PRE paard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:43

Maanlicht schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Ik ben zeker geen fan van stal buitengewoon!


Waarom niet?



Oa omdat het snelle verkoop is. Advertenties kloppen niet met wat ze aanbieden. Braaf l gereden paard terwijl het en ongeleid projectiel was in de bak. Geen verleden bekend als t naar uit Spanje komt verkopen ze t gebrek of niet. Afspraken komen zeer niet na. Voor weinig geld geschikte stal maar verwacht geen perfect paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:50

EdkingEnzo schreef:
Wat er met [***] is gebeurt, is helaas echt pech geweest. Ik loop er nu al zo lang, en weet dat eigenlijk iedere klant super tevreden is met het paard wat ze hebben gekocht.


Ik wil ze ook niet zwartmaken, maar wel vertellen hoe het voor ons was. De advertenties zijn inderdaad helemaal eerlijk, het telefonische contact dat we hadden was ook gewoon goed en fijn en zoals ik schrijf is er ook zeker geen sprake van onwil, maar de stallen waren een gribus en er stonden wel meer paarden minder florissant bij. De pony die we meekregen als trailermaatje zat onder de littekens (pispaaltje in de groep die niet tegen de anderen beschermd werd) en had bijna slofjes als hoeven. Misschien omdat dat een eigen pony was en niet voor de verkoop en daardoor wat minder aandacht kreeg? Ik heb nog aangeboden om ze meteen samen met [***] te laten bekappen (al was het maar om iets terug te doen voor de trailerrit), maar dat mocht helaas niet.
[***] heeft inderdaad ook gewoon pech gehad (moeilijke rug die meteen tot kreupelheid leidde in combi met niet goed passende zadels), maar dat je op door de dierenarts stokkreupel verklaarde paarden mag proefrijden vind ik wel echt een kwalijke zaak.

Wel goed dat ze een nieuwe stal hebben gevonden, dat lost misschien alweer een paar van de problemen die ze op de oude locatie hadden op.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:59

xyzutu2 schreef:
EdkingEnzo schreef:
Wat er met Rio is gebeurt, is helaas echt pech geweest. Ik loop er nu al zo lang, en weet dat eigenlijk iedere klant super tevreden is met het paard wat ze hebben gekocht.


maar dat je op door de dierenarts stokkreupel verklaarde paarden mag proefrijden vind ik wel echt een kwalijke zaak.

Wel goed dat ze een nieuwe stal hebben gevonden, dat lost misschien alweer een paar van de problemen die ze op de oude locatie hadden op.



Hier heb je zeker gelijk in! De nieuwe lokatie is idd een stuk beter!

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Re: PRE paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:05

Je zou eventueel eens bij Finca Linda kunnen kijken. Die hebben ook een aantal PRE's staan en een contact persoon in Spanje.
De eigenaar zit al langer in dat wereldje en heeft er wel kijk op.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:11


Lukasje
Berichten: 11254
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:58

Ga eens kijken op de site van Ancce Belgica, de vereniging van fokkers. Daar vind je sowieso info en er worden ook paarden te koop aangeboden.

jeanchar
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 23:56

Misschien ook handig om vooraf te weten waar je allemaal op moet letten.
Ook niet onbelangrijk, welke papieren er bv bij een PRE horen te zitten.

Antwoorden hierop vindt je op de site van het stamboek www.pre-stamboek.nl

Ook zij kennen de goede en minder goede adressen dus ik zou hier eerst eens kijken voor informatie
PRE's zijn heel fijne paarden.
Succes bij je zoektocht.