TIps hier!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Acqouy

TIps hier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 20:04

hoi hier ben ik nog een keer Pling
ik heb een vraagje wie heeft er tips voor de hier onderstaande dingen

-Het inrijden {hij reageerd niet op de hulpen}
-Longeren { hier regageerd zij ook nergens op ze blijft lkr stilstaan}
-Halstermaken {vriendin heefd halster van het 2e paardje thuis ligge dus hoe maak ik een eigen}
-Tips voor hoe maak je een eigen hoofdstel {het liefst een tip zonder het bit met bit mag ook}
-Het paard losmaken {omdat er meer als 2 jaar niks mee gedaan is hoe moet ik het paard weer op gang brenge}
-Hoe maak je mooie strakke knotjes bij een shet:p { is wel moeilijk denk ik}

heb jij tips hier over mail mij dan direct of plaats een berichtje

bietjuhh

Re: TIps hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:08

waarom koop je niet een hasteren en hoofdstel?
zoek goeien beglijding. die kan kijken waar probleem bij ligt

Acqouy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 20:13

nou het licht zo ik heb net me spaargeld aan andere paarde spulle uitgegeven dus koop het binnekort wel maar voor tijdelijk die dingen tot ik genoeg cente heb snapje?!
en niemand wil me helpen vandaar dat ik het hier vraag

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:16

ik heb ook shetlander ingereden maar. die heb ik ook zelf hellemaal opgevoed leer eerst goed je stem hulpen draf stap etc en dan er op zitten laat je vriedin dan rondje mee lopen zodat die went aan het gewicht op zijn ruggentje. laat je vriedin nog gewoon er naast lopen en laat halt dan spoor je zachtjes aan en je vriedin die geeft klein rukje aan het touw en dan hopelijk reageerd die dan op je hulpen en zo ga je veder en opgegeven moment zonder eeen rukje aan het touw =) heb veel gedult en ga niet Met zweep rijden, meer vragen pb me anders maar voor e-mail(msn)

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:22

Waarom opn je in een kwartier 2 topics? Scheve mond Misschien dat je iets tweedehands kunt zoeken. een simpel halster heb je wel voor €5,- . Misschien kun je zelf een bitloos hoofdstel maken (touwhalster iets in die trant) En anders maak je twee halstertouwen aan de onderkant (ivm met duidelijkheid hulpen) vast aan de onderkant van het halster. Dan ben je voor €10,- klaar Ja

Acqouy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 20:25

oke dankje wel voor de tipjes nog meer tips zijn erg welkom

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:26

Bij het inrijden: veel overgangen rijden, ga eerst 5 minuten goed stappen, daarna draven, dan weer stappen, draven, stilstaan etc. als hij/ zij niet luisstert; tikje, net zolang tot ie het wel doet, hij heeft dan gewoon geen respect voor je been Knipoog

OEPS! ik dacht dat je het inrijden/losrijden bedoelde.. wat je altijd aan het begin doet Tong uitsteken sorry daarvoor Tong uitsteken

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:28

X_marr ik weet niet hoor maar hij is nog niet ingereden ga je tog geen tik geven natuurlijk heeft die nog geen respect voor het been Hij snapt er nog geen drol van sorry haar marr ik zou jou dus echt niet mijn pony laten beleren. of rijden. Geen respect voor het been Nagelbijten / Gniffelen lachtertje doe normaal kind hij is nog geen eens ingereden. moet alles nog leren je moeder gaf je toch ook geen tik als je niet goed woord op schreef.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:29

Acqouy schreef:

-Het inrijden {hij reageerd niet op de hulpen} hoe je op mij overkomt is dat je hier niet zoveel verstand van heb en het niet vaker gedaan heb dus hier zou je beter hulp bij kunnen vragen voordat je iets fout doet
-Longeren { hier regageerd zij ook nergens op ze blijft lkr stilstaan} ga zelf in het midden staan en zorg dat iemand met hem rondjes om je heen loopt aan de longeerlijn, daarna gaat diegene die ernaast loopt steeds wat verder weg lopen.
-Halstermaken {vriendin heefd halster van het 2e paardje thuis ligge dus hoe maak ik een eigen} Als je een paar stotouwtjes vlecht heb je al snel en simpel een halster laat hem hier niet mee in de wei staan en het hem alleen omhebben als je erbij ben!
-Tips voor hoe maak je een eigen hoofdstel {het liefst een tip zonder het bit met bit mag ook} Dit zou ik niet zelf maken, eerste even wachten tot je geld heb, vooral ook omdat je hem wil gaan inrijden zou ik daar een gewoon hoofdstel voor kopen en geen zelfgemaakte
-Het paard losmaken {omdat er meer als 2 jaar niks mee gedaan is hoe moet ik het paard weer op gang brenge} Rustig opbouwen Ja
-Hoe maak je mooie strakke knotjes bij een shet:p { is wel moeilijk denk ik} Vraag aan iemand of ze je het een keer voor willen doen en dan lukt het bij je shet ook wel

Acqouy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 20:29

ach geef niet hoor!
maar bedank voor de tip

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:31

acqouy: ik geef alleen aan dat je dat niet moet doen.wat X_marr zij.
(als je pony beleerd is oke. maar zo groen ding)
heb je wel vaker een pony ingereden?

Acqouy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 20:36

neej eigenlijk niet maar 2 meiden die het vaker hebben gedaan helpen me ook wel hoor maar wil graag tips horen of te kijken of zij het zo ook doen:)

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:39

oke =) dats logish..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:44

bietjuhh schreef:
X_marr ik weet niet hoor maar hij is nog niet ingereden ga je tog geen tik geven natuurlijk heeft die nog geen respect voor het been Hij snapt er nog geen drol van sorry haar marr ik zou jou dus echt niet mijn pony laten beleren. of rijden. Geen respect voor het been Nagelbijten / Gniffelen lachtertje doe normaal kind hij is nog geen eens ingereden. moet alles nog leren je moeder gaf je toch ook geen tik als je niet goed woord op schreef.

Ze heeft haar bericht ook aangepast.....en je kan dit ook aardiger zeggen...

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 20:51

ík ben gewoon erg fel in dit soort dingen, toen had ze het berichtje nog niet aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:39