Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
asia schreef:Ben erg nieuwsgierig wat jullie redenen zijn aangezien ik het paard het liefst uit Portugal zelf zou halen. Er is daar veel keus en ik wil graag een jong dier waar nog niets mee is gedaan. Ze groeien daar in het algemeen ook heel fijn op. Daarnaast zijn ze ook nog ( tot nu toe ) betaalbaar.
Het nadeel hiervan is dat het heel moeilijk/ niet mogelijk is om je paard röntgenologisch te laten keuren. Ook de cultuur is heel anders en dit merk je onder andere in het tempo ( langzamer ) waarin alles wordt geregeld.
Maar voor mij is dit ( helaas ) nog toekomstmuziek.
Lusitana schreef:
Ik heb geen enkel probleem met de paarden die via mij verkocht worden röntgenologisch te laten keuren.
Langzaam zijn ze hier zeker en ze houden er niet van om opgejaagd te worden. Dat kan je de deal kosten.
De cultuur brengt ook met zich mee dat sommige paarden op mysterieuze wijze drie keer zo veel op moeten brengen voor een buitenlander dan als ze aan een Portugees worden verkocht.
Daarom bemiddel ik tussen Portugese verkopers en buitenlandse kopers. Dat scheelt veel frustratie en misverstanden aan beide zijden.