Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 09:56

Wie heeft er nog meer een afstamming van Ahoy? De bekende zwarte hengst, met mooie witte aftekeningen, een lief en rustig karakter. Gegarandeerd zwarte nakomelingen.

Dat gold niet voor mijn paardje. 2 Pikzwarte ouders en het werd een vos. Maar natuurlijk wel met een leuke bles! Knipoog

Ik ben vooral benieuwd naar het karakter van jullie ahoy afstammingen, aangezien ik nog een bokker ken die een paard heeft die precies dezelfde karaktertrekken toont als mijn tuigpaard.

MeSilvester
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: dronten

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:37

Wij hadden op stal ook een Ahoy,, super leif daar maar had echt een consquent iemand nodig anders kwam het niet goed.. Dat was ook een vos! Is inmiddels naar de slager..:S!

liannes

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Noordoostpolder.

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:39

op dit moment hebben wij onze zwart bonte samber merrie er drachtig van, we hopen op een zwart bonte , uiteraard,
we hebben verschillende ahoys gehad, lekkere koele paarden.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 13:04

Mijn afstamming wil inderdaad ook altijd winnen, hij heeft heel veel stemmingswisselingen. Soms is hij dagen tot weken heerlijk, en ineens slaat hij volledig om.

Waarom is dei Ahoy afstamming geslacht als ik vragen mag? Omdat hij zo onhandelbaar was...?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:40

Ik heb een merrie van Ahoy Lachen Ook al geen zwarte, maar een bruine .. (mama is een vos) Inderdaad ook met een leuke bles en nog 2 witte achterbenen.

Lady is ook zo'n paard dat per dag verschillend is, de ene dag gaat alles heel makkelijk en de volgende dag kan je er weinig mee. Op stal is ze vrijwel altijd braaf, het is wel een echte merrie, maar geen lastig paard. Met rijden in de bak is het een spook Tong uitsteken ze kan vreselijk kijkerig zijn en je dringt dan bijna niet meer tot d'r door.
En als ze besluit dat iets eng is, kan je op je kop gaan staan, ze gaat er echt niet zomaar langs Maar ook dat verschilt per dag.
(Ik ben thuis een half jaar bezig geweest voordat ze normaal langs een korte zijde ging (er hingen ineens enge spiegels en stonden enge houten dingen voor Koe dat hoort niet), en nog wil ze af en toe 180 graden draaien (het staat er inmiddels al ruim een jaar Tong uitsteken) Dat is dan wel heel extreem Haha!, maar wel heel typisch Lady)
Buiten is het een fantastisch paard, ze is wel kijkerig, maar dan op een "leuke" manier, nieuwsgierig. Ze loopt zeker in stap gewoon overal langs, hetzij met grote ogen en knorrende neusgaten af en toe Clown

Opzich is het dus niet echt een lastig paard, maar je moet er wel mee op kunnen schieten. En je moet niet angstig of onzeker zijn, dan neemt ze echt een loopje met je. Het is gewoon een lekkere eigenwijs Knipoog

Voor foto's e.d. -> zie mijn profiel Lachen

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:47

ken een Ahoy hengst en die is helemaal zwart en heel braaf. Zelfs een kind kan er mee lopen aan een touw.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:31

Mijn buurman heeftv een Ahoy merrie en toen hij bijna 3 maanden in het ziekenhuis lag heeft ze merrie bij mij op stal gestaan. Ze kreeg een veulen van Orbaldo II die mijn vader weer gekocht heeft.

Deze Ahoy is trouwens Bruin met heel weinig wit

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:05

Op dit moment rijd ik op een 5-jarige Ahoy x Droomwals en met dezelfde aftekeningen als z´n pappie (alleen hoofd is anders aqua aftekening!). Ik weet alleen niet of er meerdere Ahoy - hengsten zijn want op de papieren van deze staat dat Ahoy een GP (Gelders paard) is en geen TP (Tuigpaard). Dus mocht ik verkeerd zitten? sorry! Nu ff verder met het verhaal!

In de bossen kun je je geen fijner paard wensen, al schiet je er een kanon langs af! Haha! Hij is supercool.
Ín de bak is hij ook cool en dat is niet altijd fijn! Frusty Ik ben zelf een werklustig paard gewend en dat is deze (nog) niet maar ja, voordat ik er op ging rijden, heeft ie alleen maar de bossen gezien! Dus dat kan ik ´m niet kwalijk nemen.
Hij is verder in de omgang kei lief en vol vertrouwen; fijn dus!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:24

Ahoy is idd een GP op papier, bij mijn merrie ook. Als ik het goed onthouden heb is hij eerst goedgekeurde TP-dekhengst geweest, later daarvoor afgekeurd en toen weer goedgekeurd als GP-dekhengst.

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:29

Thanks DaphneL! Heb ik weer wat geleerd!

pandabeertje

Berichten: 1615
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:03

annabell schreef:
Op dit moment rijd ik op een 5-jarige Ahoy x Droomwals en met dezelfde aftekeningen als z´n pappie (alleen hoofd is anders aqua aftekening!). Ik weet alleen niet of er meerdere Ahoy - hengsten zijn want op de papieren van deze staat dat Ahoy een GP (Gelders paard) is en geen TP (Tuigpaard). Dus mocht ik verkeerd zitten? sorry! Nu ff verder met het verhaal!

In de bossen kun je je geen fijner paard wensen, al schiet je er een kanon langs af! Haha! Hij is supercool.
Ín de bak is hij ook cool en dat is niet altijd fijn! Frusty Ik ben zelf een werklustig paard gewend en dat is deze (nog) niet maar ja, voordat ik er op ging rijden, heeft ie alleen maar de bossen gezien! Dus dat kan ik ´m niet kwalijk nemen.
Hij is verder in de omgang kei lief en vol vertrouwen; fijn dus!


haha.
Ik heb geen Ahoy, maar wel een tuiger.
Als ie heet is loopt ie super goed, maar als ie rustig is is ie niet vooruit te branden.
Dan komt er ook bijna niks uit qua dressuur.

MrsMidnight
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:53

Ik rijd op een zoon van Ahoy!!!
Hij heet Lars, is heel lief en mooi. Schijnheilig
Hij staat in Castricum en loopt voor de kar wat ie uiteraard heel goed kan.
Ook onder t zadel is ie geweldig, vooral buitenrijden, en springen vind ie ook leuk! Dressuur is ie iets minder in, daar is ie te nuchter voor.
Hij is ook niet zwart, ook een vos... wel mooi roodachtig.
Zijn karaktertrekken zijn: Hij is erg betrouwbaar. Een grote lobbes, als je aan t rijden bent laat ie alles met zich doen. Hij is wel erg eenkennig...ik heb 2 weken met m moeten vechten voordat ie me accepteerde maar nu is ie zo onwijs lief! Afgezien dat ie af en toe happerig is,..hij bijt soms overal in. Niet hard, wel irritant...
Een rare eigenschap van hem is dat ie niet bang is van groteenge dingen maar wel voor mensen die gebukt zitten (in de tuin zitten te werken oid) en voor ezels Haha! Er kwamen 2 ezels bij ons op stal en toen is ie 2 dagen helemaal van slag af geweest, hij kon niet eens meer worden ingespannen!
Verder is hij de grootste en de zwaarste (722 kg) uit de kudde maar staat ie wel helemaal onderaan de rangorde. Laat zich altijd wegjagen door andere paarden!
Al met al is t een heel leuk apart paard met een sterk karaktertje en een paar rare trekjes Lachen
Cool dat dit forum bestaat Lachen
Ik zal nog snel foto's posten.

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:37

Pandabeertje: Wahaha, vin ik een goeije! Haha!
Je zou helemaal gelijk kunnen hebben want dit is mijn 1e Gelder / Tuiger die ik rij! Dan zal ik maar leren om daarmee om te leren gaan anders ben ik de Sigaar !!!!!

SorayaDL
Berichten: 507
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:47

Hoi,

Sinds kort rijd ik ook een Ahoy x Heineke. Het is een zwartbles merrie. Ze is echt heel erg braaf en relaxt en wil je heel graag plezieren als je met haar aan het werk gaat. Ze vind dressuur echt heel leuk om te doen en is ook echt trots als ze het weer goed heeft gedaan. Ze is nog niet zo lang onder het zadel, maar ze leert heel snel. Het is een voorwaarts en gevoelig paard, maar zoals ik al zei heel koel in het hoofd.

Ze is ook beleerd voor de wagen, maar dit staat op een laag pitje. Tijdens het buitenrijden is ze ook echt heel ontspannen, echt een fijn paard dus!
Het is trouwens echt een knuffel, dol op aandacht. Het grappige is dat ze soms wel in een merrie bui is als je haar gaat poetsen etc. Maar als je er eenmaal op zit is dit helemaal over en is ze weer klaar om voor je te werken.

Zilvermoon
Berichten: 1081
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: Kloosterhaar

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:00

Zie mn profiel.
De vos Perry is ook van ahoy. Vader en moeder zwart en toch een vos met 4 witte benen. Een stekelvos zelfs.. Dus witte haartjes door zn vacht heen..

T zijn inderdaad paarden die een consequente berijder nodig hebben. In het begin wou hij links en ik rechts. En reken dr op dat hij zn eigen weg ging, na veel bloed zweet en tranen heb ik m toch naar een redelijke top gekregen, Verder echt dieren waar je alles mee kan doen en als ze je eenmaal vertrouwen gaan ze voor je door t vuur!

oscar1996

Berichten: 253
Geregistreerd: 05-08-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:10

Hallo,

mijn zus rijd een Ahoy nakomeling.(Ahoy x Tamboerijn) Hij is donkerbruin met een brede bles en 4 hoge witte benen. Hij heeft dezelfde kleur als zijn moeder had. Hij heeft een erg wisselend karakter... de ene dag vind hij alles leuk en goed en de volgende dag ziet hij overal spoken.
Ze rijd sinds afgelopen weekend M2 met hem en heeft gelijk haar 1e winstpunt behaald.

Groetjes

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:51

Ik heb een jaarling merrie met als vader Wonderkind. Wonderkind is een nakomeling van Ahoy. Haar moeder heeft als vader ook Ahoy, ze heeft dus via lijnen teelt 2x Ahoybloed.
Foto's staan in mijn profiel. Als je via de zoekfunctie Heike van de Hoogheide intypt kom je vast meerdere foto's tegen.
Hoe ziet de merrie van je zus eruit?

Mijn merrie is trouwens erg braaf maar een eigen willetje heeft ze wel!!

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:10

He... ik heb ook een Ahoy gehad vorig jaar. Uit een Immigrant moeder.
Hij bleef alleen te klein, en was mij iets té braaf.. en heb dus een goed plekje voor em gevonden..
Dit was em...
Afbeelding

Sap

Berichten: 1019
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Home is where the heart is..

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:48

Ken er 3 op dezelfde stal met Ahoy als vader, en 1 met Ahoy als opa van vaders kant..
Allemaal zwart.

De ene is een merrie, heel onzeker paard, schrikkerig, maar heeft wel veel werklust.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T3YD8VC4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQ7OQEEX.jpg

5 jarige ruin, supercool beestje, heeft nog nooit een stap verkeerd gezet. Echt mijn favorietje Lovers
http://img170.imageshack.us/img170/1762/p1130004pj6.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/5251/p1130001qu5.jpg

De 3e heb ik niet op de foto, die is er pas.. Maar voor zover ik hem ken ook een kuikenmak beestje.

Dan nog 1 met als vader Olaf, met opa Ahoy
Ook rustig paard, maar ik vind het soms niet helemaal te vertrouwen.
Kan ik zo snel ook even geen foto van vinden

Spaikey

Berichten: 1308
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:59

Leuke paarden allemaal.
Ik vraag me eigenlijk af wat de stokmaat van jullie Ahoy's is?
Ik ben namelijk bang dat Heike toch wat aan de kleine kant blijft..

Casarell

Berichten: 9604
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:43

Die van mij was met zijn 2,5 rond de 1.53m.
Hoe groot hij nu is, weet ik niet, hij is niet meer van mij.
Ik weet wel dat de Ahoy's laatbloeiers zijn..

SorayaDL
Berichten: 507
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:05

Sieb is 1.61 m. Ik heb voor het eerst rijfoto's geplaatst van ons bij HAW. Misschien wel leuk om te zien Knipoog Haha! . In het begin kon ze niet galopperen, maar alleen heel hard draven, nu vind ze galop soms makkelijker dan een snelle draf, weer iets om te oefenen Clown haha.

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Nakomelingen Ahoy (tuigpaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:26

Spaikey schreef:
Ik vraag me eigenlijk af wat de stokmaat van jullie Ahoy's is?

Hoi! Die van ons is inmiddels 7 en meet tussen de 1.70m en de 1.75 m. Dus niet erg klein Haha! !

loveduranda
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:20

mijn verzorgpaard is een nakomeling van ahoy. Hij is haar opa.
De vader van Duranda (zo heet mijn verzorgpaad) is Olaf en de moeder Nuranda.
Duranda is een roodachtige vos met een best wel aparte bles en 4 witte voetjes.

JSeine
Berichten: 185
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:11

Hoi!
Wander, een paard dat van mijn opa is geweest, was een halfbroer van Ahoy!
De vader van Wander was ook Monarch,
had alleen een andere moeder.
Was best wel grappig toen ik dat te horen kreeg :D
En die eigenaren van Ahoy zouden mijn opa kennen??
Helaas is Wander een paar jaar geleden overleden aan ouderdom, en zere kiezen.
We kwamen daar te laat achter,,
Maar gelukkig nog nakomelingen van Wander :D