Gelderse paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:00

@Japsen: Jou Jelmar is familie van mijn merrie.. Is ook een bazuin x ureterp Haha!

Ik ben dus sinds juli dit jaar in bezit van een zeer leuke merrie.. Is 11 jaar en wil graag werken!!!


Afbeelding

Afbeelding

En zo was ze toen ze bij mij kwam Tong uitsteken
Met veulen en veulenbuik Bloos!

Afbeelding

Afbeelding

keep calm, I'm engaged!!! <3


Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:15

Wat een gave merrie Obelix Lovers Erg sprekend hoofd

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:50

Thanxx Haha!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 22:30

Ik verzorg ook een merrie met Gelders Bloed,haar opa is Ureterp,mama is 100 % gelders.
Wie van jullie weet een site met daarop foto's van de Dag van het Gelderse paard?

Schoentje!

ziea
Berichten: 60
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: Akkrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:14

Ik heb sinds kort een gelderse ruin en ben helemaal wijs met hem. Met zijn vorige baasje is hij Z1 dressuur geweest. Wij beginnen in januari in de L1.
Zjin afstamming is Gronic (niet goedgekeurd v. Irak) x Adios X Prins Oregon

Marijke80
Berichten: 192
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:27

Obelix, wat is dat precies voor veulen? Ook gelders? Heeft echt een mooie kleur, dus ben even neuwsgierig!!

inib
Berichten: 358
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:27

Wat een liefhebbers van het Gelders Paard, hier er nog een, helaas heb ik mijn 9jarige Zichem X Goudsmid vier weken geleden af laten maken i.v.m. een vergevorderde artrose (zelfde paard in het verhaal van Ellebel).
Sinds dinsdag ben ik in het bezit van een bijna driejarige Parcival, die hengst ben ik in dit topic nog niet tegengekomen, het is een jonge Koss, nu ben ik niet zo kapot van Koss maar van Parcival weet ik eigenlijk weinig, dus als iemand meer van hem weet. Veertien dagen geleden was ik bij Hofs in Westendorp op stal en hij had 9 stuks bijna 3jarige hengsten van Parcival en Zichem. We zijn voor deze gevallen, een vos met een klein kolletje en een snep met een honds brutaal koppie, het was wel de kleinste van het stel, amper 1.60 mtr en nog hengst, afgelopen dinsdag is hij gecastreerd en ondertussen bij ons op stal waar hij het prima naar zijn zin heeft en aandacht genoeg krijgt, een nieuw paard op de manege is altijd leuk. Zijn moeder is overigens geen Gelderse maar een Blanc Rivage X Pericles, ik ga er dus Gelders bloed op achteruit maar ja bij een ruin heb je toch niets aan een papier dus wat maakt het uit.
Voor diegenen die zich afvragen wanneer een paard als Gelderse ingeschreven kan worden, hij moet minder als 25% vreemd bloed hebben dus zoals Nonix was Zichem X Goudsmid X Darling boy was teveel, daarom stond hij als rijpaard op papier.
diegenen die nog een leuke Gelderse zoeken moeten maar eens bij Hofs gaan kijken, hij hanteert ook redelijke prijzen.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:05

inib mag ik een foto van vivi en vos even neer zetten?

*\o/*

inib
Berichten: 358
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:22

Als je al een mooie foto van Vivaldi hebt mag je van mij

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 23:29

Mijn lieve Tonkie is KWPN maar ik heb geen papieren van haar. Ze heeft het brandmerk, KWPN heeft me dat bevestigd. Ik heb dus ook het gevoel de ze Gelders bloed heeft. Ze heeft in elk geval de typische uiterlijke kenmerken. Ze heeft geen hoge knie maar wel hele ruime gangen. Jammer genoeg zijn alle foto's van de pc af anders zou ik een fotootje plaatsen om te kijken of jullie ook het Gelderse in haar zien.

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:36

Afbeelding onze mooie vivaldi! hmm nee ini sorry geen mooie foto....zal kijken of ik zaterdag een paar mooie foto's kan maken...even als ellen of jij er ook zijn dan kan hij er even uit hmmm...ik kijk lelijk dus let nie op mij!

*\o/*

libertysnowy
Berichten: 110
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:01

Wij hebben de gelderse dekhengst op stal staan Nickson hij staat momenteel op wacht maar er is sprake dat ze hem terug gaan nemen in het stamboek. Het is een super paard, lief niet normaal meer en dat voor een hengst. Rijden is super je weet niet wat je meemaakt.Lachen

een dag niet lachen, is een dag niet geleefd.

Moonlight20
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:46

hallo,

ik heb ook een kwpn ( gelders en american saddlebred)
Ze heet Woretta
Ze is 1 jaar en 8 maanden
Haar vader is marvel V hij is een raszuiver american saddlebred
Dit is zijn site waar je een foto van hem kunt bekijken:
http://www.hbcstal.nl/pages/hengsten/marvel.html
De vader van Marvel v is Immigrant: ook een raszuivere american saddlebred
Foto van immigrant: http://www.hbcstal.nl/pages/hengsten/immigrant.html

De moeder van Woretta heet Loretta G zij is een gelders paard.
De vader van Loretta is Renovo ( is half gelders)
De vader van Renovo is Cambrige Cole( Hackney)
Foto van Renovo:
http://users.pandora.be/nado/files/renovo2.jpg
Voor de rest is bloedlijn langs de moederskant volledig gelders en zij is ook volledig gelders verklaard.
Foto's staan in mijn profiel

Paul11

Berichten: 589
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Acquoy

Re: Gelderse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:29

Volgens mij hebben wij ook een gelders type, ik heb haar afstamming eens
doorgerekend en kom op zo,n 45 %
Op stal een schat van een paardje, mist wel wat zelfvertrouwen en daardoor wat schrikachtig, baktrollen, graskabouters en meer van dergelijke ongein, maar wel in de hand te houden, voor een wat ervaren ruiter.
Ze gaat er dus niet ongelimiteerd vandoor.
Ze is 8 jaar en we hebben haar sinds mei 2004


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het ultieme afscheid, een laatste groet, in vrijheid verdwenen, zo is het goed

fientjuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Gelderse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:20

kheb een vraagje kweet niet van welke afstamming dat mijn paardje komt kan iemand me soms zegn iedereen denkt dat het een geldersen is
het is een zeer koppig beestje een eigen karakter heeft hij zeer erg in hij ik zou willn een foto erbij zetn maar het lukt me niet


fientjuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Gelderse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:21

kheb een vraagje kweet niet van welke afstamming dat mijn paardje komt kan iemand me soms zegn iedereen denkt dat het een geldersen is
het is een zeer koppig beestje een eigen karakter heeft hij zeer erg in hij ik zou willn een foto erbij zetn maar het lukt me niet


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Gelderse paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:52

verzameltopic, er is een Gelder topic op de HK


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 29 bezoekers