik verkeerd zie/waarom ik schijnbaar misschien de verkeerde pony's vind?