Lippizaner/lusitano paardenstoeterij??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Lippizaner/lusitano paardenstoeterij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 17:09

Heej!

Mijn vader en ik willen graag een keer een weekendje de lippizaner/lusitanopaarden bezoeken op een stoeterij ofzo (mag ook in het buitenland, maar niet té ver van Nederland dat het een hele dag reizen is met het vliegtuig Maar bijvoorbeeld Oostenrijk of een land daar rondom kan wel ) En als het met het vliegtuig moet moet de vlucht niet te duur zijn
Hebben jullie nog een aanrader waar we zouden kunnen gaan kijken?

Het moet wel nog na 24 juni bereikbaar zijn, dus dat ie dan niet gesloten is...
We hadden al gekeken voor de Spaanse Rijschool in Wenen, maar die zijn maar open tot 23 juni, en dan heb ik dat weekend erna nog iets gepland, dus dat kan dan niet

Ik hoop dat jullie iets hebben. En als je er zelf al een keer bent geweest, kun je dan ook je ervaring ermee vertellen? Dan weet ik een beetje wat er van ons verwacht word!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:23

Tja, je gaat óf naar Lipizzaners kijken óf naar Lusitanos. Je vindt ze nl niet in 1 land. De Lusitano is Portugees.
De Alter Real stoeterij in Alter do Chão heeft ook een museum. Je kunt naar voorstellingen kijken van de Hoge School in Queluz.
Er zijn heel veel stoeterijen in Portugal. Je zou "coudelaria" (stoeterij in het Portugees) kunnen googlen. Sommigen hebben hun site ook in het Engels.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 18:50

jaah Ik denk zelf dat het de Lippizaner wordt die we gaan bezoeken
Maar is er ook iemand ooit in Lipica geweest? Daar hoorde ik ook wat over lijkt me leuk om daar heen te gaan

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:21

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:40

mijn vader heeft voor september de Spaanse Rijschool in Wenen geboekt !!! Echt zoow gaaf !! duurt alleen jammer genoeg nog ff, maar dan heb je wel wat Dan krijgen we ook een rondleiding, en mogen naar het trainen kijken, en de echte show krijgen we ook te zien en dat in 1 weekendje
We gaan wel met het vliegtuig

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:42

Ik ben in Lipica geweest, we hebben daar een training mogen zien en een rondleiding in de stallen gehad. Dat was echt prachtig!!! Is de moeite en het geld wat mij betrefd wel waard!

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:45

Ja wij zaten te kijken tussen Lipica ( in Juni) of Wenen, de spaanse rijschool (in september pas) Maar het is toch de spaanse rijschool geworden Dit is ook een van de weinige keren dat je dat te zien krijgt Dus ik heb er echt heel erg zin in Dat is het wachten ook wel waard

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:54

Ik ben in Lipica, Wenen en in Piber geweest! Super gaaf!! Allemaal stuk voor stuk een aanrader. Ook nog het geluk omdat ik zelf een Lipizzaner heb, een kijkje achter de schermen te mogen nemen waar andere niet komen. Zo ben ik in Piber zelfs achter op het KI station geweest!! Bere gaaf!!

De school is ook super in Wenen, ik wens je alvast heel veel plezier!! enne er is ook nog een muzeum om de hoek... waar je boel leuke spullen kunt kopen dus eh neem maar genoeg geld mee hahaha

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:54

haha klinkt leuk!! Wat voor museum is dat precies??

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:53

Dat is een Lipizzaner museum, waar je ook nog leuke souvenirs kunt kopen.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 20:38

okeej leukk!! oewww ik heb er al helemaal zin in (oowkal duurt het nog 3 maandjes )

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:41

Kijk maar eens even in het topic (en de verdere linkjes) in mijn onderschrift! Ik ben vorige zomer in Lipica geweest... veel plezier alvast!