Mijn versie van het verhaal...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15147
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:27

lieveli schreef:
Vind ik niet. Maar goed, het is nu uit het profiel maar staat nog steeds in dit topic... ik zou als nieuwe eigenares geen steun zoeken bij iemand die mij indirect de schuld geeft van een overleden paard.

Het is een vreselijk verdrietige situatie, laat dit topic verwijderen of aanpassen...

Ik vind dat dit soort topics heel leerzaam zijn.En kunnen daardoor dergelijk leed in de toekomst hopenlijk voorkomen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:28

anjali schreef:
lieveli schreef:
Vind ik niet. Maar goed, het is nu uit het profiel maar staat nog steeds in dit topic... ik zou als nieuwe eigenares geen steun zoeken bij iemand die mij indirect de schuld geeft van een overleden paard.

Het is een vreselijk verdrietige situatie, laat dit topic verwijderen of aanpassen...

Ik vind dat dit soort topics heel leerzaam zijn.En kunnen daardoor dergelijk leed in de toekomst hopenlijk voorkomen.


Dat vind ik heel wreed van je en zo had ik jou niet ingeschat.

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:32

lieveli schreef:
anjali schreef:

Ik vind dat dit soort topics heel leerzaam zijn.En kunnen daardoor dergelijk leed in de toekomst hopenlijk voorkomen.


Dat vind ik heel wreed van je en zo had ik jou niet ingeschat.


amai, wordt eens persoonlijk en aanvallend.
Ik volg anjali, toch wel duidelijk dat je dit eerst moet lezen vooraleer je je paard verkoopt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:36

Hoe is dat persoonlijk en aanvallend? Ik heb Anjali leren kennen als een zachtaardig persoon. Dat ze een topic waarin iemand wordt afgefikt als leerzaam ervaart verbaast me gewoon.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:40

enjoymyhorse schreef:
Verwijderen is denk ik een hele goede optie.
Het is allemaal geschreven uit emotie met alleen maar verliezers.


Eens.

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:42

Ik ben het ook met anjali eens, ik denk dat veel mensen niet beseffen dat het ook zo kan lopen bij verkoop.

Het is ook maar een mening dat de nieuwe eigenaresse wordt afgezeikt, ik heb dat beeld totaal niet

anjali
Berichten: 15147
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:42

Nee,ik bedoel dat je hier kunt zien wat er kan mis gaan bij verkoop van een paard. Net zo goed ald dat ik topics over de behandeling van ziektes volg omdat ik daarvan zou kunnen leren,als ikzelf\mijn paard ook een dergelijke ziekte zou kunnen krijgen.Dat is dan toch ook niet wreed? Je kunt ergens van leren hoe het niet moet,zodat je dezelfde fout niet zelf ook maakt,waar dan weer nieuw leed uit voort kan komen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:44

anjali schreef:
Nee,ik bedoel dat je hier kunt zien wat er kan mis gaan bij verkoop van een paard. Net zo goed ald dat ik topics over de behandeling van ziektes volg omdat ik daarvan zou kunnen leren,als ikzelf\mijn paard ook een dergelijke ziekte zou kunnen krijgen.Dat is dan toch ook niet wreed? Je kunt ergens van leren hoe het niet moet,zodat je dezelfde fout niet zelf ook maakt,waar dan weer nieuw leed uit voort kan komen.


Ik snap je wel... maar ik vind het ook niet eerlijk naar de eigenares toe.

Stel dat jij dit was Anjali, dat is toch niet tof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:47

Verwijderen doen ze niet kennelijk dus helaas staat het er. Ik heb mijn eigen stuk nog eens nagelezen. Er wordt echt heel veel ingevuld door lezers. Ik schrijf nergens dat zij verantwoordelijk is voor zijn dood. Ik zeg zelfs we weten niet hoe het anders gegaan was. Ik heb me in al die tijd niet bemoeit zoals sommigen concluderen. Ik heb mijn advies meegegeven en verder op afstand meegeleefd. Wel mijn zorgen gehad maar ook geweten dat ik er niet meer over ging en dat zij nu zijn baasje was en de keuzes maakte voor hem. Ik ging er niet meer over en daar was ik me erg van bewust. Dat neemt het machteloze gevoel niet weg maar dat was iets voor mij om te hanteren en dat heb ik gedaan.
Zoals jullie allemaal adviseren laat ik het hierbij. Ik was geraakt en kon niks met dat gevoel dus ben gaan schrijven. Genoeg negatieve energie hieraan besteed !

Bedankt voor de lieve reacties die er ook waren
Laatst bijgewerkt door PenS op 11-10-18 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:48

Het is gewoon een heel triest verhaal. Het is al moeilijk om een paard te verkopen waar je al zo lang een band mee hebt. Dat doe je niet zomaar, dat doe je uit liefde voor het dier omdat je weet dat jij het dier niet kunt geven wat nodig is. Ts heeft haar best gedaan een goed tehuis te vinden voor het paard en dat is ook gelukt. Ook al ging het niet op de manier die ts gewenst had, de nieuwe eigenaresse had echt wel het beste met hem voor. Dat bewijst ze alleen al door te kiezen voor een dure operatie met zo weinig slagingskans. Hopelijk kunnen jullie het allebei een plekje geven en het verdriet verwerken, ieder op haar eigen manier. Sterkte.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:49

Het is hoe dan ook gewoon erg k*t om je paard te verliezen, of het nou wel of niet je paard was. Een band verbreek je niet door wisseling van eigenaar.

Veel sterkte ts!

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:50

Is des Bokts, er wordt altijd van alles ingevuld in heeeeel veel topics. Ik zie dit topic ook totaal niet als een aanval naar de nieuwe eigenaresse. TS is gewoon ontzettend verdrietig over de dood van het paard.

Telpeva

Berichten: 14760
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:07

Ts ik hoop dat je deze reactie van mij kan lezen als de positieve inbreng zoals ik hem bedoel :) sorry het is een beetje een boekwerk geworden :')

De nare verhalen en vervelende dingen blijven vaak het beste hangen, en ik kan mij voorstellen dat dat ontzettend naar is want zoiets blijft ook malen in je hoofd, als een cirkeltje steeds weer opnieuw. Misschien kan het je helpen als je ook open staat voor de leuke, leerzame of andere manier positieve ervaringen die het paard op heeft gedaan bij de nieuwe eigenaar. Zoals het gras... ja het is een risico, maar hij zal dat ongetwijfeld geweldig hebben gevonden om zo vrij te kunnen grazen, wij zijn ons bewust van gevaren maar een dier niet. Die heeft die maanden misschien wel enorm genoten van dat gras, zoals jij en ik kunnen genieten van pizza of chips. Wanneer niet zeker is of dat de doodsoorzaak is geweest, is dat misschien nog een fijne gedachte dat hij in elk geval plezier had. Nog een voorbeeld is de koliekoperatie, die vind ik eigenlijk juist hartverwarmend. De meeste eigenaren die ik ken, zullen hun dier niet laten opereren vanwege de prijs van die operatie en de risico's, ik weet ook eigenlijk niet wat ik zelf zou doen in zo'n geval. Ze had hem ook meteen kunnen laten gaan, want voor dat geld van die operatie kan je ook een nieuw paard kopen zónder het risico. Maar ze ging voor haar lieveling, jouw oude lieveling, ook al kende ze hem nog maar 4 maanden. Op mij komt dat over dat jouw oude paard juist ontzettend geliefd was.


Sterkte en veel liefs, ik heb een soortgelijke ervaring ook met een paard (ook binnen een paar maanden dood) en ik denk nog steeds aan die lieve merrie en dat ze misschien nog zou leven als ik toen een andere keuze had gemaakt. Had ik haar maar gehouden... Dat gevoel is er niet meer elke dag, dat slijt gelukkig, maar het gevoel en het gemis blijft lang hangen. Maar tijd heelt veel wonden, hopelijk ook voor jou.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:10

Om het even in perspectief te zetten: okidoki ging voor miljoenen euro’s naar een nieuwe eigenaar. Kreeg na een paar maanden koliek. En ging dood. Heel verdrietig. Heel naar voor iedereen. Zulke dingen gebeuren en dan zijn we veel mensen ziek van. TS ook. Eigenaar ook.

Avalanche

Berichten: 16105
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:11

PenS schreef:
Verwijderen doen ze niet kennelijk dus helaas staat het er. Ik heb mijn eigen stuk nog eens nagelezen. Er wordt echt heel veel ingevuld door lezers. Ik schrijf nergens dat zij verantwoordelijk is voor zijn dood. Ik zeg zelfs we weten niet hoe het anders gegaan was. Ik heb me in al die tijd niet bemoeit zoals sommigen concluderen. Ik heb mijn advies meegegeven en verder op afstand meegeleefd. Wel mijn zorgen gehad maar ook geweten dat ik er niet meer over ging en dat zij nu zijn baasje was en de keuzes maakte voor hem. Ik ging er niet meer over en daar was ik me erg van bewust. Dat neemt het machteloze gevoel niet weg maar dat was iets voor mij om te hanteren en dat heb ik gedaan.
Zoals jullie allemaal adviseren laat ik het hierbij. Ik was geraakt en kon niks met dat gevoel dus ben gaan schrijven. Genoeg negatieve energie hieraan besteed !

Bedankt voor de lieve reacties die er ook waren

Mijn excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je zeggenschap wilde na de verkoop van je paard. Dat is niet zo, dan neem ik mijn woorden erover terug.

Ik wens je heel veel sterkte.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:12

Er zijn inderdaad alleen maar verliezers in dit verhaal, van welke kant je het ook bekijkt. Voor de nieuwe eigenaar, omdat ze duidelijk een heel andere toekomst voor ogen had met het paard, maar ze is hem al heel vroeg verloren. Voor de ts als oude eigenaar, die had ook liever gezien dat het paard veel ouder geworden was.

Wat er in tussentijd gebeurt is, ik ben er van overtuigd dat de nieuwe eigenaar enorm haar best heeft gedaan. Dat de omgang met het paard anders is gegaan dan de ts graag had gewild, natuurlijk is dat moeilijk en pijnlijk. Maar of het deze afloop heeft veroorzaakt staat niet vast.

Of het netjes is om allemaal op internet te plaatsen.. ik snap dat ts haar verhaal kwijt wil en misschien zich ook wel een beetje wilde verdedigen. Ik snap ook dat het voor de nieuwe eigenaar niet leuk is om te lezen. Het blijft heel dubbel.

Wel vind ik dit topic echt verdriet uitstralen om het zo maar te zeggen. Dat geeft mij veel begrip voor de ts.

anjali
Berichten: 15147
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:14

lieveli schreef:
anjali schreef:
Nee,ik bedoel dat je hier kunt zien wat er kan mis gaan bij verkoop van een paard. Net zo goed ald dat ik topics over de behandeling van ziektes volg omdat ik daarvan zou kunnen leren,als ikzelf\mijn paard ook een dergelijke ziekte zou kunnen krijgen.Dat is dan toch ook niet wreed? Je kunt ergens van leren hoe het niet moet,zodat je dezelfde fout niet zelf ook maakt,waar dan weer nieuw leed uit voort kan komen.


Ik snap je wel... maar ik vind het ook niet eerlijk naar de eigenares toe.

Stel dat jij dit was Anjali, dat is toch niet tof?

Maar het punt is,wie is de eigenares?Als je je paard verkoopt ben je hem kwijt,en dat dat moeilijk kan zijn,dat zie ik nu hier door de verhalen van ervaringsdeskundigen.Maar wettelijk gezien heb je er niets meer mee. Dat kan emotioneel anders zijn ja.Ik heb zelf slechts 1 keer een paard verkocht,terugverkocht aan de handelaar waar ik hem net 3 weken van had,omdat ik bang van hem was geworden omdat hij me getrapt had. En met dat paard heb ik me later nooit meer bemoeid.Ik was al lang blij dat ik op een nette manier van hem af was.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:20

Degene die het paard in haar bezit had.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:24

Citaat:
Wel vind ik dit topic echt verdriet uitstralen om het zo maar te zeggen. Dat geeft mij veel begrip voor de ts.

Dit heb ik ook.

En ook wel de onmacht. Je geeft advies om koliek te voorkomen en uiteindelijk gaat hij wel dood door koliek.
Nee zeker weten dat de oorzaak gras is heb je niet. Maar de kans is wel groot aanwezig.

Net zo als je een paard met peesblessure verkoopt omdat de springsport niet meer kan. En een ander gaat er mee springen en 4 maanden later word hij met een peesblessure ingeslapen.
Nee het hoeft er niet aan te liggen, toch is de kans wel groot.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:44

Keandra schreef:
Hoe NL kunnen jullie zijn?
Hoe gevoelloos en direct?

Schande aan al die gewoon op TS haar kap zitten.
Denk eens verder na aub.
TS is al genoeg gestraft.

Dit is echt BOKT op zijn slechtste.

Amanda, super post van je. Dat was nodig in dit topic.


Lekker beledigend en stereotype. Jij zou het ok vinden als ik jou een typisch domme Belg zou noemen? Hoe krijg je zoiets je toetsenbord uit.

pinto_1

Berichten: 2567
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:36

PenS schreef:
Kennelijk heeft de eigenaresse het gelezen. Het onhandelbare, gevaarlijke paard is verdwenen uit de tekst. Er staat nu koppig paard.
Dank je Keandra!


Wil hier toch op reageren, ik vind het heel respectvol van de nieuwe eigenaar om dit aan te passen. Blijkbaar heeft ze TS niet willen kwetsen, dus dit verwijderd, zonder zich in deze discussie te willen mengen. Wat ik knap vind gezien alle meningen en reacties.

Sterkte aan jullie allebei, hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven! :(:)

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:03

pinto_1 schreef:
PenS schreef:
Kennelijk heeft de eigenaresse het gelezen. Het onhandelbare, gevaarlijke paard is verdwenen uit de tekst. Er staat nu koppig paard.
Dank je Keandra!


Wil hier toch op reageren, ik vind het heel respectvol van de nieuwe eigenaar om dit aan te passen. Blijkbaar heeft ze TS niet willen kwetsen, dus dit verwijderd, zonder zich in deze discussie te willen mengen. Wat ik knap vind gezien alle meningen en reacties.

Sterkte aan jullie allebei, hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven! :(:)


Mee eens. Fijne reactie van de nieuwe eigenaresse. Sterkte allebei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:29

Daar ben ik ook blij mee :-)

En of ik dit topic wel had moeten plaatsen? Voor de ander? Voor mijzelf en ook vanwege mijn bedrijf?

Ik kan ook vertellen wat er allemaal mooi is en goed gaat. Maar dit is ook het leven. Facebook, Instagram het is allemaal beeldvorming. Maar wat wil je delen? Sh#% happens... we zijn ook maar mensen met emoties, eigen-aardigheden en leermomenten. Dat mag best gezien...

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:13

Ik kom dit topic nu ineens tegen en zit het met lichtelijke shock door te lezen, wat een verdriet en machteloosheid als je dit ziet gebeuren en je kunt niks doen...

Maar aan de andere kant inderdaad het feit, verkocht is verkocht, en dan moet je jouw manier van zorgen loslaten, hoe moeilijk dat ook is...
Je kunt een paard nooit verkopen met 100% toezegging en wetenschap dat alles zo gaat als jij vindt dat het zou moeten gaan voor dit paard en dat is lastig maar de harde waarheid.

Je weet nooit wat er was gebeurd als hij bij jou was gebleven en als hij wel precies zou gehouden zou zijn als jij voor ogen had gehad.
Dat blijft alleen maar gissen.
Wat er wel zeker is is jouw verdriet, en dat snap ik, je machteloosheid dat je niks meer voor hem hebt kunnen doen.
En ook dat zal iets zijn dat je los moet laten of in ieder geval een plekje moet geven.
Verkopen is loslaten maar houden van is soms ook loslaten.

Je wilt altijd het beste voor je beestjes en iedereen doet dat op z’n eigen manier.
Alleen als je hier afspraken over op papier hebt gezet kun je hier op terug pakken, anders niet, en dan nog zal het lastig zijn.

Ik heb inderdaad gelukkig een andere ervaring met de verkoop van mijn eerste paard, die heeft goed huisje na goed huisje gehad en nu haar laatste en allerbeste plekje waar ze binnenkort waarschijnlijk ingeslapen zal worden vanwege slijtage door ouderdom.
Ik weet dat dit heel veel geluk is en dat iedereen voor haar altijd het beste heeft gewild bij het zoeken naar een nieuw plekje en daar ben ik enorm dankbaar voor.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Mijn versie van het verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:30

TS, hebt dus een bedrijf in dr paarden business? Dit paard heb je “professioneel” verkocht?