[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:00

Super Sanet!

En wat een mooie stal!

Gisteren 2 Ieren gereden. Voorlopig blijf ik even “vreemd” gaan :D .
Het is hier mooi weer, de paarden gaan hier zo de wei in.

Laura1982

Berichten: 4079
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:13

Gefeliciteerd sanet!!
Naam heerlijk origineel
En zou ook even wachten met buiten doen bbrrr herfst

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:25

Oh ik heb geluk denk ik.

Heb in mijn shirtje in t zonnetje gezeten.
Maar, volgens mij wordt t dit weekend overal beter en dan kunnen ze bij jullie ook lekker naar buiten.

Gisteren en vandaag met Mirtje gewandeld. De meeste plassen zijn inmiddels weg op de boslaan naast ons huis.

Afbeelding

Afbeelding

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 17:49

Gefeliciteerd Sanet!

En ziet er fijn uit Boemel. Was ze relaxed?

Hier is vandaag de merrie gescand. Zoals het nu lijkt zondag of maandag/dinsdag insemineren. Martinus komt er op!

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:00

Spannend Dennenboom!

Ja, Mir is erg braaf op vreemd terrein. Veel braver dan op eigen terrein :=

M_arjolein

Berichten: 1441
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:54

Leuk Dennenboom! Gaat bij jullie stuk soepeler :') Martinus goede keuze!

Wat fijn dat Mirthe op ander terrein zo braaf is Boemel!

Hier wilde de veearts vandaag eigenlijk weer komen maar heb een jarige dochter in huis dus geen zin in inseminatie stress :') heb maar gezegd voor maandag. Kans dat ik iets ga missen is groot, maar goed dan weten we in ieder geval wanneer de volgende ronde kan.

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:16

Balen Marjolein dat het natuurlijk net zo uitkomt. Hopelijk kun je alsnog morgen insemineren *D

Meya_

Berichten: 1437
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 20:03

Jeetje Boemel, dacht dat iknal gereageerd had. Hoop voor jullie dat er snel een behandelplan komt en Mirtje haar prettiger zal gaan voelen.

Ja, gefeliciteerd Sanet!! *\o/*

Lastig Marjolein, ik zou het niet kunnen niet scannen en dan misschien kans dat je te laat bent :')

Hier op wedstrijd geweest. Tja.. :Y) Blijkbaar als je outdoor wedstrijd opgeeft en overal outdoor staat vermeld, niks wordt gezegd bij secretariaat en je rijdt buiten in. Dat jou 2 ringen binnen verreden worden ivm "ruimte gebrek". Beetje jammer..
Nog wel 5e met 181.. (laagste had 158..) en de andere proef waren wij laatste. Ik dacht halverwege al, deze groet ik af. Dus voor de laatste lijn afgegroet, telt de jury als "verkeerde lijn gereden" maar wel alles gepunt. Mocht evt 3 uren op de jury wachten om het erover te hebben, nou nee bedankt. :Y)

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 12:22

Hoe is het gegaan Marjolein?

Meya: Ik heb je denk ik zien rijden! De eerste proef dan, de tweede niet..

Meya_

Berichten: 1437
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 12:26

Echt? Mijn man las voor, zoontje in de kinderwagen.
Heb je mijn chagrijnige gezicht dus ook gezien, ik was zo not amused _O-

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:39

Wat balen van je wedstrijd Meya. Nou ja, 1x 5e is nog niet verkeerd.

Mirtje heeft 2 verschillende ontwormingen gehad in een week tijd. Dat ging verrassend goed, darmen waren dit keer amper over de rooie.
Het is nu inderdaad uitslagen afwachten, maar de dierenarts zei al wel dat het grotendeels gedrag is waardoor ze zo boos doet. Waarschijnlijk wel ontstaan uit pijn en dat als gedrag aangeleerd. Dus we hoeven haar niet met zijden handschoentjes aan te pakken zoals Mir graag heeft :D
Ze heeft weliswaar irritatie op de darm, maar ze kan best wat doen. Beweging is gezond, al denkt Mir daar anders over :=

Deze week dus begonnen met longeren.
Dat was in aanvang echt wel even strijd. Niet willen lopen, omdraaien, bokken en dat heb ik beloond met een paar flinke tikken op d’r bil.
Daar werd ze heel boos over en toen kwamen de echte drakenstreken. Na een paar nieuwe tikken op d’r kont was ze braaf. En ze is braaf gebleven.

Vandaag voor het eerst met hoofdstel en bit gelongeerd. En dat ging ook prima. Hopelijk blijft de stijgende lijn er in.

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 13:42

Gefeliciteerd met het veulen Sanet! En inderdaad, wat een fijn lichte stal.

Wel heerlijk dat je dan ook meteen zo'n boslaan langs huis hebt Boemel. En ook goed om te weten dat je dus aan de slag kunt wb beweging.

Marjolein, nog gefeliciteerd met je dochtertje! Hopelijk een goede scan vandaag...

Meya_ schreef:
Heb je mijn chagrijnige gezicht dus ook gezien, ik was zo not amused _O-

Doet me denken aan deze meme :')
Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1441
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 14:17

Haha slecht :') ei is weg dus op naar de volgende ronde… _/-\o_

Klinkt goed Boemel. Dus niet te zacht aanpakken haha.

Oh dat heb ik ook wel eens gehad Meya. Oei dat ging niet heel soepel dus. Nouja toch weer winst haha!
Wel relaxed dat je je zoontje zo mee kan in de kinderwagen zeg.

Haha dat plaatje Lys.

Dennenboom

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:05

Boemel: Beetje een stijgende lijn dus. Misschien heeft ze deze wat strengere en duidelijke aanpak wel gewoon nodig :=

Marjolein: Jammer, gelukkig nog vroeg in het seizoen

Meya: Hmmm, dan twijfel ik. Ik vond diegene er best vrolijk opzitten _O- volgens mij ging de contra galop niet helemaal goed daar viel het paard in draf met de a-x-x-c oefening.. komt je dat bekend voor?

Meya_

Berichten: 1437
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:33

Oeps Marjolein, volgende ronde beter!

Boemel, klinkt ook als een plan. Fijn dat je goed gestopt bent :)

Dennenboom ja klopt, de 1e mislukte de 2e kant ging wel goed. En ze vond de kant bij het pad langs ietwat spannend.
Misschien keek ik dan blijer dan ik dacht :')

Meya_

Berichten: 1437
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:24

Eindelijk, het is mooi weer! Korte broek en tshirt weer **\O/**

afkepieteke

Berichten: 240
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:46

Hier gaat het nu gelukkig ook goed tussen mijn pony en de Fries! Ander halve week een draad er tussen gehad, en nu de draad los aan beide kanten. Pony heeft er nu vrede mee en worden steeds dikkere vriendjes. Samen eten, en samen drinken uit de waterbak heeft ook al plaats gevonden.. die pony’s… soms…. }:0
Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4079
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:55

Meya wat balen!!

Marjolein balen maar ind vroeg in seizoen

Boemel ik denk dat je op de juiste weg zit controle terug nemen en mirtje moet gewoon luisteren.

Afke wat fijn!!

Yes eindelijk de zon zo naar uit gekeken.
Zadelmaker is geweest voor beiden mannen alles past weer
Daarna heerlijk in de zon gereden wat wil een mens nog meer

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 18:31

Ik hoop het Laura. Tot nu toe is ze heel lief.
Het is net alsof ze nagedacht heeft over haar nachtje “cel” zonder water en eten, want ze is er een stuk vriendelijker op geworden.

Een week geleden was een halster op doen best oppassen geblazen. Heb net terwijl ze los stond een vliegenmasker met oren op gedaan en dat vond ze prima. Morgen heb ik les met haar.
Hoop deze week de uitslagen te krijgen en het behandelplan en als dit achter de rug is, dan breng ik haar wellicht weg om Zadelmak gemaakt te worden.
Voor mij is het ook fijn om een keer te weten of we een match zijn of niet :D

Wat fijn dat de zadels goedgekeurd zijn.

Ik ben heel blij met de zon, maar het is hier vandaag plakkerig warm en de paarden zitten onder de vliegen. Die zijn er echt onrustig van.
Morgen hebben we 27 graden en dan gaat de temperatuur weer zakken.

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 22:38

Ahh ja die vliegen :(
Picasso had zn hele buik onder de bulten, had ie vorig jaar in het begin van het vliegenseizoen ook. Net alsof hij er weer even aan moet wennen. Toen had ik voor hem n bucas rain vliegendeken gekocht, pastte perfect, maar niet gedragen omdat de deken een paar dagen levertijd had en hij inmiddels met zn oude kapotte deken stond en bulten weggetrokken waren. Dacht dan bewaar ik m voor volgend jaar... doe ik die nieuwe vandaag dus op, is zn hals veel dikker geworden, oftewel zit behoorlijk strak. Zo zonde.

Laura1982

Berichten: 4079
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:24

Boemel ik duim voor je dat het nu allemaal vlekkeloos mag gaan.

Ja de vliegen zijn zeker aanwezig.
Hier vliegendeken op en de kappen ook want ze zitten altijd direct in de ogen te rommelen en ik vind dat zo smerig.

Vandaag echt een top les gereden met ilias. Hij was mega heet en was echt lekker aan het sjouwen maakt hem niet uut hoe warm het is hij gaat wel door. Daarna lekker onder de slang en naar buiten ik hoop snel het land op.

SunnyHorse
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 16:34

Afke, fijn dat ze nu samen kunnen staan. Heeft vaak even tijd nodig, en dan komt het wel. Wat zijn de plannen met haar?

Boemel, heb je inmiddels nu weer plan getrokken met Mirtje en beleren?

Jelske, hoe staat het met jullie en de ei springen én cyclus ed?

Laura, wat fijn dat Ilias dan zoveel werklust heeft!! Heerlijk rijden is dat. Dan kun je zelf steeds stiller gaan zitten en met grote focus rijden. Hoe oud is Ilias nu?

Mijn hengst is nu net 3.
Augustus breng ik hem weg om te beleren.
Ben heel benieuwd hoe hij dat oppakt. Zadeltje er al even opgehad. Krukje ernaast. Vindt hij allemaal prima. Sowieso aan het werk zijn vindt hij leuk. Tot augustus lekker wat om prutsen met hem en dan hopelijk sterk en braaf genoeg om te beleren.
Afbeelding

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:20

Volgens mij een lieve makkelijke hengst Sunny Horse. Leuk om dat proces te volgen.

Mijn plan met Mir is niet heel duidelijk.
Eerst uitslagen en behandelplan kliniek afwachten.

Ik doe momenteel best veel met haar en ze werkt goed mee en is actief. Slim paard ook. Ze blijft wel wat happerig als ik met haar loop, maar over het algemeen mild. Kan d’r gewoon vliegenmasker op en af doen terwijl ze los staat.

Maar, ze vindt aanraking op de hals nog steeds lastig. En ik ben ondertussen wel een beetje het vertrouwen kwijt, omdat ik best veel meegemaakt heb.

Ik denk dat als ze weer helemaal gezond is, ik haar weg breng om Zadelmak te laten maken en dan het net ophaal. Dus of ik hou haar of ik verkoop haar.
Dat laatste is niet mijn stijl, maar ik mag ook plezier en ontspanning aan mijn hobby hebben :o

M_arjolein

Berichten: 1441
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:23

Wat een leuke Sunnyhorse! Waar ga je m laten beleren?

Lekker Laura! Fijn als ze zo lopen!

Haha oh jee Lys zit lekker in de spieren dus!

Hoe is je les gegaan Boemel!?

Wat fijn dat het goed gaat samen Afkepieterke!

Heerlijk dit weer.. en wie lag er met buikgriep op bed :7

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:47

M arjolein, ah nee das balen. Veel beterschap!

De les ging erg goed en was gericht op controle van haar schouders om haar en braver en losser te maken.
4 pionnen in de bak gezet. Voor iedere pion haar iets naar binnen vragen. Op iedere pion haar wat naar buiten sturen en na de pion weer naar binnen vragen.

Ze vond het erg leuk en snapte het snel. Ook wat gelongeerd en sommige stukken lekker laag met haar hals.