Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
utopia1 schreef:Het klopt dat de meeste sites, buitenlandse sites zijn en dus erg moeilijk te lezen.
labe schreef:Ik doe mijn uiterste best om het vrije leven in kuddeverband zo veel mogelijk te benaderen, maar het is niet makkelijk. Bovendien zijn het zeker geen paarden voor ongeduldige of ambitieuze mensen, het ras moet je vooral aanspreken. Ik zie helaas teveel mensen (nu hoop ik niet dat ik half/heel Bokt over me heen krijg) die een paard zien als winstpuntervergaarapparaat, nu heeft geen enkel paard zo'n ruiter verdiend, maar een gevoelig tiepje als lusitano al helemaal niet. ......Sluit je ze hier in Nederland op in een hok van 3x3, komen ze een uurtje per dag dat hok uit en stop je ze onder 3 lagen dikke dekens, dan worden het ook ziekelijke watjes.
Tessebes schreef:Ik ben het met Labe eens dat je eerst goed moet overdenken of je zelf wel geschikt bent voor zo'n gevoelig paard als een lusitano of een andalusier en of je zo'n dier op correcte wijze kunt houden. Uiteraard zijn lusitano's en andalusiers niet de dressuurpaarden bij uitstek. Verder vind ik het allemaal iets te kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Huertecilla schreef:Tessebes schreef:Ik ben het met Labe eens dat je eerst goed moet overdenken of je zelf wel geschikt bent voor zo'n gevoelig paard als een lusitano of een andalusier en of je zo'n dier op correcte wijze kunt houden. Uiteraard zijn lusitano's en andalusiers niet de dressuurpaarden bij uitstek. Verder vind ik het allemaal iets te kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Over kort door de bocht gesproken.... Je haalt dressuur en Klassieke Dressuur een 'beetje' door elkaar.
Tessebes schreef:Ik haal niets door elkaar, ik doel uiteraard op de gewone dressuur en niet op de klassieke.
Tessebes schreef:Daaaaag HC, ga jij maar rustig verder met slakken zoeken waarop je zout kunt leggen.
Citaat:Ik denk dat het gewoon niet het type paard is wat de gemiddelde, wedstrijdrijdende, ruiter of amazone zoekt. Ze blinken uit in verzameling maar missen de lengtebuiging (voor zover een paard uberhaupt in de lengte KAN buigen) en de uitgestrekte gangen die een westers warmbloedpaard wel heeft.
Tessebes schreef:Daaaaag HC, ga jij maar rustig verder met slakken zoeken waarop je zout kunt leggen.
Lusitana schreef:De Lusitano is vooral gewoon een PAARD.