Mijn versie van het verhaal...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:17

Indestal schreef:
Het gaat om TS zelf, ze geeft anomiem haar verhaal, maar bokkers vonden het weer nodig om de onderste teen boven te halen en uiteraard weer iemand aan de schandpaal te hangen.

Empathie is overigens dun bezaaid tegenwoordig, totdat ze zelf in de oliebol komen..


Anoniem? :')

Haar Boktnaam is haar bedrijfsnaam, EN het staat overal vermeld.

Niks anoniems aan.

Sannens
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:18

Indestal schreef:
Het gaat om TS zelf, ze geeft anomiem haar verhaal, maar bokkers vonden het weer nodig om de onderste teen boven te halen en uiteraard weer iemand aan de schandpaal te hangen.

Empathie is overigens dun bezaaid tegenwoordig, totdat ze zelf in de oliebol komen..



Hier ben ik het wel mee eens. Dat vind ik ook niet kunnen.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:19

Indestal schreef:
Raiza, wat omrespectvol om TS zo op deze manier onderuit te halen, wellicht vind de nieuwe eigenaar dit ook wel niet leuk! Zo alles er bij zoeken, detective te gaan spelen en alles even met naam en toenaam vermelden!

Dit is op de man spelen en bedoelt om TS massaal onderuit te trappen! Bah!

Les gewoon iemands verhaal en als je het verdriet niet kan invoelen, ga je verder naar een ander topic.


Dat is jouw interpretatie dat ik TS onderuit wil halen. Volgens mij geef ik alleen maar aan dat TS wel gelijk heeft dat de nieuwe eigenaar op haar profiel aangeeft dat het paard onhandelbaar zou zijn etc. Beide partijen hebben geen handige uitspraken gedaan, en dat is niet om iemand onderuit te halen, maar gewoon mijn mening. Ik kan me juist wel in het verdriet inleven, van beide personen! Het is gewoon een heel triest verhaal.

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:22

Sannens schreef:
Indestal schreef:
Het gaat om TS zelf, ze geeft anomiem haar verhaal, maar bokkers vonden het weer nodig om de onderste teen boven te halen en uiteraard weer iemand aan de schandpaal te hangen.

Empathie is overigens dun bezaaid tegenwoordig, totdat ze zelf in de oliebol komen..



Hier ben ik het wel mee eens. Dat vind ik ook niet kunnen.


Ho wacht. De ts mag eerst melden dat de nieuwe eigenaresse zo ongeveer het paard de dood heeft ingejaagd door diens "ondoordachte" beslissingen? Maar tegengas geven mag niet want dan ben je empathieloos?

Ts had ook kunnen schrijven dat ze verdrietig is dat ze het paard heeft moeten verkopen en dat het dier kort daarna is ingeslapen.

Dan hád ze denk ik zeer veel empathierijke reacties gehad. Want 99.9% van de bokkers zou zeker met haar meegeleefd hebben.

josien_m_
Berichten: 2431
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:24

Ja vast, maar haar verdriet geldt juist ook haar waarschuwingen en het niet aannemen daarvoor heeft misschien/ wellicht tot die dood geleid. OOk voorstelbaar toch?

Sannens
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:25

Rocamor, ik zeg dat daarboven ook. Ik doelde erop dat ik het niet vond kunnen dat de naam en toenaam van de tegenpartij werd genoemd. Want die heeft hier ook niet om gevraagd en heeft waarschijnlijk ook veel verdriet van het overlijden van haar paard.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:25

Ik begrijp wel dat als de nieuwe eigenaresse neerzet: ''Van een 'onhandelbaar, bijna gevaarlijk en koppig' paard'' én dit daadwerkelijk niet zo was, TS inzicht wil geven in de kant van haar verhaal. Dus uiteindelijk is de nieuwe eigenaresse wel gestart met beschulidgen/onwaarheden de wereld inbrengen.

En... Zodra iets op internet staat is niks meer ''anoniem''. Zeker op een forum heb je gegevens vaak vrij snel gevonden. Anoniem bestaat (helaas) niet meer in de digitale wereld.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:26

@Rocamor, Ja dat mag ze!

Het was een bokker die het nodig vond om maar even een heel stuk profiel te quoten en namn te gaan noemen!

Nu maakt men van appeltaart appelmoes en dat was niet de bedoeling van TS, die zit nl met een frustratie, “ik had je gewaarschuwd”, waarom luisterde je niet, nu is hij dood!

Maar nogmaals empathie is moeilijk hoor, als je het amper hebt..
Laatst bijgewerkt door Indestal op 11-10-18 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:27

Denise_Storm schreef:
Ik begrijp wel dat als de nieuwe eigenaresse neerzet: ''Van een 'onhandelbaar, bijna gevaarlijk en koppig' paard'' én dit daadwerkelijk niet zo was, TS inzicht wil geven in de kant van haar verhaal. Dus uiteindelijk is de nieuwe eigenaresse wel gestart met beschulidgen/onwaarheden de wereld inbrengen.

En... Zodra iets op internet staat is niks meer ''anoniem''. Zeker op een forum heb je gegevens vaak vrij snel gevonden. Anoniem bestaat (helaas) niet meer in de digitale wereld.



En daarom zijn er ook zoveel topics over de privacy van bokkers naar het modteam,

Weet je als TS nu weg wil van bokt, wat blijft er staan? Juist ja haar hele verhaal, MET de afbranders, verwijten etc...en dit dankzij de boktbrigade die altijd klaar staat om te rellen...

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:27

Citaat:
Waarom ik dit wil delen? Om misschien wat machteloosheid kwijt te raken, om hopelijk een stukje bewustwording te creëren want ieder verhaal heeft 2 kanten. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd. Voor mij nooit meer zo'n keuze. Zij heeft na zijn dood al zijn mooie lange vlechten, voorpluk en hele staart er af geknipt. Ik heb een rode roos bij hem neergelegd. Het zei me alles...

Laten ik eindigen met dat ik zie dat de ander het niet kwaad bedoelt. Het is een ander perspectief en haar waarheid. Ik had alleen zo graag van perspectief gewisseld. Het ging niet om onze ego's. Het ging om het welzijn van het paard...


TS bedoelde het in ieder geval niet kwaad. Ook al was het misschien niet handig om te benoemen dat de eigenaresse op Bokt zit. En ook niet handig dat iedereen gaat zoeken naar de eigenaresse en dit vervolgens niet echt discreet in het topic bespreekt. banketstaaf voor beide partijen. Dit was niet de bedoeling van TS en ook het is ook naar tegenover de eigenaresse.

Dit topic krijgt een nare wending. Ik denk dat beide partijen allebei verdriet en frustraties hebben

Sannens
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:28

Indestal schreef:
Weet je als TS nu weg wil van bokt, wat blijft er staan? Juist ja haar hele verhaal, MET de afbranders, verwijten etc...en dit dankzij de boktbrigade die altijd klaar staat om te rellen...


Maar dat ze haar verhaal hier heeft staan heeft ze zelf natuurlijk ook aan bijgedragen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:32

Uiteraard, maar waar moet je je verhaal doen als je na maanden nog kapot van verdriet bent? Op een paardenforum toch? Zeker als je mee kan lezen hoe je paard wordt vermeld.

De grootste slungel van de omgeving is ook uitgemaakt door een instructrice als gevaarlijk, die moest ik maar rap wegdoen...jaja, op haar manier van lesgeven en schreeuwen reageerde hij totaal over de zeik en dat dus gevaarlijk, heel erg gevaarlijk, maar dat lag aan haar en niet aan mijn doodsullige maar erg gevoelige en onzekere paard.

Dus ik snap ook best dat ze de bemerking van gevaarlijk onhandel paard heel kwetsend ervaart.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:32

TS heeft dit topic gestart als reactie op iets wat op Bokt zwerft door de nieuwe eigenaresse. Niet geheel onbegrijpelijk.

Beide personen ervaren verdriet: bij TS machteloosheid, omdat zij wist hoe het paard zou reageren. De nieuwe eigenaresse, omdat zij haar nieuwe paard is verloren (4 maanden is veel te kort om te mogen genieten van jouw eerste gekochte paard).

Het vervelende aan internet (en deels aan bokt): wat je gezegd hebt, kan je niet terugdraaien EN sommige dingen worden anders opgevat dan er wordt bedoeld.

Bokt lijkt mij alleen niet de aangewezen locatie om dit verder op te lossen. Beide dames hebben wellicht verkeerde info/dingen geschreven, maar dat kan niet meer veranderd worden.

Laat elkaar vanaf nu verder met rust, verwerk het verdriet op een eigen manier en ga verder met het leven. Hoe hard en moeilijk ook!

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:32

Sannens schreef:
Rocamor, ik zeg dat daarboven ook. Ik doelde erop dat ik het niet vond kunnen dat de naam en toenaam van de tegenpartij werd genoemd. Want die heeft hier ook niet om gevraagd en heeft waarschijnlijk ook veel verdriet van het overlijden van haar paard.


Dan heb ik jouw reactie verkeerd geïnterpreteerd. Mijn excuses!

Indestal, de ts mag dus de nieuwe eigenaresse wegzetten als de de verantwoordelijke van de dood van het paard? Begrijp ik jouw reactie zo goed?

Want dat snap ik niet. Niemand hier weet de reden van de koliek. Gras? Schimmel in het hooi? Stress door weet ik veel wat? Zandkoliek door jarenlang in een paddock staan? Of gewoon echt domme pech?

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:34

Verantwoordelijk voor de dood, vind je dat niet erg kort door de bocht? Zo gaan we op de scherp rand van een vlijmscherp mes zitten en op deze manier is het niet meer praten maar verwijtvol discussieren en sorry daar heb ik een boktvolle buik van...

Dus nee, ik ga hier niet verder op in....je snapt nl best heel goed wat de issue is.

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:36

Indestal schreef:
@Rocamor, Ja dat mag ze!

Het was een bokker die het nodig vond om maar even een heel stuk profiel te quoten en namn te gaan noemen!

Nu maakt men van appeltaart appelmoes en dat was niet de bedoeling van TS, die zit nl met een frustratie, “ik had je gewaarschuwd”, waarom luisterde je niet, nu is hij dood!

Maar nogmaals empathie is moeilijk hoor, als je het amper hebt..


Jouw eigen woorden. Niet de mijne.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:40

Rocamor schreef:
Indestal schreef:
@Rocamor, Ja dat mag ze!

Het was een bokker die het nodig vond om maar even een heel stuk profiel te quoten en namn te gaan noemen!

Nu maakt men van appeltaart appelmoes en dat was niet de bedoeling van TS, die zit nl met een frustratie, “ik had je gewaarschuwd”, waarom luisterde je niet, nu is hij dood!

Maar nogmaals empathie is moeilijk hoor, als je het amper hebt..


Jouw eigen woorden. Niet de mijne.



Ik heb zo ver mogelijk teruggelezen, maar kan dat niet vinden, zou je dat bericht met die woorden van mij willen quoten? En dan wel de woorden dat ik letterlijk zeg, dat ze nieuwe eigenaar verantwoodelijk is voor de dood en niet de gevolgen van het uren op het gras staan waar het paard niet tegen kan.

Je verdraaid mijn woorden en de woorden van TS zo, dat het een totaal andere dramatiek wordt en de bewoording van jouw interpretatie de hele discussie een behoorlijke lelijke kleur en smaak krijgt.

Dit is zo bokt he! En zo ontzettend knap hoe elk topic weer in dit rioolputje gespoelt wordt.

Het is weer zo ver....

:r
Laatst bijgewerkt door Indestal op 11-10-18 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:40

TS, verkoop jij paarden als professional? Of was dit jouw (enige) privé paard wat je verkocht hebt?

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:40

Rocamor schreef:
Indestal schreef:
Wat een empathieloosheid in dit topic, bah...

Ik ontstip!


Tja zo kun je het ook zien als het gros het niet met je eens is.

Ik denk dat praktisch iedereen hier snapt dat TS erg verdrietig is dat ze
A. Het paard heeft moeten verkopen
B. Het paard is ingeslapen

Maar er zijn ook mensen die vinden dat dit op een andere manier gebracht had kunnen worden.

Overigens gaat het verhaal over een paard van een ander. Vraag me dus af hoe lang dit topic open blijft dan Wel blijft bestaan. Want meen me te herinneren dat er geen topics over paarden van derden geopend mogen worden zonder toestemming van die eigenaar. En ik vermoed zomaar dat TS geen toestemming heeft gevraagd aan de nieuwe eigenaar.


Het paard heeft geen eigenaar meer, het is vrij
Het zijn de bokkers die bewust een link of aan wijzingen naar andere eigenaren van het paard plaatsen die bewust? deze topics om zeep helpen.

om op jouw woorden te reageren Rocamor, Een discussie over of dit op een andere manier gebracht had kunnen hoort hier niet thuis, het is OT en doet niet terzake. TS geeft haar gevoelens aan, haar verdriet. Dat is geen verwijt.

Dat je de pijn van het niet opvolgen van advies als verwijt wil zien is jouw keus. Is wat jij er van maakt.
Voor mij is het niet meer als een vraag zoals bv was het te voorkomen geweest?
Ik denk dat die vraag meer te maken heeft met onverwerkte gevoelens, Een verwijt naar zichzelf in de trend van had ik maar.......

iedereen die het verhaal leest weet ook dat buiten het paard er ook iemand anders is met pijn en verdriet. Het is niet nodig om mensen tegen elkaar uit te spelen of op te zetten.

Alles kan op een andere manier worden gebracht, achteraf kan je ook alles wijzigen, alleen niet dit soort gebeurtenissen. De werkelijkheid is een combinatie van gevoel en events. De kans dat jij mijn postop dezelfde manier begrijpt als ik bedoel, dus mijn gevoelens en gedachten, zijn waarschijnlijk toch anders Zoals ik ook jouw post waarschijnlijk niet voor 100% goed interpreteer of anders gezegd zoals door jouw bedoeld. Zonder die verschillen wordt bokt saai, geen discusie, geen uitwisseling van zaken omdat alles voor iedereen hetzelfde is.

Ik vind posts als deze wel de moeite waard omdat iemand ons de kans geeft te leren van haar ervaring en verdriet.

Anoniem

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:49

Wauw, wat is dit? Jongens hou op! Wat is dit voor verschrikkelijk gesprek geworden????

Ik wilde mijn emoties delen. Mijn gevoel van onmacht en wat doen tegen eenzijdige beeldvorming. Ik zeg niet dat de ander 'door jou is hij dood'. Ik heb wel heel veel zorgen gehad over de keuzes en mijn angst is binnen 4 maanden waarheid geworden. Dat maakt me erg verdrietig. Ongelooflijk de conclusies die ik op mijn bord krijg zonder dat jullie vragen stellen!!! Hoe ik dingen weet?
Omdat ik het besproken en gezien heb?
Een beetje onrust in de kudde is wat anders dan 3 maanden geterroriseerd worden zoals de eigenaresse het zelf noemde. Het zijn haar eigen woorden. Etc Etc.
Dus jullie paardenmensen kunnen na 9 jaar je paard loslaten en klaar? Geen gevoel? Geen binding? Geen gevoel van verantwoordelijkheid ook is hij dan van iemand anders? Dat loslaten kost ook tijd, maar helaas is er weinig tijd voor geweest.

Maar ik hou erover op!!! Het is genoeg.
Ik had geen namen willen noemen want daar ging het me niet om.

Anoniem

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:02

Nee, na 9 jaar zou ik mn paard niet los kunnen laten. Daarom gaan ze bij mij ook niet weg.

Je hebt dingen in je OP staan die nergens op slaan. Ik had verwacht dat er van de eigenaresse een heel topic moest zijn ofzo, maar hooguit 5 berichten gaan over het paard. Dat ze zegt dat ie gelig was, trek je zelf helemaal uit verband en maakt er een verhaal om heen.

Tuurlijk ben je emotioneel maar vind dit niet zo handig. Jouw kant van het verhaal... Oke, maar het verhaal van de eigenaresse is hier op bokt niet te vinden, dus waarom moet je je bewijzen?

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:03

PenS schreef:
Wauw, wat is dit? Jongens hou op! Wat is dit voor verschrikkelijk gesprek geworden????

Ik wilde mijn emoties delen. Mijn gevoel van onmacht en wat doen tegen eenzijdige beeldvorming. Ik zeg niet dat de ander 'door jou is hij dood'. Ik heb wel heel veel zorgen gehad over de keuzes en mijn angst is binnen 4 maanden waarheid geworden. Dat maakt me erg verdrietig. Ongelooflijk de conclusies die ik op mijn bord krijg zonder dat jullie vragen stellen!!! Hoe ik dingen weet?
Omdat ik het besproken en gezien heb?
Een beetje onrust in de kudde is wat anders dan 3 maanden geterroriseerd worden zoals de eigenaresse het zelf noemde. Het zijn haar eigen woorden. Etc Etc.
Dus jullie paardenmensen kunnen na 9 jaar je paard loslaten en klaar? Geen gevoel? Geen binding? Geen gevoel van verantwoordelijkheid ook is hij dan van iemand anders? Dat loslaten kost ook tijd, maar helaas is er weinig tijd voor geweest.

Maar ik hou erover op!!! Het is genoeg.
Ik had geen namen willen noemen want daar ging het me niet om.

Welkom op bokt
Zo gaat het hier nou eenmaal..

Rocamor

Berichten: 10958
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:06

BMHP het is zeer zeker goed mogelijk dat een post anders geïnterpreteerd wordt dan bedoeld.

De reden dat ik de manier van schrijven aanhaalde, is dat er geschreven werd dat er hier in dit topic maar weinigen nog empathie hebben. Ik heb daarin een andere mening. Ik denk dat meerdere reacties voortkomen uit de informatie over / naar de nieuwe eigenaresse. Informatie die niet nodig is. Als TS had geschreven dat ze verdrietig was dat het paard verkocht en ingeslapen was, had ze voornamelijk reacties met "Sterkte" gehad. Hadden degenen die reageren op de info van/ over de nieuwe eigenaresse gereageerd met "sterkte", dan hadden we een ander topic gehad.

En -nogmaals- ik begrijp het verdriet en evt wellicht de onmacht van ts. Ik zou me zo ook voelen. Wie Niet?

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:10

PenS schreef:
Ik heb wel heel veel zorgen gehad over de keuzes en mijn angst is binnen 4 maanden waarheid geworden. Dat maakt me erg verdrietig.

Natuurlijk ben je verdrietig, en heb je je zorgen gemaakt. Ik zie ook nergens mensen schrijven dat ze dát niet begrijpen. En ik vind het ontzettend naar voor je.

Aan de andere kant: hoe weet jij dat een paard koliek krijgt van gras? Doordat je 'm op het gras had staan, op een andere manier kun je daar niet achter komen. En jij hebt van die fout geleerd, en hebt een ander voor de zelfde fout willen behoeden, dat snap ik allemaal. Maar het staat een ander vrij om fouten te maken. Ook als jij daarvoor gewaarschuwd hebt. Het was haar eerste paard. Met elk paard moet je weer leren hoe en wat, en als het je eerste paard is helemáál. En het is zuur dat hij bij haar ook koliek gekregen heeft, en dat het slecht is afgelopen. Maar zij heeft het recht, altijd, om haar eigen fouten te maken. En ze is niet verplicht om naar jou te luisteren. Je hebt het goed bedoeld. Je hebt je best gedaan. Je hebt haar gewaarschuwd. Maar het is haar volste recht om jouw waarschuwing als advies, en niet meer dan dat, aan te nemen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 11-10-18 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:22

Hoewel ik je gevoel helemaal snap vind ik dit topic niet bepaald netjes, en bokt hier niet de plek voor.
Je weet dat als je een paard verkoopt, je er geen enkele zeggenschap meer over hebt. Dan kan je wel "afspraken maken" en weet ik wat, wettelijk gezien maakt dat helemaal niets uit. Al had ze het dier direct bij Stegeman afgeleverd, ze is vrij om te doen wat ze wil wanneer de koop rond is.
Neem je verlies en leer er van.
Verkoop geen dier als je het niet los kunt laten.
Sterkte.