eline_di schreef:Je ziet aan hem duidelijk dat hij Fries bloed heeft. Aan zijn hoofd en lopen.
Maar hoeveel is natuurlijk onduidelijk
dat geloof ik meteen, veulen zal ongetwijfeld fries bloed hebben... maaaaar hij heeft geen papier...
dus mag je het geen fries noemen... Yippie van Kimmie hier op bokt is ook een kruising tussen fries en andalusiër meen ik.... prima, beestje heeft inderdaad een hele barokke uitstraling, maar het is geen fries....
een fries zonder papier is bijna niets waard... dan is het een "gewoon" veulen met barokke uitstraling die zwart is... wie weet wel een kruising met een tinker oid...
ik zeg dit niet om je te beledingen oid, maar bedenk wel goed waar je aan begint, je hebt geen flauw idee hoe hij uitgroeit, mocht het idd een kruising met een tinker zijn of helemaal tinker dan wordt hij lang zo groot niet als een fries... je kunt bij zo een veulen van tevoren niets voorspellen en dat is een grote risicofactor... ook keuringen etc kun je wel vergeten, dat is toch een minpunt...
en om heel eerlijk te zijn word ik wel een beetje achterdochtig als ik lees dat het een fries is, maar dat de ouders onbekend zijn en dat hij geen papaier heeft... een volle fries heeft áltijd bekende ouders en meestal ook nog wel papier, in welke vorm dan ook... dat maakt het veulen 3x zoveel waard.. eerlijk gezegd zie ik dan geen reden om de dekbon niet in te sturen en geen papaier aan te vragen, als het inderdaad een volle fries zou zijn, zou de fokker dief zijn van zijn eigen portemonnee