Nakomelingen Sjaard 320

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_meissie_

Nakomelingen Sjaard 320

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 15:30

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijd mee op bokt en heb ook al gezocht in oudere topics over deze hengst,
maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden.

Ik ben benieuwd wie hier allemaal een paard heeft van de Friese hengst: Sjaard 320.
Ik ben voornamelijk benieuwd wat de karaktereigenschappen zijn van jou paard.

Zelf heb ik een 9-jarige merrie van 1.53 m. Eerlijk en lief karakter, druk en ziet overal
spannende dingen maar heeft geen 'vlucht'karakter.

Groetjes _meissie_

gomir

Re: Nakomelingen Sjaard 320

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 01:38

-> BKR

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:03

ik heb een 11 jarige merrie van sjaard,een drukke eenkennige merrie,en een zware barokke merrie..

haar zoon is een maiko X sjaard,een lief knuffel paard,alleen laat ie zich niet inrijden Haha!

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:29

heb een Sjaard jaarling(nu in de opfok).
Gebruik de zoekfunctie maar eens op Sjaard en je kan wat over deze hengst en zijn nakomelingen lezen.

De mijne is hondsbrutaal,angstig,komt omhoog als het niet zint,wil niet aangeraakt worden onder buik en hoeven etc haha.
Leuk is anders maar ze leert snel,door zeeer consequent te zijn in de kleine dagelijkse dingen.
Maar mede door haar karakter heb ik haar in de opfok gedaan,eerst maar eens haar plaats weten tussen de andere.
Van de herfst komt ze naar huis,en probeer verder te gaan waar we gebleven waren(vaststaan,voeten geven,effe een borstel,meer niet.
Sjaards kunnen zeer delicaat van karakter zijn,maar houding en beweging,heeft bij mij de doorslag gegeven om haar toch te kopen.
Ze komt uit een Folkert moeder trouwens.

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:34

Ik Heb een 3 jarige ruin van Sjaard, heb hem gekocht toen hij 6 mnd was en het is een heel aanhankelijk paardje wat alles voor me doet, helaas is hij vrij kleingebleven.
Qua karakter komt het overeen met de mijne, heb zoveel gewandelt toen hij klein was en hij maakt zoveel mee bij mij thuis maar nog blijft hij angstig.soms snap ik echt niet van wat..steigeren doet hij nooit en mag hem echt overal kriebelen, maar heb hem dan natuurlijk van veulen af aan in de hand gehad..

Verder heel mooi barok gebouwd en vooral hij mooi in model.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 07:36

aisa schreef:
Leuk is anders maar ze leert snel,door zeeer consequent te zijn in de kleine dagelijkse dingen.

Consequent zijn is inderdaad ook wat ik doe anders loopt ze me zo omver. Niet dat ze verkeerd is, maar ze vergeet nog weleens dat er iemand voor haar loopt of dat iemand haar vast heeft Nagelbijten / Gniffelen

kimmie261 schreef:
Ze komt uit een Folkert moeder trouwens

Ik zal als ik thuis ben even kijken wat haar afstammeling van moederskant is. Heb haar papieren hier niet liggen, wel weet ik dat de vader van haar moeder op latere leeftijd volgens mij is afgekeurd als ggk dekhengst.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:22

haha de mijne komt niet uit een folkert moeder..maar uit een Pike moeder Ja

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 12:03

kimmie261 schreef:
haha de mijne komt niet uit een folkert moeder..maar uit een Pike moeder Ja

Huh verkeerd gequote, bedoelde Aisa

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:55

Ik heb een 14 jarig Sjaard-merrie, een apart geval qua karakter;) Typisch een echte Sjaard.

Angeel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:52

ik heb ook een bijna 13 jarige ruin Oedse van de Galhoek

hij heeft een super karakter aleen hij heeft wel een kollertje tergroote van ongeveer 5 in de lengte
hij si super lief aleen vertrouwt aleen mij als ik iemand anders op ziojn rug zet pakt hij eht bit beet en begint te rennen als een gek en stop ook niet meer mensen moeten er echt afspringen of ik moet er voor staan maar voor de rest is ij super en hier is een foto
en zijn stamboom is verder
..................>Djurre
......Sjaard 320..>Fokeltsje
Oedse
......Tietsje p...>Djuke fan it sud
..................>Teake

Afbeelding

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:33

wij hebben 4 sjaardmerries gefokt uit een teake moeder.
een ervan heeft een kol.
drie zijn dr ster van geworden,de jongste net niet.
ze waren allevier vrij terughoudend qua karakter toen ze erg jong waren
toen ze wat ouder werden,hadden ze een zekere brutaliteit,maart toch altijd een eerlijke brutaliteit,harde werkers,goudeerlijk.
op de keuring hadden ze niet alles altijd onder controle,de merries zijn minstens twee keer gekeurd voordat ze de ster kregen,dat kwam omdat ze dan wisten wat hun te gebeuren stond.
ik vind het pracht karakters,soms niet altijd even gemakkelijk.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:45

Mijn ouders hadden een stermerrie (Sjaard x Sander)
Heb begrepen dat ze ontzettend lastig was met inrijden (mijn ouders kochten haar pas later).
Ik heb er zelf ook op gereden en altijd wel moeilijk geweest (zag overal bakkabouters enzo :D )
Helaas vorig jaar overleden ;(

Mijn paard is een nakomeling van bovengenoemde stermerrie (een Sape x Sjaard) (foto zie profiel)
Hoewel heel braaf en koel, heeft ie ook erg de neiging om spoken te zien }:0
Maar met inrijden geen enkel probleem.

Zijn halfzus echter is wel behoorlijk lastig (Fabe x Sjaard). Heel paniekerig voor dingen waar je het niet van verwacht. Zal wel van de Sjaard kant afkomstig zijn, want bij mijn weten zijn Fabes altijd heel braaf/rustig.

Maar voor alle 3 geldt dat het ontzettend brave paarden zijn, eerlijk karakter en ze willen echt heel graag voor je werken en ook alles goed doen.

KellyGonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:30

Ik heb een verzorgpaardje Gonda ook een Sjaard 320 en stermerrie ! Ben heel blij met haar en zou met geen ander willen wisselen het enige dat ik aan haar merk is dat ze vrij nerveus is.. maar heel braaf in omgang zou nooit bijten of slaan. Ze heeft 1x geslagen toen ik haar wond aan haar voet verzorgde maar ik snapte haar wel, het zal wel pijn gedaan hebben. Voor derest is ze enkel schrikachtig en wat moeilijk aan haar oren en benen (aanrakingen). Tijdens het rijden leert ze echter wel snel bij en dat is heel leuk ! :)

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:14

Mijn zus heeft een Sjaard x Jillis sterruin is nu 14 jaar. Loopt goed in de sport in Duitsland zowel mennen ( Duitse M) als dressuur (Duitse L/M). Echt een knuffelbeest. Ziet soms ook wel spoken vooral zwarte strepen op de weg :D en bakbeesten maar blijft vaak wel braaf. Is nieuwsgierig soms wat lui en is moeilijk te zitten in draf.
Deze foto is al wat ouder.
Afbeelding