[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:22

Hebben ze zeker snel gedaan!

Wij hebben vanmiddag onze vakantie geboekt. :D

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:52

Ik zag het! Lekker vooruitzicht! :D

Ik ben aan het aftellen, bijna een weekje vrij. :):)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:53

Mandy mijn man is ook stratenmaker en het werktempo en de uren blijven ongewijzigd met dit weer :') doe het ze niet na haha.
Fijn dat je er dan weer heen kan.

Vorig weekend is onze tuin eindelijk bestraat en vandaag is onze nieuwe tuinset gebracht (exclusief de ligstoelen :roll: ) dus heb er heerlijk van genoten! Bibi had lekker dagje vrij.

MorganeR ik ben 4 jaar geleden volledig over gegaan op Amerikaanse Minipaarden en men ook. Mis het rijden met vlagen en dan kan ik op mijn oude paard rijden (Paint) die nu van mijn moeder is. Of ga met vriendin rijden die 2 paarden heeft haha.
Heb een tweewieler van 1 meter breed en pas dus ook overal tussendoor :j

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:56

Dit waren geen stratenmakers. ;) Ze hebben het gewoon zelf gedaan.

Balen van de ligstoelen. Wanneer komen ze?

mirriejj

Berichten: 3612
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:59

Misschien een stomme vraag he. Maar heeft iemand hier dan ook wel eens te maken met wildroosters en die poorten en hoe doen jullie dat als jullie zonder meerijder op buitenrit gaan?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:01

Dan respect hoor met dit weer haha.

Als het goed is over een week. Makkelijk zeggen met de verkoop dat alles op voorraad is en kon afgelopen dinsdag al bezorg worden zeiden ze.. nou niet dus :')
Hebben lekkere hoekbank dus daar maar op liggen zonnen :=
Vanavond afdak bestellen en als die staat dan kunnen we de boel er omheen gaan aankleden.

Verwacht volgende week mijn kippenhok <3

Geen ervaring met hekken en wildroosters met wagen eigenlijk. Is hier niet.

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:02

Op mijn vorige stal waren wildroosters zonder poorten en daar kon Max niet over, dus daar had ik maar beperkte uitrijmogelijkheden.
Waar ik nu sta zijn ze niet.

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:07


Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:18

Wat andere mensen van Shetlanders vinden daar trek ik me weinig van aan Morgane. De meeste vinden het toch nutteloze nietskunnende 'bijzettertjes' die vooral geen geld mogen kosten :) Lekker zelf gaan genieten van hun veelzijdigheid!

Snel gegaan Mandy! Nu kun je wel weer lekker op pad met Maxje!

Wat een heerlijk vooruitzicht Patty, mooie bestemming :)


Vandaag lekker op het strand gelegen en daarna uit eten geweest (derde keer deze week, oeps). Heerlijk weertje <3

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:30

Ja zo lekker he?! <3 Hoor veel mensen klagen maar ik ben hier zo blij mee. :D :D

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:38

Welkom Morgane. Waar woon je in de buurt? Misschien keer bij iemand gaan mennen? KijkEn of je het leuk vind.

Fijn dat het erf al af is. Kan je weer lekker naar hem toe.

Ik heb vandaag in de koele binnenbak gereden. Met Caya. Wat Z oefeningen zoals eenvoudige galop wissels en galop verruimen en keertwendingen gedaan. Ze deed het super. Nu wat vaker alvast mee pakken.
Met Faya en haar ruitertje 5 km Door het park gewandeld en ik stukjes hardgelopen.


Heerlijk waterpret Nanne.

Ik men ook met Hca en een kleine vierwieler en tweespan cavalier maraton wagen.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:50

@Lindsey1998, Hier krijgen ze onbeperkt hooi, liksteen en water als basis maar af en toe krijgen ze dan een periode wat bij nat (zuppa, herbs, lijnzaad) of droog (pre active) met vitaminenkorrel. Ik geef niks extra voor het werken enkel een symbolische beloning achteraf. Ook geen shetlander trouwens mini's en een mini tinker.

Heb leuke foto's zien voorbij komen, ook een nieuwkomer denk ik? Tandem wil ik ook nog graag doen maar eerst maar tweespan over 1/1.5 jaar :o .

Bedankt! Met deze mooie dagen wel veel afleiding. Eerste examen is dinsdag, nu mijn laatste vak aan het overlopen en daarna het vak van dinsdag herhalen en dieper instuderen.

Denk de volgende keer aangespannen te kijken of ik het bit aan de kaptoom krijg, zo ja dan gaan we zonder oogkleppen op pad ook :j . Finn is vandaag jarig, 5jaar al <3 Y)(^)

In dit weer doe ik enkel s'morgens of s'avonds iets met hun, is voor hun echt warm nu. Kan het dan ook totaal niet snappen als mensen tussen 13 en 16 u een lekker lange buitenrit gaan gaan maken met een hoop draf en galop bij.. :\ . Heb zitten kijken om Rio te scheren maar niemand die zo direct kon helaas, heeft echt veel wintervacht en enorm dik behaard.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lori op 26-05-17 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Berichten: 8213
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:56

Ik woon in Zuid-Limburg: Kerkrade. Ben wel eens op buitenrit geweest met mijn bijrijdpaard en iemand met een tweespan shetlanders ging mee. Zij zei dat je hier in het heuvellandschap wel vaak problemen hebt met de heuvels op en af.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:29

MorganR; mijn pony staat op de Utrechtse Heuvelrug. We bouwen de kilometers en de heuvels rustig op, maar echt problemen heb ik er niet mee. Ze krijgen er goede bilspieren van :)

Iemand vroeg iets over wildroosters en hekken. Die kom ik af en toe tegen. Over roosters ga ik niet, door hekken wel. Ik heb altijd een touwhalster met leadrope onder mijn hoofdstel zitten. Ik kan afstappen, leidsels opsteken, commando 'blijf' geven en het hek open doen terwijl ik de leadrope vast heb. De meeste hekken blijven open staan en dan kan ik rustig mijn pony weer 'ophalen' en door het hek sturen om vervolgens het ritueel in omgekeerde volgorde te herhalen.
Maaaaar, meestal hoeft dit alles niet en maakt stalgenootje te paard de hekken open :)

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:19

Wildroosters moet je inderdaad echt niet overheen gaan, als ze vast komen te zitten moet de brandweer je pony komen bevrijden ("wel een mooie uitruk" zou m'n vriend zeggen := )

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:24

Ken een pony die er maanden lang door op de kliniek heeft moeten staan, was geen kleine pony ook..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:04

Morgane; ik mis het rijden wel maar dat komt misschien omdat ik er niet vrijwillig mee ben gestopt is toch anders denk ik. Maar ik kan er wel erg van genieten om zo heerlijk met mijn shet bezig te zijn en; heb met mijn shet meer lol dan ik ooit met mijn grote paarden heb gehad!

Ja helaas worden die kleintjes als minder gezien maar dat weerhoudt mij er niet van om er 1 te hebben. Boeit me niet zo wat de rest van der wereld denkt :-)

Susanne; echt prachtige hond!

Patty ik zag het op Facebook. Vervelende bestemming ook :-)

Zamora maar lekker op de bank geploft vanmiddag. Nog lekkerder dan een stoel joh :-)

Lori wat een knap koppie op die foto!

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:29

Lief koppie inderdaad Lori!

Ingrid ga je nog weer wat leuks doen met Alf?

Vandaag tropisch {:} Ik ga nu alvast naar stal, even een korte training voor morgen (beetje loswerken) en vanavond lekker bbq'en met vrienden {:} Voor morgen is de temperatuur gelukkig iets bijgesteld naar max 25 graden, toch wat fijner op wedstrijd haha.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:50

Lekker dat je zo vroeg kunt. Onze stal is pas om 9 uur open (Tenzij je weg moet ofzo natuurlijk) maar als het nog lukt gaan we rondje fietsen. Anders wandelen

Mandyy

Berichten: 30561
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 07:57

Lekker BBQ!
Rook gisteren overal BBQ, gelijk geen zin meer in m'n eigen eten. :')

Ga ook vroeg naar stal. Met m'n verzorgster, lekker even naar het bos. :D

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:19

IngridM schreef:
Lekker dat je zo vroeg kunt. Onze stal is pas om 9 uur open (Tenzij je weg moet ofzo natuurlijk) maar als het nog lukt gaan we rondje fietsen. Anders wandelen

Maken ze ook geen uitzondering met warm weer? Mag je Savonds ook na een bepaalde tijd niet meer komen?
Ik ga vanavond laat rijden.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 09:22

Ik heb de les van 13:00 van morgen naar 10:00 verplaatst. Lekker koeler.

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:11

Hier vanavond maar even stallen enz doen. Nu echt te warm voor
Gelukkig voor de paardjes aardig schaduw

Hier morgen bbq heerlijk!

Susanne

Berichten: 11618
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:46

Mijn stal heeft geen 'openingstijden' maar ik sta op een privéstal en geen pensionstal, dus ik houd het wel fatsoenlijk. Dus niet 's avonds laat of 's morgens idioot vroeg. Als ik heel vroeg weg moet of heel laat thuis kom (wedstrijden) dan meld ik het altijd van te voren.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:37

Afbeeldinghier heerlijk in de binnenbak gereden. Faya en beauty. Beauty 4e keer voor de wagen en 1e keer hca. Ging echt super. Binnen is het heel.koel en buiten heel warm.